Honda Jazz GR (2020-)

Honda Jazz s interním označením GR je čtvrtá generace malého hatchbacku s prvky MPV japonské automobilky, která na český trh vstoupila v roce 2020. Automobil svoji koncepcí přímo navázal na předchůdce, což opět znamenalo zvýšenou karoserii nebo variabilní interiér díky zadním sedačkám Magic Seats. Na evropských trzích byl vůz nově k dispozici výhradně jako hybrid, novinkou v nabídce byla zvýšená oplastovaná varianta Jazz Crosstar. Jinde ve světě se Jazz nadále prodává s označením Honda Fit.

Design automobilu se proti předchozí třetí generaci Jazzu (GK) zásadně proměnil. Vsadil na nově řešenou příď s vysoko usazenými světlomety. Jednoduchý a nadčasový styl bez módních kudrlinek však navázal na předchůdce, stejně jako silueta vysokého hatchbacku. Interiér byl navržen pro snadné a intuitivní ovládání, důraz byl kladen i na rozhled ven, s nímž pomáhá bohaté prosklení, rozdělené A sloupky, plochá palubní deska nebo zapuštěné stěrače.

Z hlediska rozměrů se auto mezigeneračně natáhlo o 14 mm, zároveň se však snížilo o 25 mm. Naopak šířka 1.694 mm byla zachována s Jazzem třetí generace. Odvozená varianta Jazz Crosstar pak využila prvků inspirovaných módními SUV, k nimž chce být alternativou. Liší se oplastovanou karoserií se zvýšeným podvozkem nebo jedinečným voděodolným čalouněním uvnitř.

Technický základ pro model Honda Jazz (GR) poskytla globální platforma vycházející z architektury použité už v předchůdci nebo v SUV HR-V. Unikátem této platformy je palivová nádrž umístěná pod předními sedadly, která umožňuje využití tzv. Magic Seats, zadních sedadel umožňujících různě upravit vnitřní prostor. Jsou nejen sklopné do roviny, ale také mají výklopný sedák pro převoz rozměrných zavazadel vzadu.

Co se týče pohonů, je na evropských trzích dostupný jediný, související s plánem Hondy do roku 2022 elektrifikovat všechny své klíčové modely v Evropě. K dispozici je tak výhradně hybrid s obchodním označením e:HEV, kombinující zážehový atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC (72 kW) a dvojici elektromotorů – jeden o výkonu 70 kW fungující jako generátor a druhý s výkonem 80 kW jako trakční motor. Princip fungování navazuje na hybrid v SUV CR-V (RW), což znamená, že spalovací motor primárně funguje jako generátor elektrické energie a přímo kola pohání jen ve specifických případech.

Honda Jazz: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4044 x 1694 x 1526 x 2517 mm (Jazz), 4090 x 1725 x 1556 x 2520 mm (Jazz Crosstar)
  • Objem zavazadlového prostoru: 304 litrů
  • Výroba: 2020- (Jorii, Japonsko)

Honda Jazz

3.95

Design

3.3/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

3.3/5

Celkový dojem

4.0/5

3 komentáře: „Honda Jazz GR (2020-)

  • 24 července, 2020 (20:30)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    + Praktický a variabilní interiér, komfortní podvozek, úsporné a tiché pohonné ústrojí, perfektně sladěné motory, solidní dynamika, bohatá základní výbava, skvělý výhled ven, velkorysý vnitřní prostor
    – Unylý vzhled, vyšší pořizovací cena, šum vzduchu kolem A-sloupků, průměrný objem zavazadelníku

    Reagovat
  • 11 srpna, 2020 (08:20)
    Trvalý odkaz

    Design

    3

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Honda Jazz zůstává ve své čtvrté generaci primárně autem do města. V takovém případě nadchne kombinací kompaktních rozměrů s prostorným a provzdušněným interiérem. Městská spotřeba paliva je navíc neskutečně nízká, běžně se pohybuje kolem 4 l/100 km. Oceníte i velice komfortní podvozek, Jazz skvěle tlumí nerovnosti, na nichž se navíc od kol neozývají žádné hlučné rány. Naopak na dálnici počítejte stále s průměrnou dynamikou (byť předchůdce byl na tom hůře) a hlukem, jednak od vytočeného vyjícího spalovacího motoru, jednak aerodynamickým svistem od vysoké karoserie. Líbí se však také interiér, byť ty tvrdé lesklé plasty působí lacině, oživují je však textilní výplně zlepšující celkový dojem. Multimediální systém pak zůstává spíše složitější, už má však konečně moderní grafiku. Jazz bohužel nadále sráží vyšší cenovka, základní výbava je ale slušná a své kvality má. Kdo je docení, nebude nad koupí Jazzu váhat.

    Reagovat
  • 12 září, 2020 (10:09)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    První jízda s novou Hondou Jazz dokázala, že je to velice příjemné auto s výtečně fungujícím hybridním pohonem. Ten je perfektně odhlučněný, se solidní dynamikou a nízkou spotřebou. Design možná není na první pohled krásný, jeví se ale jako nadčasový, a tak by po letech nemusel stárnout, podobně jako u předchozích generací tohoto modelu. K vnitřnímu prostoru pak není co dodat, snad jen samotný zavazadelník už dnes není žádný zázrak.

    Inspirace MPV zkrátka dokazuje, že velkoprostorová auta nemají v určitých ohledech zkrátka konkurenci, ať se malá SUV snaží sebevíc. A co víc, pokud budete chtít, nový Jazz vám styl SUV klidně nabídne. Nově totiž nabídku rozšiřuje oplastované provedení Crosstar se zvýšeným podvozkem, které je alternativou k módním SUV.

    Nový Jazz možná není levný, jestli ale hledáte prostorné malé auto s nízkou spotřebou, konkurenci bude malá Honda hledat jen těžko.

    Více na: https://www.auto.cz/poprve-za-volantem-nove-hondy-jazz-inspirace-mpv-ma-porad-sve-vyhody-134798

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *