Honda Jazz GR (2020-)

Honda Jazz s interním označením GR je čtvrtá generace malého hatchbacku s prvky MPV japonské automobilky, která na český trh vstoupila v roce 2020. Automobil svoji koncepcí přímo navázal na předchůdce, což opět znamenalo zvýšenou karoserii nebo variabilní interiér díky zadním sedačkám Magic Seats. Na evropských trzích byl vůz nově k dispozici výhradně jako hybrid, novinkou v nabídce byla zvýšená oplastovaná varianta Jazz Crosstar. Jinde ve světě se Jazz nadále prodává s označením Honda Fit.

Design automobilu se proti předchozí třetí generaci Jazzu (GK) zásadně proměnil. Vsadil na nově řešenou příď s vysoko usazenými světlomety. Jednoduchý a nadčasový styl bez módních kudrlinek však navázal na předchůdce, stejně jako silueta vysokého hatchbacku. Interiér byl navržen pro snadné a intuitivní ovládání, důraz byl kladen i na rozhled ven, s nímž pomáhá bohaté prosklení, rozdělené A sloupky, plochá palubní deska nebo zapuštěné stěrače.

Z hlediska rozměrů se auto mezigeneračně natáhlo o 14 mm, zároveň se však snížilo o 25 mm. Naopak šířka 1.694 mm byla zachována s Jazzem třetí generace. Odvozená varianta Jazz Crosstar pak využila prvků inspirovaných módními SUV, k nimž chce být alternativou. Liší se oplastovanou karoserií se zvýšeným podvozkem nebo jedinečným voděodolným čalouněním uvnitř.

Jen hybrid

Technický základ pro model Honda Jazz (GR) poskytla globální platforma vycházející z architektury použité už v předchůdci nebo v SUV HR-V. Unikátem této platformy je palivová nádrž umístěná pod předními sedadly, která umožňuje využití tzv. Magic Seats, zadních sedadel umožňujících různě upravit vnitřní prostor. Jsou nejen sklopné do roviny, ale také mají výklopný sedák pro převoz rozměrných zavazadel vzadu.

Co se týče pohonů, je na evropských trzích dostupný jediný, související s plánem Hondy do roku 2022 elektrifikovat všechny své klíčové modely v Evropě. K dispozici je tak výhradně hybrid s obchodním označením e:HEV, kombinující zážehový atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC (72 kW) a dvojici elektromotorů – jeden o výkonu 70 kW fungující jako generátor a druhý s výkonem 80 kW jako trakční motor. Princip fungování navazuje na hybrid v SUV CR-V (RW), což znamená, že spalovací motor primárně funguje jako generátor elektrické energie a přímo kola pohání jen ve specifických případech.

Honda Jazz: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4044 x 1694 x 1526 x 2517 mm (Jazz), 4090 x 1725 x 1556 x 2520 mm (Jazz Crosstar)
  • Objem zavazadlového prostoru: 298 litrů
  • Výroba: 2020- (Jorii, Japonsko)

Honda Jazz

3.95

Design

3.6/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

3.4/5

Celkový dojem

4.0/5

6 komentářů: „Honda Jazz GR (2020-)

  • 24 července, 2020 (20:30)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    + Praktický a variabilní interiér, komfortní podvozek, úsporné a tiché pohonné ústrojí, perfektně sladěné motory, solidní dynamika, bohatá základní výbava, skvělý výhled ven, velkorysý vnitřní prostor
    – Unylý vzhled, vyšší pořizovací cena, šum vzduchu kolem A-sloupků, průměrný objem zavazadelníku

    Reagovat
  • 11 srpna, 2020 (08:20)
    Trvalý odkaz

    Design

    3

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Honda Jazz zůstává ve své čtvrté generaci primárně autem do města. V takovém případě nadchne kombinací kompaktních rozměrů s prostorným a provzdušněným interiérem. Městská spotřeba paliva je navíc neskutečně nízká, běžně se pohybuje kolem 4 l/100 km. Oceníte i velice komfortní podvozek, Jazz skvěle tlumí nerovnosti, na nichž se navíc od kol neozývají žádné hlučné rány. Naopak na dálnici počítejte stále s průměrnou dynamikou (byť předchůdce byl na tom hůře) a hlukem, jednak od vytočeného vyjícího spalovacího motoru, jednak aerodynamickým svistem od vysoké karoserie. Líbí se však také interiér, byť ty tvrdé lesklé plasty působí lacině, oživují je však textilní výplně zlepšující celkový dojem. Multimediální systém pak zůstává spíše složitější, už má však konečně moderní grafiku. Jazz bohužel nadále sráží vyšší cenovka, základní výbava je ale slušná a své kvality má. Kdo je docení, nebude nad koupí Jazzu váhat.

    Reagovat
  • 12 září, 2020 (10:09)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    První jízda s novou Hondou Jazz dokázala, že je to velice příjemné auto s výtečně fungujícím hybridním pohonem. Ten je perfektně odhlučněný, se solidní dynamikou a nízkou spotřebou. Design možná není na první pohled krásný, jeví se ale jako nadčasový, a tak by po letech nemusel stárnout, podobně jako u předchozích generací tohoto modelu. K vnitřnímu prostoru pak není co dodat, snad jen samotný zavazadelník už dnes není žádný zázrak.

    Inspirace MPV zkrátka dokazuje, že velkoprostorová auta nemají v určitých ohledech zkrátka konkurenci, ať se malá SUV snaží sebevíc. A co víc, pokud budete chtít, nový Jazz vám styl SUV klidně nabídne. Nově totiž nabídku rozšiřuje oplastované provedení Crosstar se zvýšeným podvozkem, které je alternativou k módním SUV.

    Nový Jazz možná není levný, jestli ale hledáte prostorné malé auto s nízkou spotřebou, konkurenci bude malá Honda hledat jen těžko.

    Více na: https://www.auto.cz/poprve-za-volantem-nove-hondy-jazz-inspirace-mpv-ma-porad-sve-vyhody-134798

    Reagovat
  • 12 ledna, 2022 (09:44)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Moje drahá polovička se už pár týdnů snaží vymyslet, jak dostat nový Jazz do naší garáže – na úkor rodinného FR-V!!! Úplně mu totiž během (vlastního) týdenního testu propadla, dokonce by jí ani nevadilo, že má tak nudnou tmavomodrou barvu. Ne, že by si zamilovala jeho vzhled, ale podle svých slov se na auto dívá většinu času hlavně zevnitř a interiér si zamilovala, stejně jako „automat“. Na krátkých, cca desetikilometrových jízdách do práce si pochvalovala hlavně ticho v kabině, ale i schopnost snadno zvládat popojíždění v ranní špičce, dlouhodobou spotřebu 3,9 l, ale také slušnou akceleraci při předjíždění. Vyhovoval jí tvar a materiál sedadel, vadil pouze tenký věnec volantu. Uvítala by také větší kufr. Jako prakticky založený člověk (a matka ) by oželela světlé čalounění sedadel, i když se jí líbí.

    Více na: https://www.japan-cars.cz/2021/07/07/test-honda-jazz-e-hev-executive/

    Reagovat
  • 17 ledna, 2022 (07:40)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Jazz mě překvapil svou prostorností. A výhledem. A spotřebou. Ano, překvapil mě dost. Není to to nejlevnější auto na trhu, ale rozhodně to nejsou vyhozené peníze. Protože dostanete opravdu kvalitní auto u kterého je poznat, že se při jeho navrhování myslelo na potřeby řidiče a posádky.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-honda-jazz-a-honda-jazz-crosstar/

    Reagovat
  • 7 května, 2022 (16:30)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Honda Jazz Crosstar (2022)
    Malá SUV hýbou světem, což je patrné i na nabídce nejnovější Hondy Jazz. Součástí portfolia se totiž stal i Jazz Crosstar, verze s oplastovanou karoserií ve stylu právě SUV.

    Právě tyto terénní prvky oživují vzhled jinak konzervativně pojatého automobilu, který spíše zaujme svojí kabinou. Ta je prostorná a praktická, jak je u tohoto automobilu léta zvykem. Variabilitu podtrhují sedačky Magic Seats, jejichž sedák lze vyklopit. Pravdou ale je, že daní za prostornou kabinu je poměrně malý zavazadelník, hodnotu 298 litrů už dnes mnohá konkurence překoná.

    Interiér vsadil na jednoduché ovládání a perfektní výhled ven, vzdušnosti pak pomáhá daleko vpředu umístěná pata čelního okna. To kvituju, stejně jako hodnotně působící materiály. Moderně už konečně působí také infotainment, s rychlými reakcemi a povedenou grafikou, stejně jako dotykovým displejem umístěným snadno po ruce. Mohl by být ale přívětivější na ovládání, co do přehlednosti. Ovládání ventilace ale naštěstí zůstalo oddělené, s precizním chodem otočných ovladačů.

    Jazz je dnes v Evropě nabízen výhradně jako Hybrid a popravdě řečeno tomuto ústrojí nemám co vytknout, je ideálem pro auto do města. Sladění spalovacího motoru a elektromotoru je na jedničku, stejně jako odhlučnění. A ve městě je slušný i elán. Nadšený jsem však byl ze spotřeby, z dlouhodobého hlediska se vejde do 6 l/100 km, častokrát jsem se pak ve městě vešel pod 4 l/100 km. Skvělé!

    Ve městě jsem ocenil i pohodlný podvozek, i rozbité pražské silnice Jazz zvládá s nadhledem. Jen na dálnici počítejte s šumem okolo A-sloupků.

    Celkově vzato je Jazz Crosstar kromě za mě nudného zevnějšku povedených automobilem. Vlastně tak není divu, že jeho česká cenovka je poměrně ambiciózní. Za kvalitu se zkrátka musí platit.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.