Kia Stonic (2017-)

Kia Stonic

Kia Stonic je malý městský crossover, prodávaný od roku 2017. Ve stále nabitějším segmentu malých SUV/crossoverů bojuje svébytným stylem, který připomíná spíše zvýšený hatchback než typické auto do terénu. Jméno kombinuje slova speedy a tonic.

Stonic sdílí techniku s malým hatchbackem Rio, na jeho vzhledu to ale není prakticky znát. Design navržený evropským designérským centrem Kie ve Frankfurtu, které spolupracovalo s domovským centrem značky v korejském Namyangu, sice z Ria opticky vychází, jako celek ale karoserie působí originálně.

Naopak interiér se s Riem shoduje, stejná je palubní deska se samostatně stojící obrazovkou multimediálního systému na vrchu středového panelu. Na rozdíl od mnohé konkurence si Kia Stonic zachovává množství konvenčních ovladačů, také displej infotainmentu doplňují běžná tlačítka.

Nabídka motorů se na českém trhu postupně omezila výhradně na benzinové jednotky, na atmosférické čtyřválce 1.25 CVVT (62 kW) a 1.4 CVVT (74 kW) a přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI (88 kW). Zpočátku však Stonic nabízel i turbodiesel 1.6 CRDI (81 kW).

K dispozici je výhradně pohon předních kol, zástavbu čtyřkolky platforma sdílená s Riem neumožňuje. Stonic nicméně slibuje zajímavé jízdní vlastnosti, jako reference při vývoji sloužila Mazda CX-3.

Modernizace z roku 2020

Pro rok 2020 pak Kia Stonic prošla modernizací. Vzhled upravily nové full-LED světlomety nebo standardně dodávaná 8″ dotyková obrazovka multimediálního systému uvnitř. Větších změn se dočkala technika, když se nabídka motorů výrazně proměnila v reakci na přísnější emisní normy. Nových generací se dočkala jak atmosférická dvanáctistovka s dvojportovým vstřikováním (62 kW), tak tříválec 1.0 T-GDI (74 kW). Ten byl navíc nově dostupný také jako mild-hybrid, ve variantách se 74 a 88 kW.

Kia Stonic: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4140 x 1760 x 1500 x 2580 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 352 litrů (332 l s rezervním kolem)
  • Výroba: 2017- (Sohari, Jižní Korea)

2 thoughts on “Kia Stonic (2017-)

  1. V nabitém segmentu malých SUV/crossoverů bojuje také Kia, se svým modelem Stonic. Na rozdíl od mnohé konkurence není typickým SUV, nýbrž crossoverem, který je do určité míry „jen“ nafouklým hatchbackem. To znamená, že posaz je celkem nízký a kabina není nijak zvlášť prostorná, také zavazadelník je malý. Stonic je ale koncipován jako auto pro bezdětné páry a tuto službu přesně splňuje. Jen musíte pečlivě vybírat motor, vrcholné 1.0 T-GDI nijak zvlášť nenadchne, navíc spojení s dvouspojkovým automatem není nijak zvlášť povedené, atmosférické benzinové motory jsou pak poněkud letargické. Ve městě ale postačí.

  2. Kategorie malých SUV je stále náročnějším tržním prostředím. Konkurence je kvůli bobtnající nabídce pořád širší, SUV segmentu B navíc podobně jako malé hatchbacky musí oslovit různorodé skupiny – ať už mladé řidiče bez výraznějších zkušeností, hledajících stylový povoz za slušnou cenu, tak i starší klientelu žádající vyšší posaz, která si navíc neváhá klidně připlatit.

    Kia Stonic si i po pár letech na trhu zatím umí s náročnými úkoly poradit, minimálně na českém trhu, kde patří do top ten své kategorie. Auto nepochybně umí nalákat šviháckým vzhledem, atraktivní cenovkou nebo slušnou výbavou. Koncepce přerostlého hatchbacku nicméně má svá omezení ve vnitřním prostoru.

    Pokud vám nevadí, že Stonic je pořád spíše hatchback než tradiční SUV, má vám co nabídnout. Jen musíte pečlivě volit motorizaci. Testovaná kombinace 1.0 T-GDI s dvouspojkovou převodovkou nás příliš nenadchla, nijak zvlášť nejede a úsporná také příliš není. Jinou volbou jsou ale pouze dva atmosférické čtyřválce, které poskytnou ještě nižší elán. Pokud ale berete Stonic jako auto do města, doporučili bychom vám se raději se poohlédnout právě po nich.

    Více na: https://www.auto.cz/kia-stonic-1-0-t-gdi-88-kw-7dct-staci-styl-a-cena-na-konkurenci-132285

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *