Honda Civic je řada kompaktních modelů japonské automobilky, jejíž devátá generace (s interním označením FK) se vyráběla mezi lety 2011 a 2017. Na evropských trzích byla nabízena ve formě pětidveřového hatchbacku a kombi, nazvaného Honda Civic Tourer. Jinde ve světě ale tato generace Civicu existovala také ve verzi sedan a kupé. V roce 2016 byla Honda Civic 9G postupně nahrazena Civicem desáté generace, kombi se však nástupce nedočkalo.
Hatchback debutoval na frankfurtském autosalonu 2011, kombi následovalo až o dva roky později. Tato karosářská verze se přitom do nabídky Civicu vrátila po dlouhých 16 letech.
Automobil designově navázal na svého futuristicky pojatého předchůdce, Civic 8G, rysy se však staly více „fluidní.“ Projekt hatchbacku Civic 9G vedl Mitsuru Kariya, exteriér navrhl Noriyuki Ishii se svým týmem, podvozek měl na starosti Kazuo Sunaoshi a konečně pracím na motoru a převodovce velel Christoph Karger. Interiér zaujal rozděleným přístrojovým štítem nebo zadními sedadly Magic Seats. Ty umožnily zvednout sedák a vytvořit tak vzadu velkorysý nákladní prostor, díky přesunutí palivové nádrže dopředu.
Mezigeneračně se pětidveřový Civic natáhl o 45 mm, rozvor se však paradoxně zkrátil o 25 mm. Předností měl být prostorný interiér a objemný zavazadelník, kterému mělo pomoci i kompaktní zadní zavěšení se zkrutným nosníkem, převzatým z předchůdce.
Honda Civic 9G se v evropské specifikaci vyráběla v britské továrně Hondy ve městě Swindon. V roce 2015 v rámci faceliftu obohatil nabídku i napjatě očekávaný hot hatch Honda Civic Type R, poháněný tentokrát přeplňovaným čtyřválcem 2.0 VTEC Turbo. V době premiéry se stal nejrychlejší předokolkou na slavné Severní smyčce Nürburgringu.
Honda Civic (9G): Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4300 x 1770 x 1470 x 2595 mm (hatchback), 4535 x 1770 x 1465 x 2595 mm (kombi)
- Objem zavazadlového prostoru: 477 litrů (hatchback), 624 litrů (kombi)
- Výroba: 2011-2017 (Swindon, Velká Británie)
+ Velice úsporný turbodiesel 1.6 i-DTEC, výborné manuální řazení, příjemně naladěný podvozek, parádní jízdní vlastnosti, u kombíku obrovský zavazadelník, variabilní interiér
– Pro leckoho kontroverzní design, vyšší pořizovací cena, horší ergonomie, omezený prostor na zadních sedadlech, kompromisní posaz za volantem, úzké sedačky, hůře se odhadující příď při parkování, dekory náchylné na poškrábání
Civic deváté generace do své nabídky vrátil verzi kombi a nutno podotknout, že se náramně povedla. Futuristický design možná neoslovil každého, mně ale ano, hlavně ale vůz nabídl obří zavazadelník (s objemem 624 litrů) a variabilní kabinu. Díky zadním sedačkám Magic Seats lze po jejich sklopení vytvořit rovnou ložnou plochu bez schodu, navíc lze jejich sedáky vyklopit nahoru, pro možnost převážení rozměrných předmětů i v kabině. V kufru pak nechybějí praktické háčky nebo dvojitá podlaha. Jedinou nevýhodou je tak omezený prostor na zadních sedadlech. Vhodnou volbou pro kombi byl i turbodiesel 1.6 i-DTEC. Měl lineární nástup síly, kultivovaný chod a úžasně nízkou spotřebu (dlouhodobě kolem 5 l/100 km), mohl by být však lépe odhlučněn. Nadmíru pak potěšila parádní šestistupňová manuální převodovka s přesným chodem, stejně jako vynikající jízdní vlastnosti. Není tak divu dodnes vyšší pořizovací ceny, i v případě ojetin.