KatalogCapturRenault

Renault Captur I (2013-2019)

Renault Captur je malé SUV z dílny francouzského výrobce, jehož první generace dorazila na trh v roce 2013. Tehdy spolu v té době též představenou první generací Peugeotu 2008 pomohla zpropagovat tento segment, který v následujících letech v rámci Evropy výrazně rostl. Konkrétně Captur s interním označením J87 se stal hitem, ve své době šlo o nejprodávanější malé SUV v Evropě a jedno z nejprodávanějších aut vůbec s více 1,5 miliony prodanými kusy. Na začátku roku 2020 na trh přišla druhá generace Renaultu Captur.

Design navázal na styl čtvrté generace malého modelu Clio, jeho autorem byl rovněž tým Laurense van den Ackera. Auto vsadilo hlavně na styl, který bylo do velké míry možné individualizovat. K dispozici byly různé laky nebo barevná schémata, specialitou byly i vyměnitelné potahy sedadel. Uvnitř pak zaujal šuplík před spolujezdcem místo tradiční schránky. Také technika byla sdílena se soudobým Cliem čtvrté generace (platforma B). S tím souvisí i nabídnutí výhradně pohon předních kol.

Renault Captur první generace se světu poprvé představil na ženevském autosalonu 2013, výrobu pro evropské trhy měl na starosti španělský závod Valladolid. Pro ruský,  trh vznikl v roce 2016 model Renault Kaptur s obdobným vzhledem, avšak větší karoserií a jednodušší platformou.

V roce 2017 debutovala modernizovaná verze, nazvaná tradičně Renault Captur Fáze 2. Ten lehce změnil vnější tvary po vzoru větších SUV značky, rozšířil nabídku individualizace vzhledu nebo vylepšil interiér, co se týče kvality použitých materiálů.

Renault Captur (J87): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4122 x 1778 x 1566 x 2606 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 377 litrů
  • Výroba: 2013-2019 (Valladolid, Španělsko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „Renault Captur I (2013-2019)

  • + Elegantní vzhled, ideálně naladěný podvozek, úsporný turbodiesel 1.5 dCi, slušné odhlučnění, solidní multimediální systém, dostupná cenovka, solidní palivová nádrž (45 l), dobré odhlučnění, bohatá sériová výbava, vyšší posaz
    – Lacinější interiér, pomalejší reakce automatu EDC na pokyn, nepříjemný zvuk turbodieselu, tvar a tloušťka A sloupků omezuje výhled do stran

    Reagovat
  • Renault Captur se v první generaci stal v rámci Evropy nejžádanější malé SUV, čímž zpopularizoval tento segment. Prodejně se mu dařilo po celý životní cyklus, a tak je po nástupu druhé generace dnes populárním vozem při výběru ojetiny. Dívají se po něm i klienti hledající dostupné rodinné auto, a to díky solidnímu zavazadelníku nebo světlé výšce schopné překonat leckteré obrubníky nebo posuvné zadní lavici. Jistým problémem je fakt to, že díky atraktivním cenám auta často mizela do zahraničí, a tak jich nějaký přebytek na tuzemském trhu není.

    Co se týče spolehlivosti, tak ta se odvíjí od motoru pod kapotou daného exempláře. Tříválec 0.9 TCe při uvedení možná tolik nenadchl, po letech se ale ukazuje jako spolehlivá volba, která dokáže najet sto tisíc kilometrů bez zásadních závad. Naopak 1.2 TCe je zvlášť v raných verzích průšvih, kvůli svému pomalému ohřívání a volnějšímu uložením pístů ve válcích (kvůli snížení vnitřního tření) se brzy ničí, kapičky benzinu se ze stěn válců dostávají do oleje a tím degradují mazací schopnosti. Takové motory často vydržely jen pár desítek tisíc kilometrů, zvlášť při pravidelných krátkých jízdách. Proto odborníci doporučují u 1.2 TCe měnit olej co nejčastěji, po roce či po 10.000 km. Případně se porozhlédněte po novějším 1.3 TCe, u něhož už byly potíže dvanáctistovky vychytány.

    Po letech je plusem Capturu také spolehlivá ochrana karoserie proti korozi, která je dnes pro Renaulty charakteristická. Pokud už Captur rezne, je to s velkou pravděpodobností způsobeno nehodou, respektive špatnou opravou. Zmínit jsou potřeba i dostupné náhradní díly.

    Reagovat
  • Renault Captur jsem měl v rukou dvakrát. Jednou na dovolené z půjčovny a podruhé, když jsme vybírali auto pro manželku. Jednou s tříválcem 0,9 TCe, podruhé s naftou 1, 5 dCi. Musím přiznat, že Captur se mi hodně líbí, zejména co se týče vnějšího vzhledu, uvnitř jsem již tak nadšený nebyl. Divné zakulacené tvary palubní desky, velké prázdné plochy ani materiály mě už tak nenadchly. S jízdními vlastnostmi jsem však spokojen byl. Dobře naladěný podvozek, slušná dynamika, která postačovala jak v kopcích na Madeiře, tak i na dálnici, i slušné odhlučnění uvnitř je v dané třídě mírně nadprůměrné. Stejně tak i výbava. Celkově podle mě hodně povedené auto s rozumně nastavenou cenou, o kterém stojí za to uvažovat.

    Reagovat
  • Renault Captur 0,9 TCe 2015
    Renault Captur je pomerne spoľahlivým vozidlom. Motor 0,9 TCe sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou. Hoci by ste mohli predpokladať, že takýto malý motorček toho veľa nevydrží, opak je pravdou. Disponuje nepriamym vstrekovaním paliva, takže nie je náchylný na karbónovanie. Vysokej spoľahlivosti napomáha aj robustná konštrukcia s reťazovým rozvodom. Dobrou odolnosťou sa môže pochváliť taktiež turbodúchadlo. Nájdu sa aj motory, ktoré odjazdili vyše 200 000 kilometrov a okrem pravidelnej bežnej údržby na nich nič nebolo menené. V niektorých Capturoch sa objavujú problémy s elektronikou, tie sú ale obvykle ľahko a lacno riešiteľné. Pri kúpe sa vyhnite motoru 1,2 TCe, ktorý trpel mnohými problémami. Dokonca, v niektorých prípadoch boli celé motory v rámci záruky menené za nové v dôsledku fatálneho zlyhania.
    Více na: https://dominiccars.sk/test-jazdenky-renault-captur-09-tce/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *