Test: Volkswagen Amarok 2.0 TDI (2023)

VW Amarok 2.0 TDI 4Motion Life 2023

Volkswagen Amarok také v druhé generaci vsadil na šestiválcový motor, který se v nabídce objevil už v rámci faceliftu první generace. Vedle něj tu však nyní opět je i základní čtyřválec, který cílí na klienty, pro něž je V6 je už trochu moc. Jaký je Amarok s 2.0 TDI? To jsem zjišťoval v rámci týdenního testu.

Předmětem tohoto testu je Amarok druhé generace ve verzi Life. V době psaní těchto řádků jde o druhý nejnižší stupeň výbavy, levnější je jen základní varianta jednoduše nazvaná Amarok, která je ryzím pracantem, navíc dostupným výhradně se základním dvoulitrem se 125 kW. To Life už oproti základu nabízí lakované nárazníky a bohatší výbavu, třeba plastová maska ale dokazuje, že jde o levnější derivát v nabídce. Jsou to ale spíše detaily (jako třeba i další plastové prvky místo chromovaných), které toto prozradí, jinak je Amarok Life na poměry pick-upů pohledným automobilem, a to i v nenápadné pískové barvě testovaného exempláře.

Jednodušší prvky

To uvnitř už je znát určitá jednoduchost proti vrcholné verzi Avventura s šestiválcem. Použité plasty jsou tvrdé, jsou tu i menší obrazovky. Virtuální kokpit má menší, 8″ displej a jednodušší grafiku, vlastně mu ale nic nechybí – jen zobrazované údaje na menší obrazovce nemusí být tak přehledné. Třeba otáčkoměr tu vidíte jen při jeho spuštění přes palubní počítač.

Také infotainment má menší obrazovku, s úhlopříčkou 10,1″. To už je dostatečná velikost, s displejem orientovaným vertikálně se snadno pracuje. Jen klimatizace je v tomto případě jen manuální a musíte ji ovládat skrze multimediální systém – není tu zobrazena defaultně, a tak se musíte k ní proklikávat. Zachování klasických ovladačů by u pracovního auta bylo praktičtější řešení.

Mile mě pak překvapil vnitřní prostor. Pick-upy obvykle moc místa pro posádku neposkytují, raději sází na prostor pro náklad, v Amaroku je ale vše v pořádku. I dospělý má na zadních sedadlech dostatečnou rezervu před koleny, nad hlavou je pak doslova královský prostor. Nastupuje se samozřejmě vysoko, čemuž pomáhají stupínky, stejně jako madla u A a B sloupků. Přední sedadla jsou i v této verzi široká a více než dostatečně komfortní.

Korba je dlouhá 1,5 metru, což je v rámci segmentu spíše průměrná hodnota, zde se tak projevují slušný vnitřní prostor. Europaleta se sem ale pořád vejde. Jde tak o jeden z důkazů, že Amarok je spíše než pracant schopnější alternativa k velkým SUV. Plusem jsou nicméně úchytná oka nebo speciální lišty na upevnění nákladu.

Jízda s 2.0 TDI

Volkswagen Amarok nabízí dnes vedle vrcholného šestiválce 3.0 TDI také dvě varianty turbodieselu 2.0 TDI, základní se 125 kW a silnější, s dvěma turbodmychadly o výkonu 151 kW, kterou jsem měl možnost nyní vyzkoušet, během týdenního testování.

Po zkušenostech s šestiválcem jsem se trochu obával, za dvoulitr nebude trochu málo. Čtyřválec se ale projevil jako ideální volba, pro které už je šestiválec až příliš silný a jeho výkonové schopnosti nevyužijí. Pocitově i díky dvěma turbodmychadlům působí silně, s lineárním tahem, svou pružností je až nečekaně živý. Dokonce mi přijde v některých ohledech bezprostřednější než vrcholný šestiválec. Ostatně pomáhá tomu točivý moment 500 Nm, který je jen o 100 Nm nižší než u V6. Třílitr nicméně působí kultivovaněji, čtyřválec se přece jen projevuje jadrnějšími tóny.

Start-stop systém je pak spíše pomalejší a občas poněkud trvá, než zareaguje. Naopak příplatkový desetistupňový automat řadí hladce.

Spotřeba se během týdne testování obvykle pohybovala okolo 11-12 litrů na 100 km, což odpovídá kategorii pick-upů. Zároveň to ale znamená, že volbou na menší, slabší motor nijak neuspoříte. Šestiválec má totiž podle dřívějších zkušeností obdobný apetit.

Příjemný společník

Co se týče jízdních schopností, tak Amarok i s 2.0 TDI ukázal, nakolik je příjemně pohodlným pomocníkem. Jeho rámový podvozek ani na nerovnostech není znát, i na větších se ozve jen lehké žuchnutí, díky čemuž se vůz nabízeným komfortem blíží SUV. To zdůrazňují 17″ kola s vysokým profilovým číslem. Slušná je i úroveň odhlučnění. Okolní šum větru na dálnici prakticky není slyšitelný.

Mimo zpevněné cesty pak autu není co vytknout. Pohon všech kol od této verze využívá vícelamelovou spojku s proměnlivou mírou sevření, která umožňuje rozdílné otáčky jednotlivých náprav. Nechybí ani řada pomocníků přizpůsobených jízdě v terénu. Limitem v terénu však může být dlouhý rozvor snižující přejezdový úhel.

Volkswagen Amarok 2.0 TDI: Základní technická data

MOTOR2.0 TDI 4MOTION
Kombinovaný výkon (kW)151
Točivý moment (Nm)500
Převodovka10A
Maximální rychlost (km/h)180
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)8,7
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)227
Objem palivové nádrže (l)80
Hmotnost pohotovostní/užitečná (kg)2254/974

VW Amarok: Další recenze

Adam Václavek, Wikicars.cz

Vybral bych si Ford Ranger nebo Volkswagen Amarok, který z něho technicky vychází? Objektivně je to vlastně úplně jedno, obě auta jsou podobně dobrá, přičemž patří k nejlepším v kategorii. Subjektivně? Těžká otázka, protože Ranger jsem zatím řídil pouze ve vyšších verzích Wildtrak a Raptor, zatímco Amarok v druhé nejnižší Life. Avšak i tak si troufnu tvrdit, že hledáte-li charismatický pick-up, jenž si zamilujete, Ranger je lepší volbou, obzvláště ve vyšších výbavových stupních, případně zábavně laděný Tremor, který bych měl otestovat během následujících týdnů. Naopak Amarok, hlavně v základních výbavách, je skvělým pracovním náčiním, jak v terénu, tak na silnicích. Výborný je i motor 2.0 TDI poskytující slušnou dynamiku za záviděníhodnou spotřebu. Vážně povedené auto, navíc za sympatickou cenu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *