Jaguar E-Pace X540 (2017-)

Jaguar E-Pace s interním označením X540 je první generace kompaktního luxusního SUV nabízeného britskou automobilkou od roku 2017. Tehdy se stal nejmenším modelem v nabídce a základním SUV, doplňujícím větší F-Pace. Na rozdíl od něj má však E-Pace pohon předních kol a motor uložený vpředu napříč. Techniku sdílí se soudobým Range Roverem Evoque a Land Roverem Discovery Sport.

Design automobilu navrhnul tým dlouholetého šéfdesignéra Jaguaru Iana Calluma. Konkrétně o vnější tvary se postaral Alex Chan. Sám Callum E-Pace familiérně nazýval mládětem. To přitom má platit nejen pro jeho proporce, ale i pro jeho styl. Místo drsných rysů tak E-Pace vsadil na jemnější tvary. Zároveň ale pořád nechybí odkazy na stylový sporťák F-Type.

Zatímco větší F-Pace využívá vyspělou hliníkovou konstrukci, menší E-Pace vsadil na jednodušší (a levnější) ocelovou konstrukci, s hliníkovými komponenty. Konkrétně základ tvoří platforma JLR D8 sdílená s prvními generacemi Land Roveru Discovery Sport a Range Roveru Evoque.

Do prodeje vůz vstoupil s širokou nabídkou motorů, které všechny byly čtyřválcové. Ty benzinové zastoupily přeplňované dvoulitry P250 (183 kW) a P300 (221 kW), zatímco z těch vznětových šlo o jednotky D150 (110 kW), D180 (132 kW) a D240 (177 kW).

Výrazné změny

Pro modelový rok 2021 Jaguar E-Pace prošel výraznou technickou modernizací. Design tohoto SUV se sice navzdory novým diodovým světlometům a přepracované masky chladiče tolik nezměnil, útroby ale byly zcela nové. Základem se totiž nově stala platforma PTA (Premium Transverse Architecture) z druhé generace Range Roveru Evoque, kterou již dříve dostal také modernizovaný Land Rover Discovery Sport. Ta primárně umožnila příchod plug-in hybridní verze.

Změnil se ale také interiér, s 12,3″ digitálním přístrojovým štítem a 11,4″ dotykovou zahnutou obrazovkou multimediálního systému. Doplňuje je nový volič automatické převodovky.

Nabídka motorů po modernizaci zůstala bohatá. Vedle zmíněného plug-in hybridu P300e s 1,5litrovým benzinovým tříválcem a elektromotorem o kombinovaném výkonu 227 kW čítá dvoulitrový turbodiesel D160 (120 kW), dostupný také jako mildhybrid, a mildhybridní dvoulitr D200 (150 kW). Benzinové jednotky zastupují tříválcový mildhybrid P160 (118 kW) a čtyřválcové mildhybridy P200 (147 kW), P250 (184 kW) a P300 (221 kW). Všechny agregáty pocházejí z rodiny Ingenium.

Jaguar E-Pace (X540) se pro evropské trhy vyrábí v rakouském Grazu u společnosti Magna Steyr. Verze pro Čínu ale vzniká přímo v nejlidnatější zemi světa, v závodě Čchang-šu provozovaném ve spolupráci s tamější automobilkou Chery.

Jaguar E-Pace: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4345 x 1984 x 1649 x 2681 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 577 litrů
  • Výroba: 2017- (Graz, Rakousko)

Ohodnoťte Jaguar E-Pace i vy, v komentářích pod článkem:

Jaguar E-Pace

3.6

Design

4.0/5

Technika

3.5/5

Jízdní vlastnosti

3.5/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

3.5/5

Jeden myslel na “Jaguar E-Pace X540 (2017-)

  • 30 října, 2020 (14:25)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    3.5

    + Stylový vzhled, objemný zavazadelník, vcelku prostorný interiér, schopný i mimo zpevněné cesty, na pohled hezký interiér
    – Lacinější detaily uvnitř, těžkopádnější jízdní chování, mnohdy zmateně řadící automat, průměrné odhlučnění, horší přístup do zavazadelníku, necitlivé řízení

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.