KatalogTouranVolkswagen

Volkswagen Touran 5T (2015-)

Volkswagen Touran 5T je druhá generace kompaktního MPV německé automobilky, nabízená od roku 2015, kdy nahradila první generaci tohoto velkoprostorového modelu. V podstatě jde o větší variantu tehdejšího Golfu Sportsvan, který se několik let prodával po jeho boku. Ve své době šlo o jedno z nejprodávanějších MPV v Evropě.

Mezigeneračně vůz značně vyrostl, z hlediska délky se protáhl o 130 mm, rozvor se kvůli zvětšení vnitřního prostoru natáhl o 113 mm. Zároveň se však Touran II kvůli stylu a aerodynamice o šest milimetrů snížil. Koeficient aerodynamického odporu mimochodem činí 0,296, což je na poměry velkoprostorových automobilů slušná hodnota.

Design druhé generace Touranu měl na starosti tým šéfdesignéra Volkswagenu Klause Bischoffa, který se rozhodl vyjít ze základního tvaru předchůdce. Tvary ale celkově přiostřil podle tehdejšího stylu značky. Interiér nabízí pětimístnou, nebo sedmimístnou konfiguraci. Plusem je možnost snadného sklopení pětice zadních sedadel a jejich zapuštění do podlahy nebo posuvná prostřední lavice v rozsahu 200 mm.

Základem Touranu II se stala modulární platforma MQB sdílená s dalšími modely Volkswagen (konkrétně třeba Golf VII), která umožnila mezigenerační snížení hmotnosti vozu až o 62 kilogramů, a to navzdory nárůstu rozměrů. Zároveň je karoserie díky rozsáhlejšímu užití vysokopevnostní oceli o čtvrtinu tužší. 

Různorodá nabídka motorů

Do prodeje Touran 5T vstupoval s širokou nabídkou motorů. Ty benzinové zastoupily čtyřválce 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TSI (110 kW), z turbodieselů tu byly 1.6 TDI (81 kW) a 2.0 TDI (110 kW). Už v roce 2016 dorazil i 1.8 TSI (132 kW) a 2.0 TDI (140 kW), zatímco 1.6 TDI posílil na 85 kW.

K výraznější proměně nabídky pak došlo v roce 2018, v souvislosti s novými emisními normami. To skončil 1.8 TSI i 1.4 TSI, který byl nahrazen čtyřválcem 1.5 TSI (110 kW). V roce 2019 se pak na pár měsíců v nabídce objevil i základní tříválec 1.0 TSI (85 kW), zatímco vznětovou šestnáctistovku nahradila nová varianta 2.0 TDI s 85 kW. Tu pak v roce 2020 nahradil inovovaný motor 2.0 TDI Evo (90 kW).

V roce 2022 se v nabídce objevil inovovaný čtyřválec 1.5 TSI „Evo2“ s výkonem 110 kW, dostupný s šestistupňovým manuálem, v kombinaci s DSG pokračovala starší patnáctistovka. Evo2 se odlišilo třícestným katalyzátorem a filtrem pevných částic v jednom balení blíže k motoru, optimalizovaným fungováním deaktivace dvou válců nebo vstřikováním pracujícím až s tlakem 350 bar. Mezitím došlo také k úpravě interiéru, kde se objevilo dotykové ovládání automatické klimatizace, místo konvenčního s kruhovými ovladači.

Volkswagen Touran 5T se pro Evropu vyrábí v domovském závodě značky v německém Wolfsburgu. V Číně pak existuje i oplastované provedení Cross Touran L.

Volkswagen Touran (5T): Základní technická data

  • Rozměry – Délka x šířka x výška x rozvor: 4527 x 1814 x 1628 x 2791 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 834 litrů
  • Výroba: 2015- (Wolfsburg, Německo)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Volkswagen Touran 5T (2015-)

  • Jestliže patříte mezi ty zákazníky, kteří nehodlají utéci k SUV, a nadále preferují velkoprostorové auto, nezbývá než Touran doporučit. Touran zůstává typickým MPV, které si však umí poradit s nevýhodami těchto vozů – Volkswagen vypadá vcelku pohledně, za vyšších rychlostí pak není hlučný. Líbil se nám i velký vnitřní prostor nebo úsporný motor, méně už hluk od podvozku nebo malá zpětná zrcátka. Kde ale Touran na konkurenci ztrácí, je cena.

    Více na: https://www.auto.cz/volkswagen-touran-2-0-tdi-110-kw-zmenil-se-vubec-89946

    Reagovat
  • Nabídka MPV se zužuje, a tak řad zájemců o velkoprostorový automobil dnes hledá ve světě ojetin. A lákavou volbou je už dlouhé roky Volkswagen Touran. První generace sice kdysi zklamala zpracováním kabiny, ta druhá je ale lákavou volbou, nejen díky praktickému a prostornému interiéru, ale také díky vysoké míře spolehlivosti. Po letech se totiž ukazuje, že Touran nemá zásadních chyb. I motorům se vyhýbají zásadní potíže. Obecně se však vyplatí dát přednost manuálu, závada na DSG se může prodražit. Nejlepší volbou se pak zdá 1.4 TSI, netrpí chronickými potížemi a působí živěji než jeho nástupce, 1.5 TSI. Navíc se obejde bez AdBlue, jehož vstřikování mají turbodiesely standardně. V případě zájmu o vznětový motor každopádně klidně berte 2.0 TDI. Co se týče závad, hodí se prohlédnout okolí příplatkového střešního okna, neodborný servis mohl podcenit čistění a ošetření, což může vést k zatékání vody do kabiny. Prohlídku zaslouží též elektricky ovládané víko zavazadelníku, jehož vzpěry mohou být už po pár letech unavené. Příplatkové LED světlomety pak po letech mohou hůře svítit, navíc je vyměníte podstatně dráž než základní halogeny. Celkově je však nutné říct, že při hledání rodinného auta Touran přesně splní očekávání. Uvnitř je prostorný, variabilní, s praktickými odkládacími schránkami nebo pohodlnými sedačkami, zvlášť, když daný kus má přední sedadla ergoActive. Potěší i příkladná ergonomie a přehledné ovládání. Ve výsledku tak není divu, že se ojetý Touran neprodává zrovna levně.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *