Volkswagen Golf 7 (2012-2020)

Volkswagen Golf s interním označením 5G je 7. generace takto pojmenovaného kompaktního vozu vyráběného německou automobilkou pro Evropu mezi lety 2012 až 2020. Automobil byl dostupný jako třídveřový a pětidveřový hatchback i jako odvozené kombi Golf Variant. Na stejném technickém základu vzniklo i MPV Golf Sportsvan. Ve své době šlo o nejprodávanější auto v Evropě. Od roku 2019 jej začala postupně nahrazovat osmá generace Golfu (interně CD1).

Volkswagen Golf

4.35

Design

4.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.8/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.5/5

2 komentáře: „Volkswagen Golf 7 (2012-2020)

  • 31 ledna, 2022 (09:20)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Volkswagen Golf byl ve své době nejžádanější auto na evropském trhu, a tak je logické, že je dnes výběr ojetých kusů bohatý, přestože na českém trhu je Golf tradičně zastíněn domácí Octavií. Výběr umí být opravdu bohatý, vždyť Golf 7 byl nabízen ještě jako třídveřový hatch, pětidveřový hatch i kombi, vzniklo od něj i odvozené MPV Golf Sportsvan. Také výběr motorů je pestrý, od základního litru, po vrcholný dvoulitr ostrých verzí. Právě z hlediska agregátů se vyplatí si dávat pozor na to, co vyžadujete. Základních jednotek se nemusíte bát, ať už čtyřválce 1.2 TSI, nebo jeho náhrady, tříválce 1.0 TSI. Oba jsou dnes bezproblémové a dostatečně silné. To u 1.4 TSI vybírejte verzi bez vypínání válců, systém sice pracuje spolehlivě, vypínání válců ale umí zakarbonovat motor. Jeho náhrada 1.5 TSI pak už nemá tak ostré reakce, navíc vyspělá technika se po letech může prodražit. Podobně se může prodražit i 2.0 TSI nebo plug-in hybrid Golf GTE, kvůli unikátní tříspojkové převodovce. Z turbodieselů berte spíše 2.0 TDI, u 1.6 TDI budete nešťastní jen z pětistupňového manuálu. Obecně se pak v tomto případě moc nevyplatí koukat po DSG, u slabších variant nebylo ještě moc odladěné. Celkově je Golf 7 ale pořád povedeným autem. Jen se po letech ukazuje, že už se na něm muselo v některých ohledech šetřit. nejde přitom jen o to, že slabší verze dostaly jen jednoduchou zadní nápravu. Nápravnice tak často rezavějí, turbodiesely mívaly potíže s chlazením, kvůli problémovým pumpám.

    Reagovat
  • 31 ledna, 2022 (15:01)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    5

    Golf 7. generace jsem měl pouze půjčený na krátký čas, ale musím přiznat, že jsem si ho ihned zařadil do svých Top5 aut, které bych si dal do garáže. Tím zkoušeným vozem byl totiž Golf R Variant. Je pravda, že více se mi líbí krátká verze, ale v kombi více vynikne univerzálnost tohoto auta. Při klidné jízdě vůbec nepoznáte, co v tom autě je. Takový obyčejný Golf, řekněme s 1,4 motorem, tedy až na ty 4 koncovky výfuku… Ty se i zvukově projeví, když vjedete na pořádnou silnici či dálnici a pořádně za to vezmete. To je potom svezení na úrovni slušného supersportu, jen s tím rozdílem, že sedíte samozřejmě výše a máte lepší výhled. Pro mě jedno z nejlepších univerzálních aut v tom nejlepším slova smyslu, navíc 7. generace má ještě klasickou palubní desku, kde vše jde ovládat po paměti, bez nutnosti hledat kam se trefit na dotykových plochách, jako je tomu u poslední generace.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.