Volkswagen Golf 7 (2012-2020)

Volkswagen Golf 7 2012

Volkswagen Golf s interním označením 5G je 7. generace takto pojmenovaného kompaktního vozu vyráběného německou automobilkou pro Evropu mezi lety 2012 až 2020. Automobil byl dostupný jako třídveřový a pětidveřový hatchback i jako odvozené kombi Golf Variant. Na stejném technickém základu vzniklo i MPV Golf Sportsvan. Ve své době šlo o nejprodávanější auto v Evropě. Od roku 2019 jej začala postupně nahrazovat osmá generace Golfu (interně CD1).

4 thoughts on “Volkswagen Golf 7 (2012-2020)

  1. Volkswagen Golf byl ve své době nejžádanější auto na evropském trhu, a tak je logické, že je dnes výběr ojetých kusů bohatý, přestože na českém trhu je Golf tradičně zastíněn domácí Octavií. Výběr umí být opravdu bohatý, vždyť Golf 7 byl nabízen ještě jako třídveřový hatch, pětidveřový hatch i kombi, vzniklo od něj i odvozené MPV Golf Sportsvan. Také výběr motorů je pestrý, od základního litru, po vrcholný dvoulitr ostrých verzí. Právě z hlediska agregátů se vyplatí si dávat pozor na to, co vyžadujete. Základních jednotek se nemusíte bát, ať už čtyřválce 1.2 TSI, nebo jeho náhrady, tříválce 1.0 TSI. Oba jsou dnes bezproblémové a dostatečně silné. To u 1.4 TSI vybírejte verzi bez vypínání válců, systém sice pracuje spolehlivě, vypínání válců ale umí zakarbonovat motor. Jeho náhrada 1.5 TSI pak už nemá tak ostré reakce, navíc vyspělá technika se po letech může prodražit. Podobně se může prodražit i 2.0 TSI nebo plug-in hybrid Golf GTE, kvůli unikátní tříspojkové převodovce. Z turbodieselů berte spíše 2.0 TDI, u 1.6 TDI budete nešťastní jen z pětistupňového manuálu. Obecně se pak v tomto případě moc nevyplatí koukat po DSG, u slabších variant nebylo ještě moc odladěné. Celkově je Golf 7 ale pořád povedeným autem. Jen se po letech ukazuje, že už se na něm muselo v některých ohledech šetřit. nejde přitom jen o to, že slabší verze dostaly jen jednoduchou zadní nápravu. Nápravnice tak často rezavějí, turbodiesely mívaly potíže s chlazením, kvůli problémovým pumpám.

  2. Golf 7. generace jsem měl pouze půjčený na krátký čas, ale musím přiznat, že jsem si ho ihned zařadil do svých Top5 aut, které bych si dal do garáže. Tím zkoušeným vozem byl totiž Golf R Variant. Je pravda, že více se mi líbí krátká verze, ale v kombi více vynikne univerzálnost tohoto auta. Při klidné jízdě vůbec nepoznáte, co v tom autě je. Takový obyčejný Golf, řekněme s 1,4 motorem, tedy až na ty 4 koncovky výfuku… Ty se i zvukově projeví, když vjedete na pořádnou silnici či dálnici a pořádně za to vezmete. To je potom svezení na úrovni slušného supersportu, jen s tím rozdílem, že sedíte samozřejmě výše a máte lepší výhled. Pro mě jedno z nejlepších univerzálních aut v tom nejlepším slova smyslu, navíc 7. generace má ještě klasickou palubní desku, kde vše jde ovládat po paměti, bez nutnosti hledat kam se trefit na dotykových plochách, jako je tomu u poslední generace.

  3. Kým mnohí doboví konkurenti Volkswagenu e-Golf sa snažili zaujať zákazníkov extravagantným, častokrát až možno príliš „eko“ dizajnom, Volkswagen sa vydal konzervatívnejšou cestou, ktorá mnohým zákazníkom vyhovuje viac. E-Golf vyzerá navonok takmer ako bežný Golf 7. generácie, odlišuje sa len inak tvarovanými svetlami denného svietenia, upraveným predným nárazníkom, či modrými linkami. Po stránke praktickosti vám e-Golf prinesie prakticky to isté, čo klasický Golf so spaľovacím motorom – kufor je dostatočne veľký a plný praktických riešení, na zadných sedadlách sa komfortne usadia aj vyšší ľudia. Prednej časti interiéru dominujú kvalitné materiály a veľký displej infotainmentu. Rozdiel voči klasickému Golfu je len v prístrojovom štíte, ktorý namiesto otáčok zobrazuje mieru rekuperácie/využívania výkonu. Sedadlá sú jednoduché, no veľmi komfortné. Ich jedinou nevýhodou je svetlý látkový poťah, ktorý sa celkom rýchlo zašpiní.

    E-Golf 1. generácie je vybavený akumulátorom s využiteľnou kapacitou 20,5 kWh, ktorý pri pokojnejšom jazdení umožňuje reálny dojazd okolo 150 km. Akumulátor testovaného kusu bol v perfektnom stave, pokles kapacity voči novému akumulátoru prakticky nebol citeľný. Diaľničná spotreba sa pri 100 km/h pohybuje okolo 19 kWh/100 km, vďaka čomu viete na jedno nabitie prejsť niečo málo cez 100 km. Naopak, v meste sa viete so spotrebou bez problémov dostať pod úroveň 15 kWh/100 km. Nabíjanie úplne vybitého auta na 100 % kapacity batérie vám z domácej zásuvky potrvá približne 10,5 hodiny, nabíjanie z 20 na 80 percent na rýchlonabíjačke s výkonom 50 kW potrvá približne 22 minút.

    Po jazdnej stránke sa napriek vyššej hmotnosti správa e-Golf ako klasický Golf so spaľovacím motorom. Podvozok je nastavený neutrálne, je pomerne komfortný, dobre čitateľný a v zákrutách sa karoséria veľmi nenakláňa. Riadenie je taktiež neutrálne, posilňovač je trochu preposilovaný, ale v tomto prípade mi to veľmi neprekážalo. Rekuperácia po uvoľnení akcelerátora je pomerne intenzívna, vodič si vie zvoliť z viacerých stupňov. S e-Golfom sa dobre manévruje v mestskom prostredí a vďaka dobrému odhlučneniu vás nebude otravovať ani pri diaľničných presunoch. Vo všeobecnosti musím uznať, že e-Golf 1. generácie funguje rovnako dobre ako moderné elektromobily, prináša množstvo zaujímavých výbavových prvkov a naladenie elektrického pohonu je veľmi príjemné. Hoci veľkosť akumulátora je v porovnaní s dnešnými elektromobilmi tejto kategórie podpriemerná, myslím, že po stránke dojazdu bude väčšine používateľov aj v dnešnej dobe postačovať. E-Golf nebude určený pre ľudí, ktorí jazdia pravidelne dlhšie trasy po diaľnici, no pokiaľ ho chcete využívať predovšetkým po meste a okolí, bude skvelým riešením.

    Více na: https://dominiccars.sk/test-jazdenky-volkswagen-e-golf-1-gen/

  4. Volkswagen Golf GTI Performance
    Ačkoliv jsem stále neměl příležitost vyzkoušet vrcholný Golf R, začíná v mých očích být GTI Performance perfektní volbou, pokud bych si měl vybrat nové auto pro zábavné každodenní ježdění. Stále však v Golfu GTI Performance spatřuji negativum v manuálním šestikvaltu, jež sice výrazně umocní pocit z jízdy, ale jeho převody jsou z mého pohledu pro sportovní svezení příliš dlouhé.

    Volkswagen Golf GTI Performance mě v závěru ale nezklamal a stal se autem, za jehož volant se kdykoliv rád vrátím. Jedinou vadu na kráse jsem schopný mu snadno odpustit, protože pokaždé dětinsky podlehnu syčení jeho turbodmychadla, snaze pálit přední pneumatiky při nižších převodových stupních a občasnému prsknutí do hezky znějícího výfuku. V mých očích tedy i nadále zůstává etalonem toho, jak by měl ostrý hatchback vypadat.
    Více na: https://templeofspeed.cz/volkswagen-golf-gti-performance-rychly-univerzal/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *