Český trh

Online prodej aut expanduje. Na nové nabídky láká Hyundai i Toyota

Prodej zboží přes internet je dnes veřejností nadmíru oblíben, online prodej aut ale zatím moc populární není. Je to vlastně logické, automobil už je vysoká investice, a tak si jej zájemci chtějí „osahat“ naživo. Pro prodejce jsou zase ve výsledku nevýhodou pravidla o ochraně spotřebitele, kdy podle občanského zákoníku lze u zboží zakoupeného přes internet bez důvodu odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od nákupu. Teoreticky tak zákazník může dva týdny jezdit a pak auto bezdůvodně vrátit. Přesto se možnosti online prodeje aut postupně rozšiřují.

Nástroj Hyundai Cl!ck to Buy

Značka Hyundai aktuálně spustila vylepšenou verzi online prodejního nástroje „Hyundai Cl!ck to Buy“. Díky propojeným prodejním kanálům tak mohou zákazníci dle svých preferencí zahájit proces nákupu nového vozu online a posléze pokračovat u autorizovaného prodejce, nebo všechny kroky kompletně uskutečnit na internetu.

Hyundai přitom zdůrazňuje jednoduchost, bezpečnost a praktičnost služby. Jakmile si totiž zákazníci nakonfigurují vůz podle svých představ, nebo si vyberou vhodný vůz na skladě, mohou si jej objednat jen devíti kliknutími. Zákazníci navíc mají k dispozici okamžitou podporu. Prodejní nástroj „Hyundai Cl!ck to Buy“ je proto v případě vybraných autorizovaných dealerů propojen s online showroomem Hyundai prostřednictvím aplikace LiveChat. Zákazníci díky němu mohou navázat spojení se svým prodejcem pomocí chatu, telefonického hovoru nebo video hovoru. S podporou video hovoru mohou prodejci ukázat zákazníkovi vozidlo přímo na svém showroomu.

Po výběru samotného vozidla si zákazník vybere prodejce, přičemž do programu jsou zapojeni všichni autorizovaní prodejci z celé České republiky. Poté si vybere způsob dodání, ať už převzetí na showroomu, nebo za poplatek přímo doma. Po zadání svých kontaktních údajů jsou zákazníci jen jedno kliknutí od odeslání žádosti o nabídku svému prodejci. Dealer v závislosti na přání zákazníka žádost zpracuje a v rámci otevírací doby mu zašle nabídku. Poté stačí nabídku detailně prostudovat a odsouhlasit objednávku. Poté už sledovací systém může zákazníka informovat o výrobě a datu dodání.

Online rezervace vozů Toyota

V online světě působí také značka Toyota. Ta už umožňuje zákazníkům prohlédnout si vystavené vozy na showroomu přes videohovor. Nyní pak nabízí možnost si budoucí vůz předvybrat a zarezervovat on-line přímo přes její webovou stránku.

„Možnost zarezervovat si svůj nový vůz on-line, předem si vybrat jeho technické specifikace, barvu i výbavu, urychlí celý proces nákupu a přinese zákazníkům jistotu včasného dodání vozu,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška s tím, že počet vozů v on-line rezervačním systému bude časově i početně omezený. „V tuto chvíli spouštíme tento systém pro nové modely, tedy pro malý crossover Aygo X, k němuž na začátku března přibyde ještě náš první čistě elektrický vůz bZ4X,“ dodává.

I v tomto případě Toyota zdůrazňuje snadnost celého procesu. Na webu toyota.cz najde zákazník tlačítko pro on-line rezervaci jak u daného modelu, tak i v banneru přímo na homepage. Po rozkliknutí se otevře samostatný formulář, kde si konkrétně u modelu Aygo X zájemce může zvolit, zda chce plátěnou či klasickou střechu, vybere si barvu a úroveň výbavy.

V dalším kroku se otevře okno, kde je nutné vytvořit si účet, případně se přihlásit do systému Moje Toyota. Nesmí samozřejmě chybět kontakt a pro zjednodušení je tu i výběr nejbližšího dealera podle poštovního směrovacího čísla. Objednávka je kompletní po kliknutí na tlačítko Rezervovat.

Na základě vyplnění a potvrzení těchto údajů systém ještě ukáže shrnutí objednávky a poskytne také kontaktní informace na konkrétního obchodníka. Zákazník také obdrží potvrzovací e-mail s číslem rezervace a poté kontaktuje vybraného dealera, s nímž si domluví další postup.

A co další značky?

I jiné značky však nabízí prodej vozů online. Na tento prodejní model léta sází Tesla. Kia pak v roce 2021 spustila „online tržiště“, prostřednictvím nějž nabídla plug-in hybridy a elektromobily. Kia přitom nabízí vozy zcela online, bez nutnosti návštěvy autorizovaného prodejního místa. Škoda pak online nabízí vozy výhradně s financování, ať už na úvěr nebo operativní leasing.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *