Novinky

Citroën C4 X má české ceny. Specifická kombinace SUV a sedanu

Značka Citroën rozšiřuje nabídku o zcela nový model. Jmenuje se Citroën C4 X a na českém trhu se začíná prodávat na začátku roku 2023. Kolik stojí?

První cena Citroënu C4 X čítá 544.900 korun, za benzinový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 75 kW, kombinovaný s šestistupňovým manuálem. To znamená, že je tento crossover o 20.000 korun dražší než stejná verze odvozeného hatchbacku C4.

Základní výbava Feel zahrnuje šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, zadní parkovací čidla nebo diodové světlomety. Dále je tu 10″ infotainment, tlumiče s hydraulickými dorazy, přední mlhovky, dešťový senzor, tempomat nebo 18″ plechová kola s okrasnými kryty.

Stupeň Feel přidává elektricky sklopná zrcátka, parkovací kameru, hliníková kola nebo čalounění kombinující látku a kůži. Navíc je k dispozici už se silnějším tříválcem 1.2 PureTech s výkonem 96 kW, kombinovaným s osmistupňovým automatem.

Shine má dále navíc head-up displej, sledování mrtvého úhlu, držák tabletu, bezklíčový vstup do vozu nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Vrcholem je pak Shine pak s vyhřívanými předními sedadly, asistentem pro jízdu na dálnici nebo čalouněním kombinujícím alcantaru a koženku.

Citroën C4 X (2023): České ceny

Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.5 Blue HDi136
Objem (ccm)119911991499elektro
Výkon (kW)759696100
Točivý moment (Nm)205230300260
Převodovka6M8A8A1A
Cena Feel (Kč)544.900939.900
Cena Feel Pack (Kč)644.900694.900954.900
Cena Shine (Kč)699.900749.900999.900
Cena Shine Pack (Kč)739.900789.9001.039.900
Ceny platné k 10.1.2023

Co je zač Citroën C4 X?

Samo vedení automobilky tvrdí, že novinka spojující prvky čtyřdveřového auta a SUV vyplňuje mezeru mezi kompaktním hatchbackem C4 a crossoverem střední třídy C5 X. Skutečnost je ale ještě trochu jiná, jde o kompaktní sedan na bázi C4. Byť sama automobilka říká, že vzhledem k siluetě jde spíše o fastback. V rámci nabídky značky jde každopádně o jistou náhradu za sedan C-Elysée.

Rozvor 2.670 mm je shodný jako u hatchbacku C4, délka se ale díky odlišné zádi ukrývající zavazadelník o objemu 510 litrů natáhla na 4.600 mm, což je o 240 mm více než u výchozího provedení.

Jisté je každopádně to, že se Citroën C4 X od C-Elysée v lecčems odliší. Potvrzena je například čistě elektrická verze nazvaná Citroën ë-C4 X, která na vybraných trzích bude jedinou volbou. Využívá elektromotoro výkonu 100 kW a baterie s kapacitou 50 kWh pro zajištění dojezdu 360 km dle metodiky WLTP.

K dispozici ale jsou i spalovací motory, konkrétně benzínový tříválec 1.2 PureTech ve verzích se 74 kW a 96 kW a na vybraných trzích turbodiesel 1.5 BlueHDi (96 kW).

Vnitřek pak využívá nejnovější infotainment, jako C5 X, s 10″ dotykovou obrazovkou. Kabina se pak prezentuje jako komfortní a pohodlná. Praktičnosti pak pomáhá až 16 odkládacích míst s celkovým objemem 39 litrů.

Citroën C4 X se světu představil v létě 2022. Na českém trhu se ale začíná prodávat až nyní.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *