Audi A7 je dnes sportovně laděný model vyšší střední třídy, výhradně dostupný ve formě pětidveřového Sportbacku. Do budoucna ho však čeká velká změna, protože převezme roli dnešního modelu A6. Kdy nové Audi A7 dorazí na trh? A co už o něm víme?
Nová generace A7 se stane přímým nástupcem dnešní řady A6, což souvisí se změnou logiky pojmenování modelů čtyř kruhů. Do budoucna vozy se sudým číslem v názvu budou značit modely s elektropohonem, zatímco modely s lichým číslem v názvu použijí (elektrifikované) spalovací motory. Počítá se tak sice s modelem A6 e-tron, který dorazí jako sedan i kombi, po jeho boku tu však bude A7 se spalovacími motory jako přímá náhrada za dnešní A6. Ostatně již uvedená nová A5 nahrazuje dosavadní A4.
Tato změna znamená, že i nabídka karosářských variant řady A7 se rozšíří. Na základě špionážních snímků už je potvrzen příchod kombi A7 Avant, stejně jako zvýšeného provedení A7 Allroad a sedanu A7 – byť není vyloučeno, že to nakonec bude liftback, podobně jako u menšího A5.
Zákazníci si však na třetí generaci Audi A7 zatím počkají, už delší dobu se o ní mluví jako o autu pro rok 2026. K premiéře tak dojde nejdříve příští rok, přestože testovací prototypy už čile jezdí v různých koutech světa.
Design patrně naváže na Audi A5. Uvnitř se pak očekává využití prohnutého displeje jako v Q6 e-tron.
Detaily o použité technice odhalilo letos představené nové Audi A5. Také v případě A7 třetí generace se tak očekává základ v nové platformě PPC (Premium Platform Combustion) přizpůsobené vozům se spalovacími motory. Novinka tak i nadále využije motor vpředu podélně. Mezi motory tak pravděpodobně nebudou chybět základní čtyřválce 2.0 TFSI a 2.0 TDI a šestiválce 3.0 TFSI a 3.0 TDI. Minimálně některé využijí nový mild-hybridní systém uvedený v nové A5 umožňující krátké jízdy čistě na elektřinu.
Jistotou je také příchod plug-in hybridu, takové řešení použije také sportovně laděné Audi S7, jehož nová generace je rovněž potvrzena. V jejím případě se spekuluje o kombinovaném výkonu 294 kW (400 koní) a dojezdu až 100 km na elektřinu. V pozdější fázi má dorazit i vrcholné Audi RS7, s výkonem zřejmě okolo 515 kW (700 koní)