Novinky

Nová Škoda Kodiaq II pro rok 2023 je tu! Design, motory, cena a další info

Škoda pro rok 2023 chystá důležité novinky ve své nabídce. Zaměří se přitom na své největší modely, které dorazí v nové generaci. Jedním z nich je i nová Škoda Kodiaq, která se nyní představuje v celé své kráse. Známe tak její design, nabídku motorů i další informace.

Kodiaq druhé generace se představil 4. října 2023. Krátce na to se odhalila také nová Škoda Superb. Výroba nového Kodiaqu následně začne během roku 2024. Už nyní však známe první cenu.

Motory pro nový Kodiaq

Oba vozy budou mít podle všeho hodně společného. Nabídnou nadále spalovací motory, konkrétně mild-hybridy, benzinové jednotky, turbodiesely i plug-in hybridy. Využijí tudíž zřejmě dále inovovanou platformu MQB evo.

Automobilka už dříve potvrdila nasazení nové generace plug-in hybridu. Ten nově použije benzinový čtyřválec 1.5 TSI (110 kW), šestistupňovou dvouspojkovou převodovku a baterie s kapacitou 25,7 kWh pro dojezd kolem 100 km v čistě elektrickém režimu na jedno nabití. Systémový výkon plug-in hybridu pak činí 150 kW. Tato technika by se přitom měla objevit také v nabídce příštího Superbu, který určitě nabídne také mild-hybridní provedení.

Dále jsou pro Kodiaq II potvrzeny dva benzinové a dva dieselové motory. Základem je mild-hybrid 1.5 eTSI (110 kW), nad nímž stojí 2.0 TSI (150 kW), turbodiesely zastupuje 2.0 TDI ve verzích se 110 kW a 142 kW. Všechny spalovací jednotky standardně spolupracují s dvouspojkovou převodovkou DSG, zážehový dvoulitr a silnější TDI se pak spoléhají na pohon všech kol.

Naopak s elektrickým pohonem v případě nového Kodiaqu nepočítejme. Škoda chystá svébytný rodinný model pro sedm s elektrickým pohonem, který dorazí do roku 2026. Vyjde přitom zřejmě z konceptu Vision 7S. Elektrický Kodiaq by tak neměl smysl, aby takové novince nekonkuroval.

Zmiňme i podvozek. Zajímavostí je nový systém dynamického řízení podvozku DCC Plus, který zlepšuje zážitky z jízdy. Systém je vybaven dvěma samostatnými ventily ovládajícími odskokovou a kompresní fázi odpružení, což zajišťuje rychlejší a variabilnější tlumení. 

Design evolucí předchůdce

Design nového Kodiaqu navrhnul tým Olivera Stefaniho. Ještě před premiérou ho naznačily první zveřejněné nákresy a špionážní snímky maskovaných prototypů. Již ty naznačily, že půjde o evoluci předchůdce, na něž novinka přímo naváže, což se následně potvrdilo při premiéře. Už na Kodiaqu se však objevilo nové logo Škody, které se přitom očekávalo až u budoucích vozů.

Nový Kodiaq také výrazně vyrostl. Délka se natáhla o úctyhodných 61 mm, na výsledných 4.758 mm, což má primárně zvětšit prostor pro cestující. Mezi hlavní prvky vozu patří příď s výraznými tvary, hranaté podběhy kol a Matrix-LED přední světlomety. Ty jsou opět rozdělené. Při návrhu se pak myslelo i na aerodynamiku, součinitel odporu vzduchu cx s hodnotou 0,282.

Nová Škoda Kodiaq: Interiér

Interiér se zase spoléhá na 10″ digitální přístrojový štít a nový centrální dotykový displej měřící 10″ nebo 13″ dle verze. Využívá „chytrou“ kombinací manuálních a digitálních ovládacích prvků. Na středové konzoli je trojice otočných ovladačů Smart Dials, třeba pro nastavení klimatizace. Celková koncepce kabiny pak je hodně podobná jako u Superbu čtvrté generace, odlišností však jsou třeba výdechy ventilace a jejich vertikální orientace.

Druhou řadu sedadel lze posouvat a pružný upevňovací prvek zajišťuje pořádek v zavazadlovém prostoru. Ten má objem až 910 litrů u pětimístné varianty. Za příplatek lze pak pořídit mimo jiné head-up displej nebo sedadla s masážní funkcí. Bezdrátová nabíječka pak s výkonem 15 wattů umožňuje indukčně nabíjet dva chytré telefony současně.

Škoda Kodiaq: České ceny

Ceny Škody Kodiaq druhé generace jsou už prozrazeny. Začínají na částce 1.040.000 Kč za verzi Selection s motorem 2.0 TDI s výkonem 110 kW.

Základní výbava Selection zahrnuje například LED přední světlomety s asistentem dálkových světel, hlídání mrtvého úhlu, asistent udržování jízdního pruhu, asistent rozjezdu do kopce, rozpoznávání dopravních značek s hlídáním rychlosti, parkovací senzory vpředu a vzadu, parkovací kameru, 10palcový virtuální kokpit, světelný i dešťový senzor, třízónovou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel nebo bezdrátové nabíjení telefonu.

Výrobu bude mít na starosti závod v Kvasinách, stejně jako v případě první generace Kodiaqu. V souvislosti se zahájením sériové výroby novinky Škoda Auto do kvasinské továrny investuje 12 milionů eur. Ty souvisí hlavně s plánovanou produkcí plug-in hybridní verze. Sériová produkce nového Kodiaqu odstartuje v roce 2024, už letos však v Kvasinách vznikají první předsériové kusy. Z montážní linky bude do budoucna sjíždět každý den až 410 vozů Kodiaq druhé generace.

Nová Škoda Kodiaq pro rok 2023 je součástí budoucích plánů mladoboleslavské značky. Ty počítají hlavně s expanzí na poli elektromobility. Do roku 2026 Škoda představí hned čtyři taková nová auta, malý elektromobil, kompaktní SUV, kombi a velký rodinný model. Jedním z nich bude model známý jako Elroq, druhý zase sériová verze konceptu Vision7S.

Nová Škoda Kodiaq (2023): Rozměry a další základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4758 x 1864 x 1657 x 2791 mm
  • Objem kufru: až 910 litrů (pětimístná verze)
  • Výroba: 2023- (Kvasiny, Česká republika)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *