DS 9 (2020-)

DS 9 je velký luxusní sedan představený francouzskou prémiovou značkou v roce 2020. Automobil s interním označením X83 na trh vstoupil jako novinka v nabídce. Prezentuje se jako vlajková loď značky, reprezentativní sedan, který stojí na pomezí střední a vyšší střední třídy.

Design podle výrobce přebírá klasické principy značky DS. Vpředu tak nechybí expresivní maska, kterou doplňují světlomety s moduly otáčejícími se o 180°. Na kapotě se však poprvé objevuje gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle, který byl dosud používán jen v interiéru vozů DS. Původní model Citroën DS z roku 1955 pak připomínají lišty ve tvaru kornoutků na okrajích střechy, do nichž jsou zasazena boční obrysová světla. Zadní blatníky, nárazník a zavazadlový prostor pak na sebe plynule navazují. osobitým prvkem jsou i koncová světla s motivem šupin.

Vnitřek pak sází na naprostý luxus, nechybí tak kůží potažená palubní deska, stejně jako sedadla s vyhříváním i odvětráváním, stejně jako masážní funkcí. Nechybí ani bohatá výbava. K dispozici je noční vidění, natáčecí adaptivní LED světlomety nebo aktivní parkovací asistent.

Primárně plug-in hybridy

Základem automobilu je modulární platforma EMP2, známá z ostatních modelů bývalého PSA (dnes Stellantis). Konkrétně jde o verzi sdílenou s prodlouženým Peugeotem 508L pro čínský trh. Rozvor náprav nicméně v tomto případě činí 2.895 mm (proti 2.848 mm u 508L). Podvozek tvoří vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Specialitou je pak příplatkový adaptivní podvozek DS Active Scan, který nastavení podvozku upravuje i podle dat z kamery sledující povrch vozovky před vozidlem.

Do českého prodeje vůz vstoupil ve třech motorizacích, když všechny mají pod kapotou přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Základní 1.6 PureTech (165 kW) je konvenční, ostatní verze jsou už plug-in hybridy. V E-Tense 225 tak šestnáctistovku s výkonem 133 kW doplňuje přední elektromotor s 81 kW, výsledkem čehož je kombinovaný výkon 165 kW. E-Tense 360 4×4 má pak jedna šestku se 147 kW a dva elektromotory, přední s 81 kW a zadní s 83 kW, výsledkem čehož je kombinvoaný výkon 265 kW. Všechny motorizace standardně spolupracují s osmistupňovým automatem.

DS 9 se začalo vyrábět v roce 2020 v čínské továrně Šen-čen, odkud se dováží i do Evropy. Zajímavostí je dovoz čtyřkolky, která se dodělává až v Evropě. Z Číny se doveze výchozí auto s jedním elektromotorem, ten druhý, u zadní nápravy je mu domontován až na starém kontinentu, v domovské Francii.

DS 9 : Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4934 x 1932 x 1460 x 2895 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 510 litrů (473 litrů u vozů s elektrickým víkem kufru, autdiosystémem Focal Electra a zadními odvětrávanými sedadly)
  • Výroba: 2020- (Šen-čen, Čína)

Ohodnoťte DS 9 i vy, v komentářích pod článkem

DS 9

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *