Novinky

Škoda odhaluje nové logo! Používat se začne v roce 2023

Vozy značky Škoda budou mít nové logo! Mladoboleslavská automobilka jej hodlá začít používat od roku 2023. Představila ho však už s předstihem. Jeho prezentace se odehrála v rámci představení nové budoucnosti značky v úterý 30. srpna. Ta se odehrála už pod vedením nového předsedy představenstva automobilky Škoda Auto, Klause Zellmera. Nová identita značky bude nejprve zavedena v informačních a komunikačních materiálech, od roku 2024 se objeví i na budoucích modelech.

Nové logo Škodovky souvisí s příchodem nového designérského směru. Ten se jmenuje Modern Solid a jako první ho užívá koncept Škoda Vision 7S, který se představuje spolu s novým logem. Novým stylistickým směrem a logem chce Škoda zdůraznit novou éru, která bude ve znamení ještě většího důrazu na elektromobilitu.

Předem se očekávalo další zjednodušení motivu okřídleného šípu, který je pro automobilku Škoda odjakživa typický. To se následně opravdu potvrdilo. Nový znak je dvojrozměrný a jednodušší než dosud.

Součástí loga nicméně zůstává motiv okřídleného šípu. Značka si také svým způsobem uchovala háček v nápisu Škoda, který je začleněn do písmena S. Chce tak zůstat u české diakritiky a zdůraznit tím svůj historický odkaz.

V marketingové komunikaci se však bude klást výrazně větší důraz právě jen na nápis Škoda. Nová stylizace také využívá zcela jinou typografii, která pracuje se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami. Součástí nového loga je i nový font, stejně jako nově používané barevné odstíny.

Historie loga Škoda

Vozy mladoboleslavské automobilky nesly logo Škoda od roku 1926, kdy plzeňský strojírenský podnik Emila Škody převzal automobilku Laurin & Klement. Forma tehdejšího produktového loga navazovalo na předchozí fázi, z éry značky Laurin & Klement. První logo Škodovky mělo oválný tvar, avšak jméno značky bylo nadále dominantním prvkem v jeho středu a bylo pořád obklopeno vavřínovými listy.

Již tehdejší rok se však přešlo na charakteristický okřídlený šíp. Jeho původ je však dodnes zahalen tajemstvím. Někdy se tvrdí, že autorem nápadu (stylizovaná hlava Indiána s čelenkou o pěti pérech) byl obchodní ředitel společnosti Škoda Plzeň, T. Maglič. Tehdejší modrobílé kruhové logo, doplněné o doprava letící šíp se stylizovaným ocasem, je přitom dodnes používáno na některých Škoda Originálních dílech. Konkrétně je například o skla oken nebo bloky motorů.

K výraznější proměně následně došlo až v roce 1999. Černé a zelené logo dalo značce Škoda větší míru originality. Černá měla symbolizovat stoletou tradici, zelená odkazovala na ekologický přístup.

V roce 2011 pak došlo k další proměně. Logo Škody, klíčový prvek nového korporátního designu, se proti předchůdci značně zjednodušilo. Nejdůležitější změna se dotkla hlavní části loga, samotného okřídleného šípu, který se v této nové verzi stal mnohem větší a výraznější. Odstín okřídleného šípu se změnil z „přirozené zelené” na novou, svěží „Škoda zelenou”. Vnější část je zvýrazněna chromovaným vzhledem.

K lehké evoluci loga pak došlo ještě v roce 2016. Změnou se tehdy stala pozice názvu Škoda, nově umístěný pod logem pyšnícím se okřídleným šípem.

Nové logo Škodovky je už několikátá stylistická změna v oblasti aut za poslední dobu. Nová loga nedávno představily Peugeot, Renault, Dacia nebo Opel.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Škoda odhaluje nové logo! Používat se začne v roce 2023

  • To jsem fakt zvědavý, s čím přijdou. Poslední dobou se vše ubírá směrem minimalismu. Vše se zjednodušuje a ani bych se nedivil, kdyby novým logem byl jen jednoduchý nápis ŠKODA 🙂

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *