KatalogEcoSportFord

Ford EcoSport (2012-)

Ford EcoSport je malé SUV americké značky vyráběné od roku 2012. Šlo o druhý vůz tohoto jména, které užíval v minulosti vůz vyvinutý pro jihoamerické trhy. Také toto malé SUV nejprve debutovalo ve verzi pro rozvojové trhy, zpočátku se začalo prodávat v Indii nebo Brazílii. Do Evropy dorazilo až v roce 2014. V Česku se ale EcoSport začal prodávat až v roce 2017, v rámci příchodu tehdejšího faceliftu. Dnes se malé SUV na starém kontinentu prodává po boku obdobně velkého crossoveru Puma.

Automobil vznikl podle strategie One Ford sázející na jednotné modely pro celý svět, s jen minimálními úpravami pro jednotlivé regiony. EcoSport se díky tomu stal skutečně globálním modelem vyráběným a prodávaným v různých koutech světa. Základ sdílel se soudobou Fiestou šesté generace a malým MPV B-Max, spolu s nímž se svým způsobem stal nástupcem hatchbacku Fusion. Vsadil na drsný styl s výraznou maskou chladiče a rezervním kolem na zádi. Při premiéře se navíc auto chlubilo světlou výškou 200 mm a brodivostí 550 mm.

Nabídka motorů při premiéře evropské specifikace čítala benzinový atmosférický čtyřválec 1.5 Ti-VCT (82 kW), přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost (92 kW) a turbodiesel 1.5 TDCi (66 kW).

Pro náročné Evropany

V Evropě se vůz sice začal prodávat v roce 2014, prvotní prodeje ale zůstaly za očekáváním. Ford se tak rozhodl rychle vůz upravit, aby lépe vyhověl požadavkům evropské klientely. Přitom už předchozí varianta myslela na Evropany, když dostala na 300 úprav proti verzím pro okolní svět, a to včetně tužší karoserie. Vyspělejší EcoSport pro Evropu tak debutoval hned v roce 2015. V reakci na kritiku zákazníků EcoSport přišel v základu o náhradní kolo na víku zavazadelníku (nově bylo za příplatek), které ztěžovalo přístup dovnitř. Interiér se pak dočkal nového volantu a poctivějších materiálů.

Hlavně se ale zapracovalo na technice. Kvůli náročnější klientele se evropský EcoSport dočkal pečlivější hlukové izolace a upraveného zavěšení pro lepší jízdní vlastnosti. Podvozek kvůli tomu klesl o 10 mm. Turbodiesel 1.5 TDCi si navíc polepšil na 70 kW.

České zastoupení ale EcoSport na trh tehdy neuvedlo. To se změnilo až s příchodem druhého faceliftu, prezentovaného v roce 2017. Malé SUV tehdy přišlo o zdvojenou masku chladiče, kterou nahradilo šestiúhelníkové řešení sjednocující design auta s ostatními modely Ford. Uvnitř zase novinkou stal volně stojící displej multimediálního systému (6,5″ nebo 8″ podle verze), nabídku pak obohatilo sportovně tvarované provedení ST-Line.

V českém prodeji se Ford EcoSport objevil se třemi motory. Tříválec 1.0 EcoBoost (92 kW) doplnily dva turbodiesely, 1.5 TDCi (74 kW) a 1.5 EcoBlue (92 kW), dostupný s pohonem všech kol.

Ford EcoSport jakožto globální model vzniká v různých koutech světa, včetně Ruska, Číny nebo Thajska. Do Evropy se zpočátku dovážel z indického Chennai, na konci roku 2017 se však rozběhla výroba v rumunské Craiově.

Ford EcoSport: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4096 (4273 s rezervním kolem) x 1765 x 1653 (1713 se střešními ližinami) x 2519 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 356 litrů
  • Výroba: 2012- (Chennai, Indie; od roku 2017 Craiova, Rumunsko)

Ohodnoťte Ford EcoSport i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Ford EcoSport (2012-)

  • + Dostupná cenovka, drsňácký vzhled, povedený tříválec 1.0 EcoBoost, poctivé řazení, dobrý rozhled ven
    – Nízká kvalita zpracování prvních kusů, průměrné chování podvozku, průměrný vnitřní prostor, malý zavazadelník, komplikovaný vstup do kufru

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *