Ford Puma (2019-)

Ford Puma je v současné podobě městský crossover, představený v roce 2019. Tehdejší novinka v modelové řadě značky vsadila na kombinaci stylu a praktičnosti, čímž se odlišila od podobně velkého SUV EcoSport. Jméno použila ze stejnojmenného kompaktního kupé, prodávaného na přelomu milénia. O oživení názvu si prý řekli sami zákazníci.

Design automobilu podle svých tvůrců otevírá novou kapitolu, což naznačuje, že se Pumou inspirují také další modely Ford. Auto každopádně použilo vysoko posazené světlomety a výraznou masku chladiče, čímž se výrazně odlišuje od obdobně velkého hatchbacku Fiesta. S jeho sedmou generací Puma mimochodem sdílí koncepci interiéru.

Právě s Fiestou VII Pumu spojuje také upravená platforma B3 pro malé a kompaktní vozy. Proti malému hatchbacku je však Puma větší ve všech směrech, liší se rovněž upraveným řízením nebo tlumiči pérování s větším průměrem.

Charakteristickým prvkem Pumy je pak praktický zavazadelník. Jeho tajnou zbraní je schránka MegaBox pod podlážkou (na místě rezervy) s objemem až 81 litrů, která navíc nabízí ve svém dnu špunt pro snadné vymytí. Inovativní je pak rovněž možnost výměny čalounění sedadel.

Do českého prodeje Ford Puma vstoupil výhradně s přeplňovanými zážehovými tříválci, 1.0 EcoBoost (92 kW) a mildhybridem 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW). Na mildhybridní pohon nicméně později přišla i slabší varianta. Ford navíc slibuje rovněž příchod 1.0 EcoBoost ve verzi se 72 kW a turbodieselu 1.5 EcoBlue (88 kW).

Na podzim 2020 pak debutovala ostrá varianta Ford Puma ST. Ta se vedle ostřejšího designu a sníženého podvozku odlišila tříválcem 1.5 EcoBoost (147 kW) v útrobách, který vůz sdílí se soudobou Fiestou ST. Za příplatek má tento hot crossover i samosvorný diferenciál.

Pro rok 2024 je pak potvrzen příchod čistě elektrické verze, v rámci expanze Fordu na poli elektroaut.

Ford Puma: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4186 x 1805 x 1537 x 2588 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: až 456 litrů (406 litrů u mildhybridu)
  • Výroba: 2019- (Craiova, Rumunsko)

Ohodnoťte Ford Puma i vy, v komentářích pod článkem:

Ford Puma

4.2

Design

4.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

3 komentáře: „Ford Puma (2019-)

  • 12 října, 2021 (18:23)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + zajímavý design, skvělé jízdní vlastnosti, dobře odhlučněný motor i podvozek, objemný zavazadelník, slušný elán 1.0 EcoBoost (114 kW), možnost bohaté výbavy
    – přece jen tuhé naladění podvozku, omezený prostor na zadních sedadlech, nijak zázračná spotřeba 1.0 EcoBoost (114 kW), cukavé řazení automatu, lacinější plasty, zpomalování mildhybridu při sundání nohy z plynu žádá zvyk

    Reagovat
  • 20 listopadu, 2021 (14:13)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Ford Puma se po příchodu na trh stal hitem a vlastně není divu. Nejenže vstoupil do oblíbené kategorie malých SUV, hlavně je ale povedeným automobilem. Už výrazný design stojí zato, stejně jako výtečné jízdní vlastnosti, na úrovni klasických malých hatchbacků. Pravdou ale je, že v českém prostředí může jinak perfektně odhlučněný podvozek působit občas tvrdě, chce to tudíž pečlivě volit kola, dostupné 19″ jsou už příliš velké, byť vypadají na autě moc pěkně. Stejně tak je negativem Pumy vnitřní prostor, místa na zadních sedadlech moc není. Naopak zavazadlový prostor je obrovský. Z hlediska motorů jsem měl možnost vyzkoušet mildhybrid 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW), velice silný motor s velkým elánem, avšak nepříliš povedeným sladěním s dvouspojkovým automatem, při řazení lehce cuká. Interiér pak používá některých lacinějších řešení, zachování klasických tlačítek je však v dnešní době stále větší výhoda, kterou některé vozy postrádají.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *