Renault Mégane IV (2016-)

Renault Mégane je kompaktní model francouzské automobilky, který se v roce 2016 začal prodávat už ve své čtvrté generaci. Automobil na rozdíl od předchůdce nabídl jen karosářské varianty, již tradiční pětidveřový hatchback a kombi (u nás nabízené jako Mégane Grandtour) nově doplnil sedan (Mégane GrandCoupé) jako náhrada za dřívější Fluence.

Čtvrtá generace Méganu debutovala na frankfurtském autosalonu 2015, a to ve formě hatchbacku. Kombi následovalo na ženevském autosalonu 2016, v létě téhož roku byl představen také nově nabídnutý sedan. Design čelních partií této trojice se shodoval, navázal na soudobý styl značky. Elegantní tvary tudíž ozdobily světlomety s protaženými kly denního svícení. Zádi pak dominovala horizontálně orientovaná koncová světla, protažená do víka zavazadelníku. Rozdílem karosářských variant byl vedle odlišných zadních partií také rozvor, který u sedanu a kombi činí 2.711 mm, tedy o 42 mm více než u hatchbacku.

Základem se stala modulární platforma CMF ve verzi C/D pro kompaktní a velká vozidla, známá v době uvedení třeba z Nissanu Pulsar. Poháněná jsou výhradně přední kola, k dispozici je však systém 4Control s natáčením zadní nápravy.

V době premiéry Mégane čtvrté generace nabídlo bohatou paletu motorů. Jen benzinové agregáty byly v případě hatchbacku k dispozici čtyři, atmosférický čtyřválec 1.6 SCe (84 kW) doplnily přeplňované čtyřválce 1.2 TCe (74 a 97 kW) a vrcholné 1.6 TCe (151 kW). Turbodiesely pak zastupovaly čtyřválce 1.5 dCi (66 a 81 kW) a 1.6 dCi (96 a 118 kW).

V roce 2018 se ale Mégane musel přizpůsobit novým emisním normám, a tak z benzinových motorů nabídl nový turbomotor vyvinutý s Mercedesem 1.3 TCe v různých výkonových stupních (75, 85, 103 a 117 kW), zatímco vznětové jednotky zastoupil inovovaný 1.5 Blue dCi (85 kW). O rok později však dorazil i nový 1.7 Blue dCi (110 kW).

Ostré verze

Rok 2018 byl rovněž ve znamení příchodu nové generace hot hatche Mégane R.S., tentokrát dostupného výhradně s pětidveřovou karoserií. Ten kromě ostřejšího vzhledu a upraveného podvozku vsadil na nově nabídnutý přeplňovaný čtyřválec 1.8 TCe (206 kW). V průběhu času se ale nabídka Mégane R.S. dále rozšiřovala. V roce 2019 dorazil posílený a ostřejší Mégane R.S. Trophy s 221 kW, na jehož bázi vznikla i odlehčená limitovaná edice Mégane R.S. Trophy-R, která se s časem stala ve své době nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu.

Příchod plug-in hybridu

V roce 2020 byl Renault Mégane IV modernizován. Design se změnil jen jemně, nové světlomety jsou standardně diodové, přední nárazník má nový tvar, zatímco koncová světla odlišnou grafiku. Uvnitř pak najdeme nový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,2“ či nový multimediální systém Easy Link s výběrem dvou obrazovek na středovém panelu – s úhlopříčkou 7″ či 9,3“. Možností je zrcadlení funkcí chytrých telefonů díky Apple CarPlay a Android Auto.

Nabídku motorizací nově doplnil plug-in hybrid, dostupný zpočátku výhradně jako kombi. Model E-Tech využívá nově vyvinutou benzinovou šestnáctistovku kombinovanou hned se dvěma elektromotory o celkovém výkonu 118 kW. Benzinové jednotky zahrnuly čtyřválec 1.3 TCe ve verzích 85 kW, 103 kW a 117 kW, základní variantu ale časem nahradil tříválec 1.0 TCe (84 kW). Nabídka turbodieselů se pak omezila na 1.5 Blue dCi (85 kW). Sedmnáctistovka skončila, Renault se ji už rozhodl nepřizpůsobovat novým emisním normám.

Na vrcholu nabídky nadále trůní verze Mégane R.S. Nově však obě varianty nabízejí výkon 221 kW. Trophy se totiž od základu nově odlišilo nikoliv primárně zvýšením výkonu, ale přizpůsobením se jízdě na závodních okruzích. Z toho důvodu byl nově výhradně pro Mégane R.S. Trophy určený podvozek Cup se samosvorným diferenciálem Torsen nebo tužšími pružinami a tvrdším stabilizátorem.

Renault Mégane IV se vyrábí ve španělském závodě Palencia. Karosářská verze sedan však vzniká v turecké továrně Bursa, kvůli svému zaměření na méně rozvinuté trhy. Primárně se prodává ve střední a východní Evropě, na Blízkém východě nebo v severní Africe.

Renault Mégane: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4359 x 1814 x 1447 x 2669 mm (hatchback), 4626 x 1814 x 1449 x 2711 mm (kombi), 4632 x 1814 x 1443 x 2711 mm (sedan)
  • Objem zavazadlového prostoru: 384 litrů (Mégane), 521 litrů (Mégane Grantour), 550 litrů (Mégane GrandCoupé)
  • Výroba: 2016- (hatchback a kombi: Palencia, Španělsko; sedan: Bursa, Turecko)

Ohodnoťte Renault Mégane IV i vy, v komentářích pod článkem:

Renault Mégane

4.2

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.5/5

Celkový dojem

4.0/5

One thought on “Renault Mégane IV (2016-)

  • 16 října, 2020 (17:04)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Renault Mégane Grandtour GT je velice povedeným autem. Vypadá pěkně, hezky se s ním svezete a jeho vznětová šestnáctistovka zaujme silou i úsporností. Rozhodně jsme neměli pocit, že by mu výkon chyběl, průměrná spotřeba 6,6 l/100 km je pak u takového auta skvělá. Přesto bychom možná raději sáhli po benzinovém motoru, dieselový zvuk se k sportovně laděnému autu tolik nehodí, navíc je zážehový čtyřválec 1.6 TCe se svými 151 kW o dost silnější a ještě k tomu levnější.

    To je ale otázka preferencí, z objektivního hlediska najdete na autě jen jednu výraznou chybu. Systém řízení čtyř kol 4Control sice znamená, že je Mégane neskutečně agilní, jenže zároveň kvůli němu hůře odhadujete limity auta. Stačí jednu a tu samou zatáčku projet jen trochu odlišnou rychlostí a kvůli jinak natočeným zadním kolům se auto zachová zcela jinak než při předchozím průjezdu. Pokud pak hledáte rodinné auto, je nutné zdůraznit omezený prostor na zadních sedadlech. Jen ale nečekejte žádný drsný sporťák s praktičností kombíku, tohle je ryzí gran turismo, se všemi jeho klady i zápory.

    Více na: https://www.auto.cz/renault-megane-grandtour-gt-1-6-dci-rychle-i-usporne-s-jednim-ale-120117

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít