Ford Tourneo Connect (2021-)

Ford Tourneo Connect je kompaktní osobní dodávka, která se v roce 2021 představila ve své třetí generaci. Automobil se stal prvním realizovaným projektem tehdy oznámené aliance Fordu a Volkswagenu. Sdílí totiž základ se soudobým Volkswagenem Caddy čtvrté generace. První vozy si zákazníci převezmou na jaře 2022.

Automobil se však od svého sourozence na první pohled odlišil svým vzhledem. Svébytně navržená příď s šestiúhelníkovou maskou navazuje na soudobé osobní modely Ford. Mohutné, prostorově tvarované linie předních partií tak působí sportovním dojmem. Verze Active pak svým designem odkazuje na styl vozů kategorie SUV.

To kabina už shodný základ jako u Caddy nezapře, koncepce je shodná, jen třeba červené ručičky nahradily modré, ve stylu Fordů. Interiér přitom standardně využívá dotykovou obrazovku infotainmentu s úhlopříčkou 8,25 palce, za příplatek je displej desetipalcový. Podobně lze na přání nahradit analogový přístrojový štít digitálním, s 10,25″ displejem.

Stejně jako Caddy se i Tourneo Connect představilo ve dvou délkových provedeních. Obě jsou přitom dostupná v sedmimístném provedení. Sedadla ve druhé a třetí řadě lze sklopit, překlopit celá dopředu nebo zcela vyjmout, čímž vznikne velmi rozměrný prostor pro náklad či zavazadla. Díky sklopnému přednímu sedadlu spolujezdce lze v Tourneu Connect převážet předměty o délce až tři metry. Nákladový prostor se v závislosti na verzi pyšní objemem až 3,1 m3, respektive 2,6 m3. Maximální délka nákladu v provedení L2 pak činí po první řadu sedadel 2.265 mm, po druhou 1.452 mm a po třetí 629 mm, zatímco u L1 je to 1.913, 1.100 a 317 mm.

Motory od Volkswagenu

Všechny motory pro Tourneo Connect jsou přeplňované čtyřválce. Zážehový 1.5 EcoBoost dosahuje výkonu 84 kW, vznětový 2.0 EcoBlue je k mání ve dvou provedeních: s 90 kW a 75 kW. Pod obchodním označením typickým pro Ford se nicméně ukrývají jednotky TSI a TDI od Volkswagenu. K dispozici je i sedmistupňová dvouspojková samočinná převodovka a poprvé pro tento model také pohon všech kol.

Ford od Tournea Connect slibuje také tu nejmodernější výbavu, která je na úrovni osobních aut. Tourneo Connect tak může být vybaveno mnoha komfortními funkcemi typu vyhřívaného čelního okna, stěračů s dešťovým senzorem či vyhřívaných zpětných zrcátek. Stejně tak je tu záplava elektronických asistentů, vedle adaptivního tempomatu a adaptivních LED světlometů pořídíte rovněž asistent couvání s přívěsem, aktivní parkovací asistent s asistentem vyparkování, hlídání mrtvých úhlů nebo rozpoznávání dopravních značek.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Ford Tourneo Connect (2021-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *