Nový Renault Kadjar se ukáže v roce 2021. Dostane tříválec a rozšíří nabídku

Renault Kadjar vstoupil v roce 2015 do populární kategorie kompaktních crossoverů, a tak si automobilka od jeho prodejů hodně slibovala. Měl se stát podobně oblíbený jako bratrský Nissan Qashqai využívající stejný technický základ. Kadjar ale zůstal za očekáváním a nikdy nedosáhl předpokládaných prodejních čísel. Jestliže i stárnoucí Qashqai byl loni v Evropě druhým nejprodávanějším vozem v segmentu se 135.800 registracemi, Kadjar byl až čtrnáctý, s polovinou této hodnoty. Nyní připravovaná druhá generace tohoto vozu to bude chtít změnit. Nový Renault Kadjar se světu má představit ještě během roku 2021. Co už o něm víme?

Už docela hodně, protože z ústředí automobilky o novém Kadjaru začínají unikat první informace o tomto vozu, s interním označením HHN. Předně bude nově dostupný hned ve třech karosářských variantách. Výchozí Kadjar totiž doplní prodloužená varianta s místem až pro sedm osob (interně RHN), která podle všeho nahradí dnešní Koleos, a také úplná novinka v nabídce podobě SUV kupé (interně DHN). Ta do budoucna nepřímo nahradí model Talisman.

Nový Renault Kadjar se má začít vyrábět v listopadu 2021 ve španělské továrně Palencia, kde vzniká už dnešní provedení. Nástupce Koleosu pak bude následovat v roce 2023 a SUV kupé přijde v roce 2024. Vyplývá to alespoň z produktového plánu značky zveřejněného na začátku roku, v němž se počítá s blíže nespecifikovanými velkými modely právě pro roky 2023 a 2024.

Nový tříválec

Stejně jako dnes bude Kadjar nadále sdílet technický základ s aliančním Nissanem Qashqai, tentokrát však v podobě platformy CMF-C z nejnovější třetí generace crossoveru japonské značky. Renault nicméně podle všeho nepoužije stejný hybridní pohon e-Power z nového Qashqaie, využívající spalovací motor jen jako generátor elektrické energie, a raději vsadí na vlastní technická řešení.

Konkrétně má Kadjar druhé generace využít zcela nově vyvinutý motor 1.2 TCe. Pod již v minulosti používaným obchodním označením se však tentokrát bude skrývat turbodmychadlem přeplňovaný benzinový tříválec. Renault přitom do budoucna počítá s jeho rozšířením napříč nabídkou jako náhradou za dnešní 1.3 TCe. Využit má být v kombinaci s malým elektromotorem ve formě mildhybridu. Kombinován však bude také s velkým elektromotorem a velkým akumulátorem ve formě plug-in hybridu. Spárován pak má být s novou převodovkou E-Tech.

Tohoto tříválce se ale podle nejnovějších zpráv dočkáme až později. Do prodeje vůz vstoupí dnes známým čtyřválcem 1.3 TCe, který tříválec následně postupně nahradí.

Mimochodem, nový Kadjar bude s aktuálním Qashqaiem spojovat i fakt, že už nebude dostupný se vznětovými motory. Jejich náhradou má být právě hybrid do zásuvky. Souvisí to s odklonem Renaultu od turbodieselů, s nimiž ve střednědobém horizontu počítá už jen v užitkových vozidlech. Navíc se spekuluje o tom, že po vzoru Qashqaie i Kadjar dostane převodovku CVT místo dvouspojkového automatu.

A co design?

Naopak o designu nového Kadjaru toho moc nevíme. Mluví se však o tom, že by mohl využít některá designérská řešení z konceptu Morphoz, prezentovaného v roce 2020. Použit by každopádně na něm měl být už nový znak Renaultu, který se svým jednoduchým zpracováním vrací do minulosti.

Interiér pak má využít moderních řešení v podobě digitálního přístrojového štítu a rozměrné obrazovky multimediálního systému. Konkrétně špionážní fotografie prototypů dokazují inspiraci u Méganu E-Tech Electric. Zapracuje se na kvalitě zpracování i použitých materiálech, zákulisní zprávy naznačují i použití nového voliče automatu pod volantem (jako u některých Mercedesů), což má uvolnit místo na středové konzoli.

Výbava má být luxusní, protože vůz bude do určité míry hrát roli nové vlajkové lodi značky. Mluví se tak o nasazení natáčení zadních kol (systém 4Control), head-up displej nebo kamerový systém sledující okolí vozidla.

Na závěr pak nutno podotknout, že u nového Kadjaru pořád není jasné, jaké jméno užije. Současný model je prodejně za očekáváním, a tak se spekuluje o možném přejmenování, i kvůli zdůraznění jiné koncepce. Zda tomu tak bude, se zřejmě dočkáme již v následujících týdnech.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *