Renault Mégane E-Tech Electric je kompaktní crossover s elektrickým pohonem představeným francouzskou automobilkou v roce 2021. Tehdy se stalo novým členem rodiny Mégane, který se od zbytku řady odlišil jak svým designem, tak technickým základem a pohonem. Do prodeje vůz vstoupil v březnu 2022.
Světovou výstavní premiéru měl vůz na prvním ročníku mnichovského autosalonu IAA Mobility v září 2021, design však navázal na studii prezentovanou už o rok dříve. Využil nového stylu sensual-tech, který smyslné tvary doplňuje o technické detaily. Konkrétně Renault zmiňuje koncová světla nebo optické propojení obrazovek uvnitř. Nechybí ani zdůraznění robustnosti, typické pro crossovery, zatímco zapuštěné kliky mají evokovat kupé. Jako první sériový Renault pak Mégane E-Tech Electric využívá nového loga výrobce.
Infotainment na bázi Androidu
Vnitřek je navržen podle aktuálních trendů, výrobce přitom hovoří o inspiraci nábytkem, která se podepsala například na použití recyklovaných materiálů nebo dekorativního dřeva Nuo z laserem řezaných tenkých plátků lipového dřeva u vrcholné verze. Novému multimediálnímu systému na bázi Androidu s integrovanými službami od Google Renault říká OpenR. Jeho součástí je 12,3“ digitální přístrojový štít a 9“, nebo vrcholná 12“ obrazovka infotainmentu. Volič převodovky je netradičně umístěn za volantem.
Zavazadlový prostor nabízí objem 389 litrů dle metodiky VDA, přičemž pod podlahou se nachází 22 litrů určených pro dobíjecí kabely. V samotné kabině pak najdete odkládací prostory o objemu 30 litrů.
Technický základ poskytla nově vyvinutá alianční platforma CMF-EV přizpůsobená elektrickému pohonu. Její specialitou jsou třeba rekordně tenké baterie, vysoké jen 110 mm, což snižuje těžiště automobilu. Navíc třeba spolu s rovnou podlahou pomáhají vnitřnímu prostoru, který je na úrovni běžného Méganu, přestože elektromobil je celkově kompaktnější. Zadní náprava je pak víceprvková.
Dva výkony, dvě baterie
Pohon zajišťuje nově vyvinutý synchronní motor s vinutým rotorem vážící jen 145 kilogramů vyvinutý v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. V době premiéry se počítá s dvěma výkonovými verzemi s 96 kW a 160 kW. Nabízené lithium-iontové baterie původem od LG mají kapacitu 40 kWh nebo 60 kWh a zajišťují dojezd 300 km, respektive 470 kilometrů podle metodiky WLTP. Nabíjet je lze stejnosměrným proudem až nabíjecím výkonem 130 kW.
Samozřejmostí je pak bohatá bezpečnostní výbava. Elektronické asistenty zastupuje Active Driver Assist kombinující funkce adaptivního tempomatu s funkcí stop & go a udržování v jízdním pruhu, chytrý omezovač rychlosti, který se přizpůsobí aktuálně povolenému tempu, asistent při vystupování nebo automatické brzdění při couvání.
Renault Mégane E-Tech Electric je první model 100% „made in ElectriCity“, nového evropského průmyslového hubu v oblasti elektromobility, vytvořeného Skupinou Renault na severu Francie.
Renault Mégane E-Tech Electric: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4210 x 1780 x 1500 x 2700 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 389 litrů
- Výroba: 2021- (Douai, Francie)
Za sebe musím říct, že vůz z venku vypadá velmi honosně, až luxusně. Líbí se mi nový designový jazyk Renaultu. Z prvních fotografií mi přišly dost kontroverzní zlaté prvky v náraznících u nejvyšší verze. V reálu vypadají skvěle, určitě bych je chtěl. Líbí se mi i tvar světlometů, jak předních, tak zadních.
Interiér se nesmírně povedl! Renault navrhl interiér, aby vytvořil komfortní kokon (přesně tak to Renault označuje). Tedy důraz na komfort, útulnou atmosféru a u verze Iconic (dříve Initiale Paris) i opravdový Haute Couture, neboli luxus. Pravé lipové dřevo řezané laserem, táhnoucí se od levých dveří přes pás na palubní desce až po pravé dveře. Tohle je až opulence, nádherná opulence.
Sedačky jsou fantastické, přesně jako to Renault u luxusních modelů umí. Jsou bohatě perforované, takže příjemně dýchají. Nastavitelné v širokém rozsahu, proti Zoe dokonce i výškově. Velkou zajímavostí je, že paměť polohy zde není jen u řidiče, ale i spolujezdce.
Obrovský úsměv na tváři mi vykouzlil podvozek samotný. Ideálně nastavené odpružení, které se na dálnici umí krásně houpat, skoro jako u velkého Talismana. Na okreskách krásně drží stopu, minimálně se naklání a je velmi agilní. Hbité reakce podvozku podporuje velmi strmé řízení (2,3 otáčky od dorazu k dorazu). To jak umí elektrický Megane přejet zapuštěný kanál jsem u Renaultu nezažil. Přestože jsou zde R20 kola, nejsou adaptivní tlumiče, tak podvozek zvládá tyhle situace obdivuhodně. Žádné rány do karoserie, za mě asi nejtišší podvozek co Renault kdy měl.
Zcela nový elektromotor, nová platforma, nová ultratenká baterie (11cm na výšku). Nová elektrická kapitola Renaultu. V praxi to funguje výborně. Nejvíce potěší efektivita celého ústrojí. Spotřeba je vynikající. Vždyť trasu z Prahy do Olomouce severní trasou se dá zvládnout za neskutečných 11,9kWh!! Tedy dojezd na plné nabití v reálu kolem 500km, což překračuje údaj výrobce.
Více na: https://www.facebook.com/RNewsCZ
Nový Megane se opravdu povedl. Za sebe bych řekl, že je to auto, které bych si pořídil kvůli tomu, jaké je to auto. Že je to elektromobil by byl příjemný bonus. Díky tenké baterii se sedí na elektromobil nezvykle nízko, sedačky jsou pohodlné, jízda také, auto je úsporné, tiché, bezpečné a moderní. Navíc se mi opravdu líbí. Najdou se i mouchy, jako třeba bezdrátové nabíjení, jen USB-C porty a takový detail, jako nemožnost nastavení audia (mimochodem poprvé Harman Kardon, které hraje skvěle), když využíváte Apple CarPlay nebo Android Auto. To by však mohl vyřešit nějaký update, který v případě tohoto auta přiletí vzduchem. Tak se dá aktualizovat nejen infotainment, ale i veškeré jednotky.
Co se týká ceny, tak i zde platí klasická poučka, že elektromobily stojí vlastně stále stejně, jen se jejich kvalita výrazně zlepšuje.
Více na: https://www.roadblog.cz/novy-renault-megane-je-skvely-elektromobil-s-opravdu-slusnym-dojezdem/
Renault Mégane E-Tech Electric Iconic 160 kW (2022)
Nejlepší Renault současnosti? Za mě jednoznačně Renault Mégane E-Tech 100% Elektrický, kompaktní crossover s elektropohonem.
Líbí se mě už jeho stylový design dle nového stylistického směru, zvlášť v elegantní kombinaci černé karoserie se zlatě lakovanými detaily. Ještě lepší je to uvnitř. Takhle luxusně působící kabinu žádný jiný Renault aktuálně nemá (prý bude mít Austral). Zpracování, použité materiály nebo detailní rozlišení obřího displeje multimediálního systému patří mezi to nejlepší v segmentu. Některé konkurenční elektromobily by se v tomto směru měly čím inspirovat. Jen chválit ale přece jen nebudu, za mě je velká škoda těch některých, přece jen lacinějších detailů, jako je plechový zvuk dovření dveří nebo podivně zakomponované tlačítko v pátých dveřích na otevření kufru.
Nový interiér s sebou přináší i nový multimediální systém vyvinutý s Googlem a využívajícím jeho funkce. Na zorientování se v něm jsem nějakou chvíli potřeboval, funguje ale rychle. Výhodou je i zachování konvenčních tlačítek třeba pro nastavení klimatizace. Vzhledem k úctyhodným rozměrům by ale některé ovladače přímo v infotainmentu mohly být větší, jako třeba písmena klávesnice. Prostor by tu na to byl. Oceňují však parádně hrající audiosystém Harman Kardon nebo digitální zpětné zrcátko, které se vzhledem k nízkému zadnímu oknu hodí pro výhled vzad. Pravdou ale je, že se na slunci jeho obraz leskne.
Velkou výhodou je i objemný zavazadelník (389 litrů), díky nízkému akumulátoru tu zůstává i dostatečný prostor pod dvojitou podlahou, nejen pro nabíjecí kabely. Hodně odkládacích prostor je i uvnitř, navíc s polstrováním kapes ve dveřích. Naopak na zadních sedadlech tolik prostoru není, místo bude stačit spíše jen dětem. Jako dospělý tu nemám moc místa ani před koleny, ani nad hlavou. Naopak vpředu jsem si hověl, jen masážní funkce by mohla být důraznější.
Elektrický Mégane jsem zkoušel v silnější verzi s výkonem 160 kW a musím se přiznat, že jsem to zpočátku ani nezaznamenal. Až po přepnutí do sportovního režimu se taková síla plně projevila a Mégane začal okamžitě reagovat na pokyn. To v komfortním módu elán není takový, ale to jen ve srovnání s jinými elektrovozy, jinak je hbitost a hlavně pružnost více než dostatečná.
Špatné to není ani se spotřebou elektrické energie. Ve městě se dá jezdit za 18 kW/100 km i za 16 kW/100 km dle provozu. Na okreskách si Mégane řekne o 15 kWh/100 km, nebo o 19 kWh/100 km, dle tempa. Dálniční tempo v rámci povolených limitů znamená odbyt 20 kW/100 km. Reálný dojezd se tak pohybuje nad 300 km.
Mégane pak rozhodně zaujme jízdními vlastnosti. Nízké těžiště a naladění v duchu nejlepších Renaultů znamená neskutečnou jistotu v zatáčkách. Zároveň je však podvozek příkladně naladěný, i 20″ kola se ozvou jen na velkých nerovnostech, a to jen velice utlumeně. Také odhlučnění je příkladné, v dálničních rychlostech je slyšet jen vzdálený šum větru vanoucího kolem karoserie.
Miluju tohle auto, basy rádia těžko najdou konkurenci, vysouvací kliky dveří jsou luxusní, vnějšek i vnitřek auta vypadá rovněž draze, logo se promítá na chodník, uvítací znělka při vlezu do auta… Jako jo, jsou to drobnosti, pro někoho nepodstatné, ale tohle vyzdvihuje auto, protože dnes už kdejaké auto jezdí dobře, a tohle má něco navíc.
Renault Megane E-Tech Electric 2023
Plusy
štýlový dizajn so športovou charizmou
kvalitne spracovaný interiér
intuitívny a rýchly infotainment
veľa praktických riešení v interiéri
príjemné jazdné vlastnosti
rýchle AC a DC nabíjanie
tepelné čerpadlo (nízka spotreba energie na kúrenie)
veľmi dobrý audiosystém Harman Kardon
super odhlučnenie, ticho na palube
Mínusy
trochu nepraktické otváranie kufra
miestami horšie zrozumiteľné preklady v infotainmente
príliš veľa ovládačov na pravej strane stĺpika riadenia
Více na: https://dominiccars.sk/test-renault-megane-e-tech-electric/