BMW 1 F40 (2019-)

BMW 1 F40 je třetí generace kompaktního modelu mnichovské automobilky, představená v roce 2019. Automobil se oproti předchůdcům kvůli použití nové platformy FAAR (nazývaná též UKL2) zcela proměnil. Nově se jednalo o auto s motorem vpředu napříč s pohonem předních kol, zatímco předcházející generace byly s vozy s motorem vpředu podélně, s pohonem zadních kol.

Změna koncepce také proměnila siluetu BMW řady 1. Kratší kapota přecházející do čelního skla najednou znamenala tvary typického hatchbacku, zatímco předchozí generace 1-Series (F20) měla charakteristicky svalnaté boky. V nabídce navíc zůstala výhradně pětidveřová karoserie, třídveřová řada 1 skončila.

Celkové rozměry ale zůstaly prakticky zachovány. Auto bylo o pět milimetrů kratší než předchůdce, o 34 mm širší a 13 mm vyšší. Rozvor se díky změně koncepce sice zkrátil o 20 mm, přesto se kabina stala prostornější a zavazadelník větší, právě díky méně prostorově náročné koncepci s motorem napříč a pohonem předních kol. To, spolu s nižšími výrobními náklady, rozhodlo o využití této architektury.

BMW 1 F40 si přesto hodlalo uchovat sportovní vlastnosti jako minulá generace. Díky inteligentnímu využití hliníku (na kapotě a víku kufru) a vysokopevnostní oceli byla o 30 kg lehčí, výhodou měl být též systém ARB (blízko sobě umístěné regulační a řídicí prvky protiprokluzového systému), který pro rychlejší reakce využívá regulaci prokluzu přímo v řídicí jednotce motoru a nikoliv v řídicí jednotce stabilizačního systému DSC.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4319 x 1799 x 1434 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 380 litrů
  • Výroba: 2019- (Lipsko, Regensburg; Německo)

BMW 1

3.8

Design

3.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.0/5

1 komentář: „BMW 1 F40 (2019-)

  • 28 ledna, 2020 (15:23)
    Permalink

    Design

    3.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    BMW řady 1 v nejnovější generaci změnilo koncepci, když se ze zadokolky stala předokolka. Bohužel kvůli tomu přišla o svůj zábavný charakter a je najednou z něj vlastně obyčejný, byť luxusní hatchback. Paradoxně je tak lepší v běžných variantách, zkoušené 120d xDrive zaujme poskytovaným luxusem se záplavou výbavy, hladce řadicí převodovkou nebo jistými jízdními vlastnostmi. Naopak vrcholnému M135i xDrive něco chybí, ta zábavná osobnost zadokolky. Cílové klientele to bude jedno, jako druhé auto do rodiny (třeba pro manželku) je 1-Series skvělá volba, jako hot hatch je ale zaměnitelný s konkurencí.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít