BMW 1 F70 (2024-)

BMW 1 F70 2024

BMW 1 je dnes už tradiční součástí nabídky mnichovské automobilky, která je výchozím modelem lákajícím primárně mladé a pro značku nové zákazníky. V roce 2024 se očekávala modernizace stávající generace F40, nakonec je však vše jinak. Po pouhých čtyřech letech BMW uvádí na trh novou, čtvrtou generaci řady 1, s interním označením F70.

Design automobilu se v rámci mezigenerační změny výrazně proměnil. Díky nápadně zploštělé přední části působí nové BMW řady 1 jako výrazně nižší než jeho předchůdce, což podtrhuje jeho sportovní charakter. Přikrčený postoj vozu dále zdůrazňuje široký nasávací otvor uprostřed spodní části předního nárazníku. Šířku a robustní vzhled vozu zdůrazňují svislé krajní otvory. Široká a vzpřímená BMW maska ve tvaru ledvinek se zase vyznačuje novou strukturou vertikálních a diagonálních lamel. Světlomety jsou standardně diodové. Zajímavým stylistickým prvkem je pak možnost kontrastní střechy, kteoru nová jednička nabízí jako první bavorák.

Rozměry pětidveřového modelu se oproti jeho předchůdci změnily jen nepatrně. Délka nového BMW řady 1 se prodloužila o 42 milimetrů na 4361 mm, rozvor náprav činí 2670 mm. Šířka vozu dosahuje 1800 milimetrů, zatímco výška se zvětšila o 25 milimetrů na 1459 milimetrů.

Interiér byl kompletně přepracován. Vyznačuje se sázkou na dotykové ovládání a minimum klasických ovladačů, ve stylu nejnovějších modelů BMW. Hlavním prvkem palubní desky je prohnutý displej sloužící
jako platforma nového ovládacího systému BMW iDrive založeného na BMW Operačním systému 9. Přepracován byl také ovládací panel mezi řidičem a spolujezdcem, jehož součástí je volič převodovky.

Pohonné jednotky byly kompletně revidovány, s čímž je spjato i nové označení – benzinové motory nově postrádají písmenko i v názvu. Základem je benzinový mild-hybridní tříválec o objemu 1,5 litru 120, který dosahuje výkonu 125 kW. Alternativou k němu je turbodiesel 118d s maximálním výkonem 110 kW.

Dále je tu 120d kombinující nejnovější generaci 2,0litrového vznětového motoru se 48voltovou mild hybridní technikou o výkonu 120 kW. Vrcholem je pak BMW M135 xDrive s benzinovým čtyřválcem o výkonu 221 kW.

Všechny motory nového BMW řady 1 jsou standardně kombinovány s nejnovější verzí sedmistupňové dvouspojkové převodovky Steptronic. Základem je jako u předchozí generace pohon předních kol, pouze u M135 xDrive je to čtyřkolka, jak vyplývá z názvu.

Čtvrtá generace BMW řady 1 se bude vyrábět v továrně BMW v Lipsku a její uvedení na trh je naplánováno na říjen 2024. Nejdůležitějším odbytištěm je Evropa, která se na celkových prodejích podílí přibližně z 80 %. Po Německu, Itálii, Velké Británii a Španělsku patří mezi pětici nejdůležitějších trhů pro BMW řady 1 také Japonsko.

Od roku 2004 byly zákazníkům dodány více než 3 miliony kusů BMW řady 1.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *