KatalogPeugeot

Peugeot 108 (2014-2021)

Peugeot 108 je miniautomobil francouzské značky vyráběný mezi lety 2014 až 2021 v české továrně TPCA (později TMMCZ). Vůz je sourozencem druhých generací modelů Toyota Aygo a Citroën C1, na trh vstupoval jako náhrada za model Peugeot 107. K přejmenování došlo v rámci změny logiky pojmenování modelů Peugeot. S přímým nástupcem se už nepočítá, podle automobilky se nový minivůz kvůli flotilovým emisím nevyplatí.

Automobil debutoval na ženevském autosalonu na jaře 2014. Ve srovnání s předchůdcem se design více odlišil od sourozeneckých modelů, a to podle soudobého stylistického směru značky Peugeot. Zatímco C1 vsadil na avantgardu a Aygo na výrazný styl, 108 se stala elegánem. Konkrétně design navázal na první generaci malého SUV 2008 (A94), kompaktní 308 generace T9 nebo hatchback 208 (A9). Stejně jako sourozenci pak i 108 byla nabídnuta ve formě třídveřového i pětidvéřového hatchbacku. Možností bylo též objednání plátěné stahovací střechy.

Motorová paleta byla shodná jako u Citroënu C1. To znamená nabídnutí dvou zážehových tříválců, když základní 1.0 VTi (51 kW) doplnil i 1.2 VTi s 60 kW. Aygo oproti tomu bylo dostupné jen se základním litrem. Standardem se každopádně stala pětistupňová manuální převodovka, pro litrový motor tu byl i robotizovaný manuál ETG.

V roce 2018 pak Peugeot 108 prošel jako sourozenci faceliftem. Design se měnil jen decentně, uvnitř se objevil modernější infotainment. Hlavně ale došlo ke změně v motorové paletě, v reakci na novější emisní normy. Dostupný už zůstal jen základní 1.0 VTi, který díky změně kompresního poměru nebo přepravovanému vstřikování posílil na 53 kW.

Peugeot 108: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3475 x 1615 x 1460 x 2340 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 196 litrů (180 litrů s rezervním kolem)
  • Výroba: 2014-2021 (Kolín-Ovčáry, Česká republika)

Ohodnoťte Peugeot 108 i vy, v komentářích pod článkem

Jeden myslel na “Peugeot 108 (2014-2021)

  • Český trh miniautům zrovna nepřeje, do českých krajin jsou taková auta zkrátka příliš malá, a tak se tu ani výrazněji neprosadila v Kolíně vyráběná trojice. Druhá generace těchto aut, nabízená jako Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 108, přitom po letech dokazují, že jsou zajímavou volbou. Jako nové na západě lákaly mladé řidiče, díky dostupným cenám, po letech pak zaujmou vysokou spolehlivostí. Ta souvisí s jednoduchou technikou, na níž se toho nemá tolik co pokazit. Podvozek je robustní a s lehkým autem si hravě poradí. Ani motory nemají zásadní chyby, počítejte ale s kratší životností spojky, pokud auto často popojíždělo ve městě. Většinu ojetin každopádně seženete s litrem, původem od Toyoty, větší dvanáctistovka z dílny PSA byla totiž dodávána jen pro C1 a 108. To je spolu s designem jediný zásadní rozdíl mezi tímto triem, z mechanického hlediska jsou totožné. Výběr tak můžete nechat na osobních preferencích, konkrétně Peugeot 108 je z celého tria nejvíce elegantní. Jen pozor, technický základ dodala Toyota, což je znatelné na náhradních dílech. Pro aygo jsou totiž zpravidla levnější než pro 108 nebo C1. I výběr ojetin bude u ayga nejširší, už jen proto, že se jich vyrobilo nejvíce.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *