Nová Dacia Duster už se rýsuje. Co o SUV pro rok 2024 již víme?

Aktuální Dacia Duster je teprve v polovině životního cyklu, letos se teprve připravuje její facelift, už se však začíná mluvit o nástupci, který by měl dorazit v roce 2024. Na povrch tak vyplývají první informace o Dusteru třetí generace. V reakci na aktuální trendy se podle všeho auto s interním označením P1310 v lecčems změní.

Duster byl po svém uvedení pro rumunskou automobilku neskutečný obchodní úspěch, a tak se dnešní druhá generace oproti předchůdci změnila jen v detailech. Využívá shodný technický základ a i z design je z velké části shodný. Přineslo to však úspěch, v prvním roce prodeje se Dusteru II prodalo čtyřikrát více než Dusteru I. Přesto třetí generace bude zásadně změněna, aby odpovídala době. Respektive splňovala nejnovější emisní a bezpečnostní normy.

I kvůli tomu Duster III podle všeho vsadí na alianční platformu CMF-B sdílenou s aktuálním Sanderem. To by však znamenalo konec klasického pohonu všech kol. Duster se sice nejen na českém trhu projevil jako dostupný pracovní nástroj do terénu, čtyřkolka s kardanem ale zvyšuje flotilové emise, a tak bude muset být nahrazena elektronickým řešením dle aktuální módy – pohon zadních kol zajistí elektřina. Ano, Duster třetí generace tak bude dostupný také jako plug-in hybrid, se spalovacím motorem pod kapotou a elektromotorem u zadní nápravy. Budoucí emisní normy ostatně podle všeho neumožní nic jiného ani u takto levných vozů. Konkrétně se přitom mluví o nové generaci systému E-Tech z dílny Renaultu, který nahradí dnešní šestnáctistovku za modernější osmnáctistovku. Vedle toho se počítá i s motorem 1.2 TCe, tentokrát však ve formě elektrifikovaného tříválce.

LPG ano, nafta ne

Zákulisní zprávy naznačují také konec turbodieselu v nabídce. Skupina Renault totiž do budoucna počítá s postupným koncem vznětových motorů v osobních autech, nabízet je bude jen v užitkových vozidlech, což se samozřejmě týká také značky Dacia. Naftové agregáty tudíž v Dusteru skončí. K dispozici tak budou jen zážehové motorizace, případně zmíněný mildhybrid a plug-in hybrid. Pravděpodobné je však také zachování LPG pohonu.

Co se týče rozměrů, velké změny neočekáváme. Duster i v nové generace zůstane pětimístným automobilem. Větší, až sedmimístnou kabinu totiž poskytne připravovaný model na bázi letošního konceptu Bigster, který dorazí do poloviny dekády. Právě Bigsterem by se však měl inspirovat design nového Dusteru.

Ostatně celkový charakter má být hodně podobný jako u předchůdců. „Jeho úlohou ve společnosti je poskytovat velmi dobrý poměr ceny a funkce. Musí oslovit ty zákazníky, kteří hledají jednoduché auto, které by mohlo vyrazit do terénu,“ přiznal šéf produktu Duster Julien Ferry v rozhovoru pro magazín Autocar s tím, že i příští Duster si bude chtít zachovat skvělé jízdní vlastnosti mimo silnice.

Nová Dacia Duster dorazí až v roce 2024, a tak se do té doby může ještě leccos změnit. O případných novinkách vás však budeme informovat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *