KatalogFordPuma

Ford Puma (2019-)

Ford Puma je v současné podobě městský crossover, představený v roce 2019. Tehdejší novinka v modelové řadě značky vsadila na kombinaci stylu a praktičnosti, čímž se odlišila od podobně velkého SUV EcoSport. Jméno použila ze stejnojmenného kompaktního kupé, prodávaného na přelomu milénia. O oživení názvu si prý řekli sami zákazníci.

Design automobilu podle svých tvůrců otevírá novou kapitolu, což naznačuje, že se Pumou inspirují také další modely Ford. Auto každopádně použilo vysoko posazené světlomety a výraznou masku chladiče, čímž se výrazně odlišuje od obdobně velkého hatchbacku Fiesta. S jeho sedmou generací Puma mimochodem sdílí koncepci interiéru.

Právě s Fiestou VII Pumu spojuje také upravená platforma B3 pro malé a kompaktní vozy. Proti malému hatchbacku je však Puma větší ve všech směrech, liší se rovněž upraveným řízením nebo tlumiči pérování s větším průměrem.

Charakteristickým prvkem Pumy je pak praktický zavazadelník. Jeho tajnou zbraní je schránka MegaBox pod podlážkou (na místě rezervy) s objemem až 81 litrů, která navíc nabízí ve svém dnu špunt pro snadné vymytí. Inovativní je pak rovněž možnost výměny čalounění sedadel.

Do českého prodeje Ford Puma vstoupil výhradně s přeplňovanými zážehovými tříválci, 1.0 EcoBoost (92 kW) a mildhybridem 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW). Na mildhybridní pohon nicméně později přišla i slabší varianta. Ford navíc slibuje rovněž příchod 1.0 EcoBoost ve verzi se 72 kW a turbodieselu 1.5 EcoBlue (88 kW).

Na podzim 2020 pak debutovala ostrá varianta Ford Puma ST. Ta se vedle ostřejšího designu a sníženého podvozku odlišila tříválcem 1.5 EcoBoost (147 kW) v útrobách, který vůz sdílí se soudobou Fiestou ST. Za příplatek má tento hot crossover i samosvorný diferenciál.

Facelift pro rok 2024

V roce 2024 se Ford Puma představil v modernizované podobě. Hlavní úpravou prošel interiér, s vysoko umístěnými obrazovkami, které jsou natočeny směrem k řidiči, zatímco fyzických tlačítek je minimum. Dvě velké obrazovky poskytují řidiči aktuální informace a přehled. 12,8″ digitální přístrojový štít lze přizpůsobit tak, aby zobrazoval informace, které každý řidič považuje za nejužitečnější, zatímco 12″ středová dotyková obrazovka s vysokým rozlišením nového systému SYNC 4 slouží ke snadnému zobrazení a ovládání map, informačních a zábavních funkcí a prvků, jako je klimatizace a vyhřívání sedadel.

Co se týče motorů, potvrzen je výhradně benzinový tříválec 1.0 EcoBoost, který využívá 48voltový mild-hybridní elektrický pohon, jenž pomáhá šetřit palivo nebo zvyšuje výkon.

Pro rok 2024 je navíc potvrzen příchod čistě elektrické verze Puma Gen-E, v rámci expanze Fordu na poli elektroaut.

Ford Puma: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4186 x 1805 x 1537 x 2588 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: až 456 litrů (406 litrů u mildhybridu)
  • Výroba: 2019- (Craiova, Rumunsko)

Ohodnoťte Ford Puma i vy, v komentářích pod článkem:

5 komentářů: „Ford Puma (2019-)

  • + zajímavý design, skvělé jízdní vlastnosti, dobře odhlučněný motor i podvozek, objemný zavazadelník, slušný elán 1.0 EcoBoost (114 kW), možnost bohaté výbavy
    – přece jen tuhé naladění podvozku, omezený prostor na zadních sedadlech, nijak zázračná spotřeba 1.0 EcoBoost (114 kW), cukavé řazení automatu, lacinější plasty, zpomalování mildhybridu při sundání nohy z plynu žádá zvyk

    Reagovat
  • Ford Puma se po příchodu na trh stal hitem a vlastně není divu. Nejenže vstoupil do oblíbené kategorie malých SUV, hlavně je ale povedeným automobilem. Už výrazný design stojí zato, stejně jako výtečné jízdní vlastnosti, na úrovni klasických malých hatchbacků. Pravdou ale je, že v českém prostředí může jinak perfektně odhlučněný podvozek působit občas tvrdě, chce to tudíž pečlivě volit kola, dostupné 19″ jsou už příliš velké, byť vypadají na autě moc pěkně. Stejně tak je negativem Pumy vnitřní prostor, místa na zadních sedadlech moc není. Naopak zavazadlový prostor je obrovský. Z hlediska motorů jsem měl možnost vyzkoušet mildhybrid 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW), velice silný motor s velkým elánem, avšak nepříliš povedeným sladěním s dvouspojkovým automatem, při řazení lehce cuká. Interiér pak používá některých lacinějších řešení, zachování klasických tlačítek je však v dnešní době stále větší výhoda, kterou některé vozy postrádají.

    Reagovat
  • Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost mHEV (92 kW) Powershift
    Ford Puma je velmi dobře jezdící auto, které si navíc můžete krásně uzpůsobit svému jízdnímu stylu. Puma 1.0 EcoBoost 114 kW s manuálem a na větších kolech má příjemný sportovní nádech. 92 kW s automatem na 17″ je skvělý každodenní společník nejen do města, ale i na delší dálniční cesty. Naprostý ideál pro holku, která chce stylový crossover kompaktních rozměrů. Jen bych si připlatil full LED světla, protože ta standardní jsou v roce 2023 neuspokojivá.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ford-puma-st-line-1-0-ecoboost-mhev-92-kw-powershift-nejen-stylovy-crossover/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *