Honda HR-V je městské SUV japonské značky vyráběné od roku 2021 ve své druhé generaci, s interním označením RV. Stejně jako v případě předchůdce (interně RU) jde o globální model, prodávaný na vybraných trzích jako model Vezel. Honda v tomto případě označením HR-V použila již potřetí, na přelomu tisíciletí jej využíval crossover. Ve své době šlo o nejprodávanější model Honda v Evropě.
Design automobilu se v rámci mezigenerační změny výrazně proměnil. Jestliže předchůdce byl dynamičtější a ostřejší, druhá generace vsadila spíše na zralost a solidnost. Vůz tak reagoval na zákaznický zájem, chtěl také zdůraznit svůj hybridní pohon. Silueta inspirovaná SUV-kupé každopádně zůstala zachována, což nadále podpořily kliky zadních dveřích ukryté v C-sloupcích. Vpředu se pak objevily vysoko usazené nízké světlomety a šestiúhelníková maska chladiče, lakovaná v barvě karoserie. Z hlediska rozměrů se však nic zásadního nezměnilo, HR-V II je stejně široké a dlouhé jako předchůdce, je však o 20 mm nižší. Zároveň světlost vzrostla o 10 mm.
Interiér vsadil na minimalistický styl, se 7″ TFT displejem před řidičem a volně stojící 9″ obrazovkou multimediálního systému. Řidič kvůli lepšímu výhledu sedí o 10 mm výše než dosud, čemuž pomáhá i bohaté prosklení. Systém rozvádění vzduchu pak využívá průduchy ve tvaru L v horních rozích palubní desky, aby rozváděly vzduch podél předních sedadel, díky čemuž chladivý vzduch nefouká přímo na posádku.
Jen hybrid
Na evropských trzích Honda počítá s jedinou motorizací, ve formě hybridu e:HEV. Koncepce navazuje na ústrojí v soudobém Jazzu (GR) kombinující atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC s dvěma elektromotory. Spalovací motor pracující v Atkinsonově cyklu přitom funguje primárně jako generátor elektrické energie pro elektromotory, sám pohání přední kola jen ve specifických případech, třeba při jízdě vysokou rychlostí na dálnici. Kombinovaný výkon hybridního systému v tomto případě činí 96 kW. Třeba v domovském Japonsku je nicméně dostupný i klasický spalovací motor s převodovkou CVT, stejně jako pohon všech kol.
Honda HR-V (RV) z roku 2021 využila stejný technický základ Global Small Platform jako soudobý Jazz (GR), s centrálně umístěnou palivovou nádrží a sedačkami Magic Seats, které lze sklopit či jim lze zvednout sedák. Oproti němu však bylo hybridní ústrojí přizpůsobeno vyšší stavbě a hmotnosti, prostřednictvím silnějších motorů a větších baterií. Měnilo se také uložení náprav nebo řízení. Torzní tuhost a tuhost nastavení řízení se zvýšila o 15 %, což má poskytnout pocit plynulejších změn směru.
Inovace pro rok 2024
Pro rok 2024 se Honda HR-V dočkala modernizace. Ta je rozpoznatelná podle výraznějšího předního nárazníku a přepracované masky chladiče s novou horní lištou v provedení Crystal Black a tmavými vnitřními plochami světlometů, které vytváří výraznější přední část vozu. Jiná je i grafika koncových světel.
V interiéru získala nový profil spodní středová část palubní desky a středová konzola, což zjednodušilo přístup k podložce pro bezdrátové nabíjení ze sedadla spolujezdce i řidiče. Zapracovalo se i na odhlučnění.
Hodna HR-V (RV): Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4346 x 1790 x 1595 x 2610 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 319 litrů
- Výroba: 2021- (Jorii, Japonsko)
Když o tom všem přemýšlím, nové HR-V je subkompaktní auto (téměř) pro každého. Stylový coupe design zajistí, že se nebudete stydět s ním zaparkovat ani v Pařížské, interiér vás bude hýčkat prémiovým vzhledem i ovládáním, na srazu ekomatek …ježíš… ekofot… ehmmm ekorodičů zamachrujete emisemi a díky vymazlenému podvozku se budete těšit nejen na cestu z práce domů, ale i do práce. Mně by se s HR-V žilo velmi příjemně i v dnešní době, která radosti z vlastnictví auta moc nepřeje. Jistě, dálniční sprinteři a chalupáři se mnou souhlasit nebudou, maximálka je chabá a do kufru míchačku nenarvete, navíc na kouli může být nasazen jen nosič kol. Kolonka vyložených negativ je ale poloprázdná – relativně méně místa pro hlavu vzadu, i na poměry malých SUV spíše podprůměrný kufr a motor, který by mohl být silnější a jehož hlučnost je někdy protivná. Těch pár drobností ale nemění nic na tom, že se tohle auto Hondě hodně povedlo, koneckonců si za to taky nechá dobře zaplatit. Jestli máte o HR-V vážný zájem, dlouho neváhejte, ceny půjdou ještě nahoru.
Více na: https://www.japan-cars.cz/2022/03/13/test-honda-hr-v-ehev-ikigai/
Honda HR-V 1.5 i-MMD 2022
Plusy
štýlový dizajn
praktické zadné sedadlá Magic seats
veľmi dobre svietiace LED svetlá
prémiovo spracovaný interiér
veľmi dobrá ergonómia ovládania
ľahká orientácia v infotainmente
prehľadný virtuálny prístrojový štít
pohodlné sedadlá
vyvážené jazdné vlastnosti
široké možnosti nastavovania rekuperácie
širokospektrálna parkovacia kamera
Mínusy
menej miesta na hlavu na zadných sedadlách
Více na: https://dominiccars.sk/test-honda-hr-v-1-5-i-mmd/