Honda HR-V RV (2021-)
Honda HR-V je městské SUV japonské značky vyráběné od roku 2021 ve své druhé generaci, s interním označením RV. Stejně jako v případě předchůdce (interně RU) jde o globální model, prodávaný na vybraných trzích jako model Vezel. Honda v tomto případě označením HR-V použila již potřetí, na přelomu tisíciletí jej využíval crossover.
Design automobilu se v rámci mezigenerační změny výrazně proměnil. Jestliže předchůdce byl dynamičtější a ostřejší, druhá generace vsadila spíše na zralost a solidnost. Vůz tak reagoval na zákaznický zájem, chtěl také zdůraznit svůj hybridní pohon. Silueta inspirovaná SUV-kupé každopádně zůstala zachována, což nadále podpořily kliky zadních dveřích ukryté v C-sloupcích. Vpředu se pak objevily vysoko usazené nízké světlomety a šestiúhelníková maska chladiče, lakovaná v barvě karoserie. Z hlediska rozměrů se však nic zásadního nezměnilo, HR-V II je stejně široké a dlouhé jako předchůdce, je však o 20 mm nižší. Zároveň světlost vzrostla o 10 mm.
Interiér vsadil na minimalistický styl, se 7″ TFT displejem před řidičem a volně stojící 9″ obrazovkou multimediálního systému. Řidič kvůli lepšímu výhledu sedí o 10 mm výše než dosud, čemuž pomáhá i bohaté prosklení. Systém rozvádění vzduchu pak využívá průduchy ve tvaru L v horních rozích palubní desky, aby rozváděly vzduch podél předních sedadel, díky čemuž chladivý vzduch nefouká přímo na posádku.
Jen hybrid
Na evropských trzích Honda počítá s jedinou motorizací, ve formě hybridu e:HEV. Koncepce navazuje na ústrojí v soudobém Jazzu (GR) kombinující atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC s dvěma elektromotory. Spalovací motor pracující v Atkinsonově cyklu přitom funguje primárně jako generátor elektrické energie pro elektromotory, sám pohání přední kola jen ve specifických případech, třeba při jízdě vysokou rychlostí na dálnici. Kombinovaný výkon hybridního systému v tomto případě činí 96 kW. Třeba v domovském Japonsku je nicméně dostupný i klasický spalovací motor s převodovkou CVT, stejně jako pohon všech kol.
Honda HR-V (RV) z roku 2021 využila stejný technický základ Global Small Platform jako soudobý Jazz (GR), s centrálně umístěnou palivovou nádrží a sedačkami Magic Seats, které lze sklopit či jim lze zvednout sedák. Oproti němu však bylo hybridní ústrojí přizpůsobeno vyšší stavbě a hmotnosti, prostřednictvím silnějších motorů a větších baterií. Měnilo se také uložení náprav nebo řízení. Torzní tuhost a tuhost nastavení řízení se zvýšila o 15 %, což má poskytnout pocit plynulejších změn směru.
Hodna HR-V (RV): Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4346 x 1790 x 1595 x 2610 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 319 litrů
- Výroba: 2021- (Jorii, Japonsko)
Design
4.5
Technika
4
Jízdní vlastnosti
4.5
Cena
4
Celkový dojem
4.5
Když o tom všem přemýšlím, nové HR-V je subkompaktní auto (téměř) pro každého. Stylový coupe design zajistí, že se nebudete stydět s ním zaparkovat ani v Pařížské, interiér vás bude hýčkat prémiovým vzhledem i ovládáním, na srazu ekomatek …ježíš… ekofot… ehmmm ekorodičů zamachrujete emisemi a díky vymazlenému podvozku se budete těšit nejen na cestu z práce domů, ale i do práce. Mně by se s HR-V žilo velmi příjemně i v dnešní době, která radosti z vlastnictví auta moc nepřeje. Jistě, dálniční sprinteři a chalupáři se mnou souhlasit nebudou, maximálka je chabá a do kufru míchačku nenarvete, navíc na kouli může být nasazen jen nosič kol. Kolonka vyložených negativ je ale poloprázdná – relativně méně místa pro hlavu vzadu, i na poměry malých SUV spíše podprůměrný kufr a motor, který by mohl být silnější a jehož hlučnost je někdy protivná. Těch pár drobností ale nemění nic na tom, že se tohle auto Hondě hodně povedlo, koneckonců si za to taky nechá dobře zaplatit. Jestli máte o HR-V vážný zájem, dlouho neváhejte, ceny půjdou ještě nahoru.
Více na: https://www.japan-cars.cz/2022/03/13/test-honda-hr-v-ehev-ikigai/
Design
5
Technika
4.5
Jízdní vlastnosti
4
Cena
3
Celkový dojem
4
Honda HR-V (2022)
Nabídka městských SUV je dnes nadmíru široká, a tak není divu, že jeden takový model se objevuje i v nabídce Hondy. Jmenuje se HR-V a proti mnohé konkurenci se v lecčems liší, nejen velikostí (která dělá krok směrem ke kompaktním SUV), ale v aktuální generaci také sázkou výhradně na hybridní pohon.
Právě pohonné ústrojí přitom zaslouží pochvalu. Jednak je úsporné, jak se od hybridu očekává. Ve městě s HR-V bez větší snahy jezdíte za 4 l/100 km, na dálnici pak apetit roste k stále akceptovatelné hranici 7 l/100 km. Výše se dostanete opravdu jen v případě, že se schopnosti auta rozhodnete ždímat do dna, což není primárním účelem auta. Plusem je i naprosto hladké sladění motorů.
Obecně je totiž znát, že Hondě HR-V sedí spíše pohodové, klidnější tempo a pohyb ve městě. Při vyšším tempu totiž lehce znervózní, spalovací motor se začne vytáčet do příliš vysokých otáček a auto obecně začne poněkud ztrácet dech a nemá tolik elánu jako při pohybu po městě. Navíc se v prudce projetých obloucích začne poměrně naklánět karoserie. Podvozek je ale skvěle naladěný, obecně tužší, ale pořád dostatečně poddajný, aby si poradil s nástrahami českých cest.
Obecně pak musím pochválit design. Karoserie se mně líbí ze všech stran, ať už příď s nízkými světly a dominantní maskou, hranatá kupé-silueta nebo futuristická záď z nízkými koncovými světly přes celou šíři.
Interiér pak kombinuje jednoduchou koncepci s hodnotnými materiály a poctivým zpracováním. Kvituji navíc doplnění dotykového displeje o konvenční ovladače. Sedí se výše, jak je u SUV oceňováno. Kabina je navíc prostorná, i vzadu má dospělý dostatek prostoru před koleny i nad hlavou. Přístup navíc usnadňují široce otevírané dveře. Bohatý prostor vzadu navíc nijak nebere místu kufru, zavazadelník je slušný, s parádním přístupem díky nezvyklému krytu, snad jen pod podlahou už je jen malá schránka.
Kolem a kolem je Hodna HR-V zajímavým oživením segmentu městských SUV. Současná generace má fantastický design (rozhodně hezčí než poněkud unylý předchůdce) a povedené pohonné ústrojí, hladce pracující a s nízkou spotřebou. Vůz každopádně oceníte hlavně při jízdě ve městě. Leckoho pak může odradit vyšší cena, ta ale souvisí s bohatou výbavou už v základu, která ji do určité míry kompenzuje. Zkrátka auto pro specifickou klientelu, která jej bude milovat.
Design
5
Technika
4
Jízdní vlastnosti
4.5
Cena
4
Celkový dojem
4.5
Honda HR-V 1.5 i-MMD 2022
Plusy
štýlový dizajn
praktické zadné sedadlá Magic seats
veľmi dobre svietiace LED svetlá
prémiovo spracovaný interiér
veľmi dobrá ergonómia ovládania
ľahká orientácia v infotainmente
prehľadný virtuálny prístrojový štít
pohodlné sedadlá
vyvážené jazdné vlastnosti
široké možnosti nastavovania rekuperácie
širokospektrálna parkovacia kamera
Mínusy
menej miesta na hlavu na zadných sedadlách
Více na: https://dominiccars.sk/test-honda-hr-v-1-5-i-mmd/