Škoda Superb III (2015-)

Škoda Superb s interním označením 3V nebo B8 je třetí generace modelu střední třídy mladoboleslavské automobilky vyráběná od roku 2015. Třetí generace vlajkové lodi Škody je stejně jako předchůdce nabízena ve dvou karosářských variantách, když liftback doplňuje kombi. V roce 2016 se Superb III stal českým Autem roku. Zároveň v rámci Evropy patří dnes mezi nejprodávanější auta své kategorie.

Design automobilu navrhnul tým tehdejšího šéfdesignéra automobilky Jozefa Kabaně, který vsadil na ostře řezané tvary vycházející z konceptu Vision C, představeného v roce 2014. Jako první debutoval v únoru 2015 liftback, který na rozdíl od předchůdce přišel o dvojité otevírání víka kufru Twindoor. To se ukázalo jako těžké, drahé a omezující tvar zadních partií. Interiér pak koncepčně navázal na soudobou Octavii III nebo Rapid.

Rozvor auta se mezigeneračně prodloužil o 80 mm, zároveň se však výrazně zkrátily převisy karoserie, protože celková délka proti předchůdci narostla jen o 28 mm. Karoserie se však rozšířila o významných 47 mm. Odvozený Superb Combi následoval s několikaměsíčním zpožděním, v květnu 2015.

Základem se stala modulární platforma MQB, znamenající motor vpředu napříč a pohon předních, alternativně všech kol. Nový základ mimo jiné umožnil významně snížit hmotnost auta, která je až o 75 kilogramů nižší než u Superbu druhé generace.

Bohatá nabídka

Na rozdíl od předchůdce byl Superb B8 nabídnut výhradně se čtyřválcovými motory, šestiválec 3.6 FSI tudíž skončil. Do prodeje vůz vstoupil s bohatou nabídkou agregátů. Ty benzinové zastoupily 1.4 TSI (92 kW), 1.4 TSI ACT s vypínáním válců (110 kW), 1.8 TSI (132 kW) a vrcholné 2.0 TSI (162 kW a 206 kW). Na straně turbodieselů šlo o 1.6 TDI (88 kW) a 2.0 TDI (110 kW a 140 kW).

V průběhu let byl pak Superb postupně vylepšován. V roce 2017 se za příplatek dočkal masážních sedaček nebo zvětšené obrazovky vrcholného multimediálního systému na 9,2 palce. Později zase Superb reagoval na nové emisní normy. Čtrnáctistovku tudíž nahradilo 1.5 TSI (110 kW), osmnáctistovku zase 2.0 TSI (140 kW), zatímco vrcholné 2.0 TSI oslabilo na 200 kW.

Příchod plug-in hybridu

Pro rok 2019 se Škoda Superb III dočkala modernizace. Design byl upraven jen lehce, vpředu se objevil nový nárazník s širšími mlhovkami nebo k masce rozšířené, nižší světlomety, které již v základu byly diodové a za příplatek nabídly také technologii Matrix LED. Tato řešení nahradila dosavandí halogeny, respektive xenony. Záď zase ozdobila jiná grafika světel a nápis Škoda místo loga automobilky. Také uvnitř se ladily jen detaily, třeba zvětšený odkládací prostor s bezdrátovou nabíječkou zareagoval na trend zvětšování chytrých telefonů.

Nabídku pak rozšířily dvě verze. Jednak Škoda Superb Scout, o 15 mm zvýšené kombi s oplastovanou karoserií, druhak Škoda Superb iV, alias plug-in hybrid s 1.4 TSI, šestistupňovým DSG a elektromotorem o celkovém výkonu 160 kW, známý již ze soudobého Volkswagenu Passat GTE. Ten byl dostupný jako liftback i kombi. Novinkou na straně turbodieselů se stala zase nová generace turbodieselu 2.0 TDI Evo (110 kW).

Vedle toho se zlepšila nabídka asistenčních systémů. Prediktivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigace a umí upravit rychlost třeba před zatáčkami nebo podle rychlostních limitů. Emergency Assist pro víceproudé silnice zase zvládne v případě nouze bezpečně navést vůz s ohledem na ostatní účastníky provozu přes více jízdních pruhů a nouzově zastavit u krajnice.

Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4861 x 1864 x 1468 x 2841 mm (Superb), 4856 x 1864 x 1477 x 2841 mm (Superb Combi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 625 litrů (Superb), 660 litrů (Superb Combi)
  • Výroba: 2015- (Kvasiny, Česká republika)

Škoda Superb

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *