KatalogBMWŘada 8

BMW řady 8 G15 (2018-)

BMW řady 8 s interním označením G15 je velký, sportovně stylizovaný automobil vyráběný mnichovskou automobilkou od roku 2018. Řada 8 je nabízena ve třech karosářských variantách, kupé (interně právě G15) doplňují kabriolet (G14) a sportovně stylizovaný sedan, nebo chcete-li čtyřdveřové kupé s přídomkem Gran Coupé (G16). Řada svým jménem odkazuje na kupé (s interním označením E31) nabízené v devadesátých letech, v nabídce značky ale přímo nahradila předcházející řadu 6 (F06), která nabízela stejný charakter a stejnou nabídku karosářských variant. Od modelu je odvozený též vrcholný derivát M8.

Jako první debutovalo v červnu 2018 kupé, které se ve formě konceptu blízkého sériové verzi prezentovalo už o rok dříve. Charakterem velkého gran turisma, kombinujícího luxus i sportovní vlastnosti, vůz odkázal na původní osmičku. Design byl ale zcela nový, přesně v souladu soudobého stylistického směru BMW. Příď tak vsadila na kombinaci nízkých světlometů či šestiúhelníkové ledvinky.

To platilo také pro interiér, který využil kombinace digitálního přístrojového štítu a rozměrné obrazovky multimediálního systému. Předností vozu měly být vynikající jízdní vlastnosti, standardně tak dostal adaptivní podvozek nebo natáčení zadních kol. Příplatková výbava pak byla luxusní, zahrnovala noční vidění, automatický parkovací asistent nebo třeba laserové světlomety.

Postupné rozšíření nabídky

Kabriolet následoval na podzim téhož roku. Velikostí i designem přímo navázal na kupé, s nataženou plátěnou střechou měl dokonce vypadat prakticky stejně. Hrana zavazadelníku nicméně kvůli ukrytí elektricky ovládané stahovací střeše byla umístěna o něco výše. Vícevrstvá plátěná střecha se ovládá elektricky, proces zavírání a otevírání zabere 15 sekund, přičemž ho lze aktivovat až do rychlosti 50 km/h. S kabrioletem se počítalo už při vývoji kupé, a tak dodatečných výztuh nebylo tolik potřeba. Omezují se tak jen na příčníky v podlaze, které nicméně s mechanismem elektricky ovládané střechy navyšují hmotnost vozu o nějakých 125 kg proti kupé.

Kvůli možnosti jízdy s otevřeným nebem nad hlavou kabriolet dostal specifickou výbavu navíc. Je tu například větrná clona snižující turbulence vzduchu nebo příplatkové přední sedačky s vyhříváním oblasti krku a vyhřívané loketní opěrky.

Jako poslední pak debutovala verze Gran Coupé, prezentovaná v červnu 2019. Je nejdelší nabízenou variantou osmičky, s délkou 5.082 mm je díky druhému páru dveří o 231 mm delší než kupé. Samotný rozvor je pak delší o rovných 200 mm, auto se navíc zvýšilo a rozšířilo. Gran Coupé chce být nejpraktičtějším derivátem řady 8, konfigurace interiéru je však pořád označována „jen“ jako 4+1, naznačující, že prostřední zadní sedadlo je spíše jen nouzové. Karoserie pak využila lehkých dílů z hliníku či plastu, díky čemuž je vůz pouze o 70 kg těžší než kupé.

Nabídka motorů je pro všechny karosářské varianty stejná. Základem je benzinový třílitrový šestiválec 840i (250 kW), který nabídku rozšířil v roce 2019. Nad ním stojí 4,4litrový osmiválec M850i xDrive (390 kW), z turbodieselů je k dispozici třílitrový šestiválec 840d xDrive (235 kW, od roku 2020 pak 250 kW). Jako vrchol pak slouží odvozený osmiválcový model BMW M8 (441 kW), respektive M8 Competition (460 kW).

Výraznější vzhled

Pro rok 2022 se pak kompletní paleta BMW řady 8 dočkala modernizace. Automobil dostal výraznější vzhled, díky přepracované masce a standardně dodávanému M-paketu. Maska chladiče pak po vzoru jiných modelů značky mohla být nově osvětlená. Uvnitř se pak objevil zvětšený displej multimediálního systému, u 10,25″ na 12,3″. Naopak motorová paleta zůstala zachována.

BMW 8 (G15): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4851 x 1902 x 1346 x 2822 mm (8 kupé), 4851 x 1902 x 1345 x 2822 mm (8 Cabrio), 5082 x 1932 x 1407 x 3023 mm (8 Gran Coupé)
  • Objem zavazadlového prostoru: 420 litrů (8 kupé), 350 litrů (8 Cabrio), 440 litrů (8 Gran Coupé)
  • Výroba: 2018- (Dingolfing, Německo)

Ohodnoťte BMW 8 (G15) i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „BMW řady 8 G15 (2018-)

  • Redakční garáží v minulých měsících prošlo hned několik exemplářů BMW řady 8, přesto podle mého názoru je tou nejlepší verzí právě ta úplně základní a v případě kupé nejdostupnější šestiválcové provedení s benzinovým třílitrem.

    Zatímco u silnějších osmiválcových variant se už projevuje rozdvojená osobnost, která se snaží trochu nešťastně kombinovat rychlost Porsche 911 s pohodlím Mercedesu třídy S kupé, výsledkem čehož se ani jedna vlastnost nedaří stoprocentně, v případě 840i tu máte prostě skvělé gran turismo. Pohodlné auto na dlouhé cestování, které ale zároveň umí nadchnout i jízdně.

    I na rozbitých silnicích je auto pohodlné, při transkontinentálním cestování potěší i slušný zavazadlový prostor nebo parádní odhlučnění. A motor má pořád dostatek síly, aniž by vám nějak zásadně provětral peněženku. Ostatně průměr 8,5 l/100 km po týdenním soužití hovoří za vše.

    Konkrétní specifikace testovaného exempláře je pak z hlediska designu automobilovým klenotem. V „britské“ zelené to autu náramně sluší a jeho tvary nijak neruší karbonové detaily jako na dříve zkoušené M8 Competition Cabrio, která se už jevila poněkud kolotočářsky.

    Já mám tedy jasno, tohle je za mě ta nejlepší osmička. Tak prosím jednu v té krásné zelené Verde Ermes.

    Více na: https://www.auto.cz/bmw-840i-xdrive-kupe-dost-mozna-ta-nejlepsi-osmicka-136363

    Reagovat
  • Kdybychom se nemuseli ohlížet na peníze, osmiválcová motorizace M850i xDrive je pro osmičku nejlepší možnou volbou. Samozřejmě, že existují i mnohem výkonnější verze M8 a M8 Competition, ale vážně je potřebujete? Když ale sáhnete jen po základní motorizaci 840i nebo 840i xDrive, nemáte se za co stydět. Šestiválcová osmička je dost rychlá na to, aby ujela většině konkurentů v provozu, jezdí s kombinovanou spotřebou okolo 8 l/100 km a umí poskytnout všechen luxus dražších verzí. BMW 840i xDrive je luxusní kupé se základním motorem, za který se nemusíte stydět.

    Více na: https://templeofspeed.cz/bmw-840i-xdrive-coupe-test/

    Reagovat
  • BMW řady 8 je skvělé. Pokud si ho můžete koupit, udělejte to. A já vám budu tiše závidět. Protože je prostě vynikající. S naftovým třílitrem ve verzi 840d mi dává opravdu smysl!

    Skvěle vypadá, je originální, je kvalitní, má skvělý motor, úžasnou spotřebu, plno výkonu, točivý moment který vás zatlačí do sedačky i v dálničních rychlostech, dojezd klidně tisíc kilometrů a dost místa pro čtyři lidi a jejich zavazadla. Co víc si přát? Jako vše kvalitní holt má svojí cenu. Ale na tom autě je znát každá koruna.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-bmw-840d-xdrive-gran-coupe/

    Reagovat
  • BMW 840d xDrive Gran Coupé G16
    Pokud hledáte stylové auto na dlouhé cesty a občas si rádi užijete zakroucenou okresku, s BMW 840d xDrive Gran Coupé nemůžete šlápnout vedle. Je to skvost, na kterém se chyby hledají jen stěží. Horší výhled přes A sloupky a lehké syčení od bezrámových oken ve vyšších rychlostech mu bez mrknutí oka odpustím.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-bmw-840d-xdrive-gran-coupe-g16-stylove-a-usporne-gt-ale-i-okreskova-zabava/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *