Katalog508Peugeot

Peugeot 508 R83 (2018-)

Peugeot 508 vstoupil v roce 2018 na trh ve své druhé generaci, s interním označením R83. Oproti předchůdci se přitom v mnoha ohledech změnil, zůstal sice zástupcem střední třídy, využil však výrazně sportovnějšího stylu, což se projevilo i na nabízených karosářských verzích. Peugeot 508 II už není sedanem a kombíkem, ale fastbackem a sportovně střiženým kombi inspirovaným shooting braky.

Odvážný design a změna z tradiční čtyřdveřové siluety k pětidveřové, nezvykle nízké karoserii s bezrámovými okny byly reakcí na aktuální trendy na trhu, kdy klasická střední třída v Evropě klesá a zákazníci hledají raději jiné formy aut, např. SUV.

Poznávacím znakem se stala šachovnicová maska chladiče a především svítilny s opalescenčními LED denními světly rámujícími příď. Označení modelu na nose kapoty je pak hold dávným modelům Peugeot a také prvek, který později převzal i model 208. Oproti předchůdci se pak vůz výrazně zmenšil, je nejen nižší (konkrétně fastback o 53 mm), ale také o 80 mm kratší.

Vnitřek samozřejmě využívá řešení i-Cockpit s vyvýšeným přístrojovým panelem s displejem o úhlopříčce 12,3“ a obrazovkou multimediálního systému s úhlopříčkou až 10 palců.

Moderní technika

Základem 508 druhé generace je modulární platforma EMP2 s pohonem předních kol, která vozu umožnila být až o 70 kilogramů lehčí než předchůdce. Nový postup svařování karoserie s použitím 24 m konstrukčního lepidla zajistil vyšší tuhost, montáž silentbloků přední nápravnice zase zajišťuje optimální odpružení a odfiltrování vibrací. Nechybí ani moderní výbava typu nočního vidění.

Do prodeje vůz vstoupil s nabídkou benzinového čtyřválce 1.6 PureTech ve verzích s výkonem 133 kW a 165 kW. Na vybraných trzích tu byl i základní tříválec 1.2 PureTech s 96 kW. Turbodiesely zastoupily čtyřválce 1.5 BlueHDi s 96 kW a 2.0 BlueHDi se 120 kW a 130 kW.

Primárně plug-in hybridy

Architektura navíc umožňuje zástavbu plug-in hybridního pohonu, který nabídku rozšířil v roce 2020. verze Hybrid 225 zkombinovala benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem o celkovém výkonu 165 kW. Plug-in hybridem se stala i vrcholná varianta Peugeot 508 PSE, která do prodeje na vybraných trzích vstoupila v roce 2020. Ta kombinuje zážehovou šestnáctistovku s dvěma elektromotory pro pohon všech kol a kombinovaný výkon 265 kW.

V roce 2021 se pak evropská nabídka významně proměnila. Primárně se omezila na plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 165 kW, vedle něhož tu byl už jen turbodiesel 1.5 BlueHDi (96 kW) a na vybraných trzích i 1.2 PureTech (96 kW). Na českém trhu v jednu chvíli byly dostupné jen plug-in hybridy a 1.5 BlueHDi.

Nová tvář pro rok 2023

Pro rok 2023 se Peugeot 508 dočkal modernizace. Ta byla na první pohled rozeznatelná díky nové přídi. Ta využila světel s motivem tří drápů s 3D efektem z nedávného konceptu Inception. „Bezrámová“ maska opticky přecházející ve zbytek přídě zase navazuje na soudobé modely 3008 a 5008. Zdobí ji nové logo Peugeotu. Vzadu se pak rovněž měnil světelný podpis, změny doplňují i nově nabízené laky karoserie nebo nové designy kol. To uvnitř se nachází nový volič automatické převodovky, stejně jako nejnovější multimediální systém, převzatý z třetí generace modelu 308.

Nabídku motorů pak doplnil slabší plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 132 kW. Ten využil benzinový motor se 110 kW v kombinaci s 81kW elektromotorem a bateriemi s kapacitou 12,4 kWh. Nadále tu pak z plug-in hybridů byly i silnější provedení se 165 kW, stejně jako vrcholný Peugeot 508 s dvěma elektromotory a kombinovaným výkonem 265 kW. Konvenční motorzaci zastoupil zážehový tříválec 1.2 PureTech a turbodiesel 1.5 BlueHDi (oba s 96 kW).

Peugeot 508 (R83) se pro evropské trhy vyrábí ve francouzské továrně v Mylhúzách. Existuje i čínská verze s prodlouženým rozvorem, tzv. Peugeot 508L, produkovaná ve Wu-chanu.

Peugeot 508: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4750 x 1859 x 1403 x 2793 mm (508 fastback), 4778 x 1859 x 1420 x 2793 mm (508 SW)
  • Objem zavazadlového prostoru:  487 litrů (508 fastback, dle metody objemu tekutin), 530 litrů (508 SW, dle metody objemu tekutin)
  • Výroba: 2018- (Mylhúzy, Francie)

Ohodnoťte Peugeot 508 i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

8 komentářů: „Peugeot 508 R83 (2018-)

  • + Super úsporný turbodiesel 1.5 BlueHDi, krásný design, pěkně zpracovaný interiér, komfortní naladění podvozku
    – i-Cockpit nevyhoví všem, málo prostoru na zadních sedadlech, u fastbacku omezený výhled kvůli tlustým A sloupkům a malému zadnímu oknu

    Reagovat
  • Nová generace Peugeotu 508 je velice povedeným automobilem. Vypadá báječně, uvnitř využívá skvělé materiály, nabízí komfortní plavnou jízdu a jeho základní turbodiesel 1.5 BlueHDi (96 kW) je neobyčejně úsporný motor, s nímž se dá hravě jezdit se spotřebou okolo pěti litrů na sto kilometrů.

    Přesto se trochu bojíme, zda v době klesajícího zájmu o modely střední třídy a úprku zákazníků k všelijakým SUV nepřišel na trh pozdě. Před pár lety by nepochybně byl hitem, v dnešní době ale může být klienty bohužel přehlížen.

    A to by byla škoda. Některé drobnosti se sice na 508 najdou – uvnitř kvůli vnějším rozměrům a nízké siluetě není moc místa, kvůli tlustým A sloupkům a malému zadnímu oknu je ven hůře vidět, kufr není nijak zvlášť velký a i-Cockpit ani v tomto případě nevyhoví všem. Není divu, že se 508 dostala mezi finalisty českého i evropského Auta roku 2019. Peugeotu se opravdu povedla a my bychom byli rádi, kdyby střední třídu zachránila!

    Více na: https://www.auto.cz/peugeot-508-1-5-bluehdi-bude-zachrancem-stredni-tridy-126428

    Reagovat
  • Druhá generace Peugeotu 508 po příchodu na trh rozhodně zaujala svým originálním vzhledem, který střední třídu osvěžil, ať už koncepcí fastbacku nebo elegantním designem. Jen o ladných tvarech to ale není, interiér je až nečekaně luxusně zpracovaný, špatné nejsou ani motory. Zvlášť turbodiesel 1.5 BlueHDi 130 k zaujme svým slušným zátahem (byť až nad 1500 otáčkami, nad volnoběhem je mrtvý) a především nízkou spotřebou, vždyť z dlouhodobého hlediska se dá s ním jezdit za 5,5 litru na 100 km. Počítejte ale s tím, že s fastbacku není moc dobře vidět, výhled vzad omezuje malé zadní okno, do stran zase tlusté A sloupky. A toho místa na zadních sedadlech věru moc není.

    Reagovat
  • Peugeot 508 v testované konfiguraci s 1.5 Blue HDI s šestistupňovým manuálem není dokonalým autem, protože mi k jeho jízdnímu projevu nesedí manuální převodovka, ale rozhodně není špatným autem. Ať už se jedná o nádherný moderní design, který bude stárnout pomalu, kvůli němuž mě tohle auto opravdu baví, nebo komfortní naladění podvozku. Nový Peugeot je skvělý společník na dlouhé cesty a s výkonnějším motorem a automatickou převodovkou EAT8 půjde o výborné rodinné auto.

    Více na: https://templeofspeed.cz/peugeot-508-1-5-blue-hdi-designova-fascinace/

    Reagovat
  • Peugeot 508 můžete mít i jako plug-in hybrid. Nabíjení je rychlé, výkon pořádný, dojezd dostatečný. A navíc si můžete vybrat mezi sedanem a kombi.

    Plug-in hybrid kombinuje 180 koňovou jedna šestku a elektromotor a tím se dostává na výsledný výkon 225 koní. Tohle je pohodové a nádherné auto. Které však dokáže být opravdu rychlé! Zrychlení z nuly na sto je lehce přes 8 sekund a točivý moment 360 Nm, takže kdykoliv potřebujete, výkonu máte dost. Jen musíte počítat s menší prodlevou, pokud zrovna jedete na elektrický režim.

    Jistě, pokud máte nabito, tak máte spotřebu paliva nulovu, případně okolo litru, maximálně dvou, když se rozvášníte. Ale co když se baterie vybije? Nepřijde pak smutný okamžik, kdy zjistíte, že jste na deseti litrech a netušíte jak? Nepřijde. Já totiž podmínky pro dobíjení nemám ideální, takže jsem jezdil často i s vybitou baterií. Auto pak funguje jako klasický hybrid a hmotností baterií navíc. Já měl spotřebu 5,5 l/100 km. S čistě benzínovou verzí jsem měl 7,7 litru. Takže i zde je úspora.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-peugeot-508-sw-gt-hybrid-225/

    Reagovat
  • Peugeot 508 je přesně to auto, které bych si koupil, kdyby….. Ale popořadě. To auto je opravdu vzhledem povedené. Míval jsem Passat CC a když jsem hledal nástupce, ještě Arteon nebyl a 508 II také ne. Přitom to auto je nádherné, zvlášť v liftbacku (i když plno recenzí chválilo hlavně kombi), je nízké, vypadá sportovně, dynamicky a má bezrámová okna (pro ta mám slabost). Interiér je designem také velmi povedený, pěkné kvalitní materiály, pěkně zakomponovaná a natočená obrazovka palubního počítače, krásné jsou i ty „klavírní“ tlačítka ovládání. Vůbec mi nevadí, že je vzadu málo místa, stejně jezdím většinou sám nebo ve dvou, ani mi nevadí ten horší výhled dozadu, dnes to zachraňuje kamera. Možná bych i skousnul slabý výkon motoru bez rezervy, i když by možná stačilo jej lépe naladit, ale co je podle mě špatně, je posaz za volantem. Kombinace krátkého sedáku (a to měřím jen 180 cm) spolu s i-Cockpitem, je pro mě „smrtelná“ kombinace. Já tam prostě nenajdu takovou pozici, abych do auta sednul v Plzni a vylezl v Itálii bez nutnosti strávit den na rehabilitaci. Takže ……kdyby ho dali na trh dříve a někdo tam dal delší sedák a „normální“ budíky, tak ho mám v garáži. Ne, tu mám zaplněnou bordelem…… tak ho mám na chodníku před domem.

    Reagovat
  • Peugeot 508 SW Hybrid225 (2022)
    Střední třída už nedosahuje takových prodejů jako kdysi, přesto to v ní Peugeot usilovně zkouší. A naposledy v kategorii nasadil opravdu těžkou zbraň, dost možná nejhezčí auto segmentu, Peugeot 508.

    To je krásné auto jak jako fastback, tak jako odvozené kombi, respektive shooting brake, chcete-li. Pozornost si přitom umí získat i v jinak nenápadné, ale elegantní bílé perleti. Povedený je také interiér, s prémiově působícími materiály a solidním zpracováním.

    Řešení i-cockpit logicky zůstává, však jde o jeden z poznávacích znaků dnešních Peugeotů. Vyvýšená kaplička přístrojů díky nízkému posazu mi zde tolik nevadí jako v menších modelech. Snadněji najdu pozici, abych měl volant pohodlně a na budíky dobře viděl. I zde však platí, že se musíte smířit s dlouhým převodem řízení. Mně osobně pak volant s malým věncem není moc pohodlný na dlouhých trasách. Na nich mě též lehce omezuje vysoký středový tunel. Samotné sedačky jsou ale navýsost komfortní. V testované specifikaci mají nastavitelnou délku sedáku i poctivou masážní funkci.

    Z hlediska prostoru je pak potřeba zmínit, že je daný koncepcí auta. Nízká silueta znamená, že vzadu je místa nad hlavou jen tak akorát. 508 navíc tolik nevyrostla na úroveň někdejší vyšší střední třídy jako jiné modely segmentu, před koleny je tak na zadních sedadlech rovněž tak akorát prostoru. Zavazadelník kombíku však je slušně objemný. Ocenil bych ale poctivější háčky na nákupní tašky, líbí se mi ale dvoupolohová roletka.

    Nabídka motorů pro 508 se pak od roku 2021 primárně omezila na plug-in hybrid, s označením Hybrid 225. Kombinovaný výkon 165 kW už je slušný, tahle 508 má dostatečný zátah jak při jízdě jen na elektřinu, tak jen na benzin. A to i v dálničních rychlostech. Osmistupňový automat pak ve většině případů řadí hladce, svižnější rozjezdy ale znamenají lehké cuknutí, jak se k elektromotoru připojí spalovací motor.

    Spotřeba paliva silně závisí na jízdním stylu a hlavně pravidelném dobíjení baterií. Ostatně Peugeot prostřednictvím infotainmentu řidiče sám upozorní, že už dlouho nedobíjel s nevyužívá tak plný potenciál plug-in hybridu. Obecně se však pohybuje kolem sedmi litrů, za tolik hybridní 508 s vybitými bateriemi jezdí ve městě i po dálnici. S nabitým akumulátorem vůz krátkodobě jezdí klidně za litr, v takovém případě se spalovací motor spouští jen při potřebě prudší akcelerace, většinu situací zvládá jen na elektřinu. V elektrickém režimu přitom na jedno nabití ujede zhruba 30 km.

    Podvozek je pak naladěn podle francouzského stylu. Zvlášť na dálnici si všimnete houpavého charakteru. To však zároveň neznamená nějakou nejistotu v zatáčkách, 508 je dostatečně obratná. Paradoxně však znejistí na rozbitých cestách, kdy spíše začne kopírovat povrch než, že by ho filtrovala. To pak jsou slyšet i ta 18″ kola.

    Reagovat
  • Peugeot 508 PSE (2022)
    Sportovní Peugeoty byly léta spojovány se zkratkou GTi, doba se ale mění, a tak přišlo nové PSE. To zdůrazňuje nový charakter rychlých Peugeotů, sázející v duchu doby na elektrifikovaný pohon, v případě prvního uvedeného modelu 508 PSE na plug-in hybridní.

    Peugeot 508 PSE se podle původních plánů na českém trhu ani prodávat neměl, nakonec se však u nás prodává, a to na základě speciální objednávky. A je to vlastně dobře, protože 508 PSE je zajímavým oživením nabídky.

    Už samotný design se nadmíru povedl, kombinace šedého laku se svítivě zelenými detaily je něco, co 508 náramně sluší, stejně jako decentně sportovní detaily jako ty křidélka vpředu i vzadu. Určitě bych šedou volil raději než rovněž nabízenou černou nebo bílou. To samé platí také o vnitřek, který každopádně spíše sází na luxus než sportovnost. To ale ničemu nevadí, Peugeot 508 PSE vsadil na charakter gran turisma, který mu náramně sedí.

    Jako ve sporťáku se sedí příjemně nízko, což naznačí už krkolomnější nastupování. I díky vyvýšenému přístrojovému štítu se řidič cítí obklopený kabinou. Sedačky příkladně podrží tělo, zároveň jsou ale i pohodlné, nechybí ani masážní funkce.

    Logicky ale zůstávají některé slabiny 508. Přes silné A-sloupky je hůře vidět do boků, nízké zadní okno zase kvůli koncepci omezuje výhled dozadu. A na zadních sedadlech není moc prostoru, dospělí se sem sice usadí, moc pohodlí si ale neužije. Zavazadelník je pak tak akorát velký. Pod podlahou každopádně už moc místa není, zabírají ho totiž baterie.

    Pohonné ústrojí poskytuje kombinovaný výkon až 265 kW, přičemž ho zajišťuje kombinace benzinové jedna šestky s dvěma elektromotory, jedním v osmistupňovém automatu a druhým u zadní nápravy. Baterie s využitelnou kapacitou 11,5 kWh pak obvykle stačí na nějakých 40 km čistě elektrické jízdy. Z veřejné nabíječky jsem je přitom v praxi dobíjel za zhruba dvě hodiny.

    Právě plug-in hybridní pohon znamená, že 508 PSE navzdory své síle umí být až nečekaně úsporná, čemuž pomáhá i nízká silueta. Na dálnici tak jezdíte za osm litrů i s vybitými elektromotory, na okreskách pak sedm – rekuperací při brzdění si totiž Peugeot baterky dobíjí a tím opět získává energii pro následně použití. Dlouhodobá spotřeba testovaného kousku pak činila dokonce 5,5 l/100 km. K tomu už je ale potřeba pravidelné nabíjení akumulátoru.

    Zároveň je ale Peugeot 508 PSE obzvlášť rychlý. Nečekejte však ryzí sporťák, tenhle fastback (k dispozici je i shooting brake) je spíše cestovní gran turismo, jak jsem zmínil. Nejvíce mu sedí rychlé dálniční přesuny, i s při plném naložení přitom více než obstojně zrychluje takřka za každé rychlosti. Zvládne se ale prosmýknout i ostřejšími zákrutami. Auto je navíc čitelné, i díky strmému a přesnému řízení. Gran turismu odpovídá i spíše komfortní naladění (na sportovní model), i tak jsou však 20″ kola na nerovnostech už trochu slyšet. Podvozek samotný ale zůstává krásně poddajný a ve výsledku poskytuje ideální kompromis mezi komfortem a sportovní jistotou. Také převodovka hraje spíše na komfortní notu, ostatně plnohodnotný manuální režim ani není k dispozici, v případě potřeby si převodovka stejně sama přeřadí. A zvuk motoru je decentně potlačen, aby nerušil posádku.

    Pokud tedy od Peugeotu 508 PSE očekáváte charakter gran turisma, skvěle vypadajícího auta, pohodlného na dlouhých přesunech, budete z něj nadšeni.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *