Nejlepší malé SUV: Jaké vybrat do města?

Ford Puma 2019

Malá SUV se stala mezi zákazníky hitem, a tak se jejich nabídka v posledních letech zásadně rozšířila. V mainstreamové kategorii tak dnes už jen málokterá značka takové auto nenabízí. I kvůli široké nabídce jsme se tak rozhodli pomoci s výběrem městského SUV. Jaké malé SUV vybrat?

Nejlepší malá SUV:

ModelSilné stránkySlabé stránkyRecenze
Citroën C3 AircrossŠiroké možnosti individualizace
Variabilní kabina
Náklony karoserie v zatáčkách
Sedačky bez bočního vedení
Redakční test C3 Aircross 1.2 PureTech 130
Ford PumaSkvělé jízdní vlastnosti
Objemný zavazadelník
Na českých cestách tuhý podvozek
Lacinější detaily uvnitř
Zkušenosti Puma
Hyundai BayonDostupná cenovka
Objemný zavazadelník
Kontroverzní design
Lacinější detaily
Recenze Bayon
MG ZSDostupná cenovka
Plavný podvozek
Jen výškově nastavitelný volant
Průměrné jízdní vlastnosti
Redakční test ZS 1.0 T-GDI
Peugeot 2008Až luxusní kabina
Slušný vnitřní prostor
i-Cockpit nevyhoví všem
Pomalejší infotainment
Redakční test 2008 1.5 BlueHDi
Renault CapturMožnost LPG i hybridu
Dostupné příplatky
Tužší naladění podvozku
U manuálu tužší řazení
Recenze Captur
SsangYong TivoliDostupná cenovka
Možnost pohonu 4×4
Hlučnější podvozek
Lacinější detaily uvnitř
Zkušenosti Tivoli
Škoda KamiqProstorná kabina
Chytré detaily
Méně intuitivní infotainment
Nízký dojezd verze na CNG
Hodnocení Kamiq
Toyota Yaris CrossMožnost pohonu 4×4
Úsporná hybridní verze
Omezený vnitřní prostor
Zastaralý infotainment
Testy Yaris Cross
Volkswagen TaigoOriginální vzhled
Obratné jízdní vlastnosti
Jednodušeji řešená kabina
Omezený výhled vzad
Zkušenosti Taigo

Vybrali jsme 10 nových malých SUV do města, která jsou podle nás aktuálně nejlepší a vyzdvihli jejich silné i slabé stránky. Při prokliku názvu modelu se navíc dostanete i na bližší informace na nich, včetně hodnocení jejich uživateli.

Mladá kategorie

Malá SUV (nebo SUV segmentu B) je poměrně mladá kategorie, která vznikla v rámci postupného rozšiřování nabídky SUV, kdy se stále širší portfolio tohoto typu automobilů začalo dělit podle velikosti. Expanze těchto vozů začala po roce 2013, po nástupu prvních generací Renaultu Captur a Peugeotu 2008. Tehdy postupně začala tato SUV nahrazovat městská MPV, jejichž prodeje naopak začaly klesat. Zájemci totiž začali dávat přednost drsnějšímu stylu SUV než možná trochu obyčejnému vzhledu MPV.

Za průkopníka kategorie se ale dá považovat Nissan Juke, jehož první generace debutovala už v roce 2010. Už předtím však existovaly malé offroady jako Suzuki Jimny.

S postupným vývojem kategorie se nakonec malá SUV zastavila na délce zhruba 4,3 metru. Platí pro ně, že jde primárně o vozy do města, malá SUV jsou tak alternativou k tradičním malým hatchbackům. U některých značek dokonce nahradila malé kombíky. Kvůli svému zaměření pak dokonce mnohá malá SUV nenabízejí ani pohon všech kol. I přesto jde o jeden z nejrychleji rostoucích segmentů v Evropě.

A co když si nevyberu?

I přes stále širší nabídku těchto aut je stále možné, že si mezi malými SUV zákazník nevybere. Existují tu však alternativy. Dacia Sandero Stepway svojí vyšší stavbou má malým SUV hodně blízko, přestože jde o malý hatchback. Podobně stylizovaná je též Honda Jazz Crosstar.

Dnes už inspiraci terénními auty najdeme také mezi nejmenšími vozy na trhu. Do segmentu A tak dorazila Toyota Aygo X prezentovaná jako maličký crossover. Kdysi tu bývaly i Kia Picanto X-Line nebo Volkswagen Cross Up!. A nebo je tu pracovní offroad Suzuki Jimny, dnes dostupné jen v užitkové variantě N1.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *