Alfa Romeo Brennero bude SUV nástupce MiTa. Použije francouzskou techniku

Automobilka Alfa Romeo v posledních letech poněkud stagnovala. Renesance se tolik nepovedla, Giulia a Stelvio navzdory pozitivnímu hodnocení ze stran odborné veřejnosti zákazníky tolik nezaujaly, a tak prodeje zůstávají za očekáváním. I proto se další plány značky zracionalizovaly, a tak místo dříve avizovaného kupé a superauta dorazí nová SUV, která mají vyšší obchodní potenciál. Po kompaktním SUV Tonale vycházejícího ze stejnojmenného konceptu z roku 2019 má Alfa Romeo na trh uvést malé SUV Brennero. Co už o něm víme?

Popravdě řečeno zatím moc ne, protože se jedná stále o relativně mladý projekt, který je teprve v počátečním stádiu vývoje. Původně se s malým SUV nepočítalo, dnes v něm ale vedení značky vidí potenciál. Připravované Brennero se tak nakonec stane nepřímým nástupcem malého hatchbacku MiTo, ukončeného v roce 2018, s nímž Alfa bývala zastoupena v segmentu B.

Elektrifikaci se nevyhne

Plány na Brennero usnadnila fúze koncernu Fiat Chrysler Automobiles s francouzskou Skupinou PSA. Alfa díky vzniku koncernu Stellantis má najednou přístup k oceňované technice pro malé automobily francouzského výrobce, kterou hodlá využít. Alfa Romeo Brennero má totiž využít základ v podobě platformy CMP známé už třeba z aktuálního Peugeotu 2008. Italští inženýři mají však techniku vyladit tak, aby odpovídala sportovnímu a prémiovému charakteru značky Alfa Romeo. Dokonce se hovoří o tom, že by se mohla najít cesta pro zástavbu pohonu všech kol, třeba prostřednictvím zadní nápravy poháněné elektromotorem. Takové řešení by přitom Alfa sdílela s chystaným „baby“ Jeepem, s nímž bude sdílet svůj základ i místo výroby. Obě malá SUV se budou vyrábět v polském závodě Fiatu ve městě Tychy.

Právě architektura CMP umožní postavit také čistě elektrickou verzi Brennera. Pravověrní fanoušci značky se při takovém nápadu křižují, do budoucna Alfě ale nic jiného než elektrifikace v Evropě ani nezbude. Přísné emisní normy zkrátka příchod elektrické Alfy vynutí, navíc roste i přirozený zájem o takové automobily. Alfa navíc díky možnosti použití již hotové platformy ušetří na vývoji vlastního elektrovozu, a tak ušetřené prostředky může vložit jinam. Vedle elektrického Brennera se nicméně počítá také s konvenčními deriváty, byť s největší pravděpodobností s benzinovým tříválcem pod kapotou.

Design už bude mít na starosti stávající tým, s šéfdesignérem Alejandrem Mesonero-Romanosem. Podle zákulisních zpráv definitivní tvar má být schválen někdy v těchto týdnech. Cílem vývojářů je i v segmentu B nabídnout typickou Alfu, ať už z hlediska designu, nebo jízdních vlastností.

Konkurence Mini

Příprava malého SUV je součástí snahy o renesanci značky Alfa Romeo, Brennero se má totiž stát jedním z klíčů pro obchodní účast v příštích letech. „Pokud chci Alfu zabezpečit na deset let, musím být zastoupen v největších segmentech světa,“ uvedl v listopadu 2021 generální ředitel Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato pro italský magazín Quattroporte. Mezi potenciální konkurenty vozu by podle Imparata patřily vozy Mini, které podle jeho slov dokazují, že prémiová auta mohou být i ta rozměrová malá.

Alfa Romeo Brennero se podle loňských zpráv italského magazínu Quattroruote začne prodávat na jaře 2023. Poslední zprávy ale naznačují, že se auto objeví až o rok později. „S Tonale se vracíme do segmentu C, který je jedním z největších segmentů v Evropě. Dále musíme nabídku doplnit něčím dalším, co je v Evropě nejprodávanějším segmentem. Tak tomu bude v roce 2024,“ uvedl šéf značky Imparato v rozhovoru pro britský Auto Express v dubnu 2022. Podle všeho mluvil právě o příchodu modelu Brennero.

Samotná výroba však bude podle všeho zahájena již půlroku předtím. Probíhat bude v polském závodě Tychy, který je i kvůli výrobě nové generace malých SUV aktuálně rozšiřován. Vedle Alfy a Jeepu stejný základ využije rovněž blíže nespecifikovaný Fiat.

(vydáno 4. března 2021 7:50, naposledy aktualizováno 9. dubna 2022 9:13)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.