BMW 3 F30 (2012-2019)

BMW řady 3 je model střední třídy z dílny mnichovské automobilky. Mezi lety 2012 a 2019 se vyráběla jeho šestá generace, s interním označením F30 (pro sedan), respektive F31 (pro kombi), respektive F34 (pro liftback). V roce 2019 byl vůz postupně nahrazen sedmou generací, s interním označením G30/G31.

Řada 3 je z dlouhodobého pohledu nejprodávanějším modelem značky, přesto šestá generace znamenala několik důležitých změn. Z nabídky vypadly verze kupé a kabriolet, respektive se staly součástí nově založené řady 4, která technicky vycházela právě z řady 3. Nabídku navíc doplnila nová karosářská verze 3 Gran Turismo, liftback s prodlouženým rozvorem a zvýšeným podvozkem, který následoval styl většího modelu 5 GT. Pro Čínu pak byl určen sedan s rozvorem prodlouženým o 110 mm (interně G35).

Jako první na trh dorazil sedan, představený na ženevském autosalonu 2012, následovalo kombi, tradičně nazvané BMW 3 Touring, představené jen o pár měsíců později, v Lipsku. BMW 3 GT pak následovalo v Ženevě 2013. Vůz mezigeneračně vyrostl všemi směry, design byl vlastně evolucí předchůdce (interní označení E90). Navrhl ho Christopher Weil, respektive Michael de Bono, který pracoval na kombíku. V roce 2015 dorazil facelift lehce upravující design i techniku.

BMW 3 F30 využil koncepci s pohonem zadních kol jako předchozí generace trojky, k dispozici nicméně byl i pohon všech kol xDrive. Nabídka motorů se pak pohybovala od benzinového tříválce, přes naftové a benzinové čtyřválce po vrcholné třílitrové šestiválce. Spárovány byly buď s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem. Poprvé nabídku rozšířil též plug-in hybrid. Vrcholem bylo provedení BMW M3, tentokrát dostupné výhradně ve formě sedanu, kupé se po vzoru výchozí varianty přejmenovalo na BMW M4.

Výrobu BMW 3 F30 měly na starosti německé závodu v Regensburgu a Dingolfingu, produkce pro lokální trhy probíhala též v Thajsku, Jižní Africe, Brazílii nebo Číně.

BMW 3 (F30): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4633 x 1811 x 1429 x 2810 mm (3 sedan), 4633 x 1811 x 1429 x 2810 mm (3 Touring), 4824 x 1828 x 1508 x 2920 mm (3 GT)
  • Objem zavazadlového prostoru: 480 litrů (3 sedan), 495 litrů (3 Touring), 520 litrů (3 GT)
  • Výroba: 2012-2019 (Dingolfing, Německo; Regensburg, Německo)

BMW 3

3.95

Design

3.2/5

Technika

4.2/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.2/5

3 komentáře: „BMW 3 F30 (2012-2019)

  • 11 února, 2020 (08:02)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    BMW 3 generace F30 jsem zkoušel jako liftback GT. Na první pohled nesmyslná karosářská varianta si uměla najít své fanoušky, díky slušnému zavazadelníku a hlavně dostatku místa pro cestující vzadu, které výchozí trojka bohužel postrádala. S motorem 20i je to už rychle jezdící auto, s nímž se nemusíte bát předjíždět a svižně se s ním svezete. Výtečná je kombinace s osmistupňovým automatem, který i po letech ukazuje, že BMW se naladění osmikvaltu od ZF zkrátka daří. Podvozek je však tvrdšího ražení a základní sedačky jsou na dlouhých cestách nepohodlné. Nejvíce mě však vadí lacině působící interiér, který BMW napravilo až u nastupující 3-Series (G20). ta už se ale bez liftbacku GT musí obejít…

    Reagovat
  • 2 ledna, 2022 (22:54)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Ve verzi GT se jedná o skvělý vůz, na který je spoleh. S automatickou převodovkou je ideálním autem na dlouhé vzdálenosti po dálnici, je radost ho řídit ale i po okreskách. Interiér je velice prostorný, i cestující na zadních sedačkách mají spoustu místa. Na dovolené se hodí též velký kufr. Jediné, co bych vytkla, jsou nepohodlné sedačky a nepříliš povedený design zadní části.

    Reagovat
  • 30 ledna, 2022 (21:46)
    Trvalý odkaz

    Design

    2.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    S verzí 320i GT xDrive jsem od roku 2015 do 2019 najezdil asi 140 tis. Km. Závady žádné. Design hodnotím jako, slušně řečeno, ne moc povedený. Styl mohutné zádě naštěstí trochu odlehčuje spojler, který se vysouvá při 110 Km rychlosti a zasouvá při 70. Palubní deska také nic moc, designem ani materiály neodpovídá prémiové třídě. Rovněž základní sedačky žádná sláva. Ale dál už budu jen chválit. Výborná ergonomie, iDrive ovládání je super, perfektní je sladění ZF automatu s motorem, vynikající jsou brzdy s jemným nástupem, ale pak pořádně zaberou, výhodou je velký prostor na zadních sedadlech (díky o 10 cm většímu rozvoru než má sedan nebo kombi). Výhodou může být i trochu vyšší světlá výška než má sedan. Takže na první pohled nic moc, ale kdo hledá větší prostor a auto na dlouhé přesuny a trochu i do nepohody, tak potom verze GT dává smysl.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.