Alfa Romeo Tonale: Co už víme o chystaném SUV?

Alfa Romeo má sice za sebou zářnou historii, v posledních desetiletích se jí ale tolik nedaří. Fiat sice do ní v uplynulých letech investoval miliardy eur, vzniklá nová generace modelů Giulia a Stelvio ale obchodně tolik neprorazila, a to přestože ji odborná veřejnost hodnotí pozitivně. I proto na další avizovanou expanzi značky zatím nedošlo a vedení musí spíše racionalizovat budoucí plány. Ta nejbližší budoucnost přitom bude ve znamení kompaktního SUV Alfa Romeo Tonale.

Tonale se ve formě konceptu poprvé představilo na ženevském autosalonu 2019 a přestože už v té době zaznívaly zprávy o možné sériové výrobě, zatím jsme se auta nedočkali. Ke spekulovanému rozjezdu prodejů na začátku roku 2021 nedošlo, možná i vlivem pandemie koronaviru, která dění v Itálii značně ovlivnila. Nakonec nedošlo ani na připravované zahájení prodejů na konci roku 2021.

V rámci vzniku koncernu Stellantis se totiž vedení Alfy Romeo ujal dosavadní ředitel Peugeotu Jean-Philippe Imparato, který nebyl s dosavadním projektem spokojen a nechal ho přepracovat. Úpravy údajně měly souviset se zajištěním vyššího výkonu pro plug-in hybrid. V dubnu 2021 pak Imparato přiznal, že Tonale se začne vyrábět v březnu 2022 a prodej odstartuje v červnu téhož roku.

Sportovně laděné tvary

Design automobilu má z velké části navazovat na dva roky starý koncept. Údajně 90 % prvků má být použito z předobrazu. Půjde tedy o vůz vzdávající hold hned několika historickým modelům značky. Vybrané prvky mají odkazovat na Breru, Spider i 33 Stradale. Pouze dojde ke „znormálnění“ vybraných detailů. Sériové auto tak dostane klasická vnější zpětná zrcátka, dočkat se máme i konvenčnějších světlometů nebo klasických klik předních dveří. Ty zadní je ale nadále budou mít po vzoru Giulietty ukryté u C-sloupků.

Také kabina podle uniklých snímků sériového auta naváže na koncept. To znamená sportovně pojatou palubní desku s výrazně tvarovanou kapličkou přístrojů a kulatými výdechy ventilace. Středový panel má být minimalistický, s několika klíčovými tlačítky a volně stojícím dotykovým displejem multimediálního systému.

Nová patnáctistovka

Technický základ má Tonale sdílet s Jeepem Compass. Ten tudíž naznačuje i nabídku motorů, která by každopádně mohla být upravena pro potřeby sportovně laděné značky. Jistotou je nicméně příchod příplatkového plug-in hybridního pohonu (avizovaného už v konceptu), který bude k dispozici už při zahájení prodejů, nebo možnost pohonu obou náprav. O výrobu se má postarat italský závod Pomigliano d’Arco, kde se do budoucna má vyrábět i Dodge Hornet, sesterské SUV určené pro severoamerický trh.

Tonale přitom vsadí na nově vyvinutý benzinový čtyřválec 1.5 FireFly. U něj se počítá s kombinaci s mildhybridním i plug-in hybridním pohonem, stejně jako několika výkonovými verzemi. Alfa Romeo Tonale by přitom měla nabídnout i ty nejvýkonnější, pro odlišení od zbytku portfolia koncernu Stellantis. V případě plug-in hybridu se tak píše o kombinovaném výkonu 206 kW a možná i více.

Nejmenší nebude

Alfa Romeo Tonale na trh dorazí jako nepřímý nástupce kompaktního hatchbacku Giulietta, jehož výroba už byla loni ukončena. V nabídce SUV Alfy se umístí pod Stelvio, do budoucna však nebude nejmenším zástupcem této rodiny. Počítá se totiž rovněž s malým SUV Brennero, které se má začít vyrábět v druhé polovině 2022 v polském závodě Tychy, a to i v čistě elektrické variantě. Ten bude vlastně nepřímou náhradou za malý hatchback MiTo. Navíc po začlenění Alfy Romeo do koncernu Stellantis se hovoří o tom, že by mohl nakonec přijít i přímý nástupce Giulietty, tedy nový kompaktní hatchback. Jak to bude, se teprve dozvíme, přece jen je historie Alfy v posledních letech plná nesplněných slibů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít