Novinky

Nový Fiat Panda dorazí v roce 2024. Už víme, jak bude vypadat

Fiat po začlenění do koncernu Stellantis usilovně pracuje na své renesanci. Právě italská značka má nejvíce těžit ze vzniku nové skupiny a plně využít její potenciál. Fiat do budoucna hodlá sázet na cenově dostupné automobily, které však nadále bude doplňovat i prémiově pojatá řada 500, jak jíž dříve potvrdil šéf značky Olivier Francois. Právě mezi ty cenově dostupné vozy má patřit i řada Panda, místo jednoho vozu s tímto označením má být celá rodina modelů. Právě jeden z nich se už rýsuje. Co o o sobě tento nový Fiat Panda už prozradil?

První elektrovůz ze Srbska

Zatím moc ne, protože informace o něm se dají skládat jen na základě střípků jednotlivých zpráv z ústředí italské automobilky a uniklých informací. Tou nejnovější jsou patentové snímky nového vozu, které potvrzují technickou spřízněnost s novým Citroënem C3.

Mluví se také o tom, že Fiat bude od roku 2024 vyrábět v továrně v srbském Kragujevaci blíže nespecifikovaný elektromobil. Tím by měla být právě nová Panda. Půjde o první takové auto vyráběné v tomto závodě. Výroba v Srbsku má výrobu takového auta zlevnit. Zároveň však proti tomu protestují italské odbory, které se na základě tohoto kroku obávají ztráty pracovních míst v domovské Itálii.

Oznámilo to přitom nejvyšší ústředí koncernu Stellantis s tím, že do budoucna by se k němu mohl přidat i druhý model, rovněž elektrovůz. Továrnu přitom Fiat nadále vlastní jen z části, podíl v ní nadále drží i srbská vláda – v minulosti se tu vyráběly vozy Zastava. Jedná se o součást plánů Fiatu, který se mezi lety 2025 až 2030 hodlá postupně přeorientovat výhradně na elektřinou poháněné automobily.

„Tato nová platforma pro elektrická vozidla se bude perfektně hodit k produktům kategorií A, B a C a zlepší efektivní a čistá řešení pro městskou mobilitu našich značek,“ uvedl jen k plánu Carlos Tavares, generální ředitel koncernu Stellantis. Zřejmě přitom mluví o architektuře STLA Small pro nejmenší vozy koncernu.

Místo MPV 500L SUV Panda

Spekuluje se přitom o tom, že těmito novými modely budou právě noví členové rodiny Fiat Panda. Jedním by byl klasický minivůz, nástupce dnešní Pandy. Druhý pak zcela nový model, který by nahradil stávající Fiat 500L, malé MPV, které se právě v Kragujevaci dnes vyrábí. Už však s největší pravděpodobností nepůjde o malé MPV, o něž klesá zájem, ale o městské SUV, které lépe odpovídá dnešním zákaznickým trendům. Tím druhým modelem pak zřejmě bude elektrická verze nástupce dnešního Fiatu Panda. Spekuluje se ale také o tom, že od nové Pandy bude odvozen podobně koncipovaný vůz značky Citroën. To by naznačovalo, že by Panda vyrostla a stala se sourozencem zmíněného Citroënu C3, zatímco Panda „SUV“ by využila techniku nového Citroënu C3 Aircross.

O praktickém městském SUV jako náhradě za Fiat 500L se spekuluje u delší dobu. Využít by mělo právě rysů Fiatu Panda, respektive konceptu Centoventi, který budoucnost tohoto modelu (respektive nově řady) v roce 2019 naznačil. Mělo by se doplňovat s Fiatem 600e, který letos debutoval jako primárně elektrická náhrada za 500X. Jen se mluvilo o tom, že by se mohlo začít vyrábět už v roce 2023, a to v polském závodě Tychy. To už se ale nestihne, nová Panda má dorazit v roce 2024.

Obecně se řady Panda a 500 mají odlišit svým stylem i zaměřením. Modely 500 už dokonce ani nově nenesou znaky Fiatu na přídi, ale právě číslovku pět set. To naopak vozy Panda znaky Fiatu ozdobí i nadále.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *