Test: Renault Clio 1.0 TCe Techno (2023)

Renault Clio 1.0 TCe Techno 2023

Renault Clio je už léta stálicí nabídky značky, navíc velice úspěšnou. I v době nástupu městských SUV Clio pořád patří mezi nejžádanější modely v Evropě. V roce 2023 na trh dorazilo Clio v modernizované formě, kterou jsem otestoval se základním tříválcem 1.0 TCe 90 pod kapotou. Jaké Clio je?

Dospělejší design

Muším říci, že po faceliftu hodně jiné. Modernizace zásadně pozměnila příď, která využívá prvky nejnovějšího stylistického jazyka značky. Nejde přitom jen o nové logo Renaultu, ale také o přepracované osvětlení, s protažením o diodové “šípy”. Výsledkem je o poznání dospělejší vizáž než dosud. Zajímavá je i záď, zde jsou sice úpravy méně výrazné, originální čiré optiky koncových světel si ale povšimnete hned.

Interiér pak nadchne poskytovaným luxusem. Jestliže předcházející Clio bylo uvnitř hodně laciné, to současné je najednou jedním z nejprémiověji působících vozů segmentu. Použité materiály i jejich zpracování stojí za to, prémiový duch potvrzují i displeje se skvělým rozlišením, ať už přístrojový štít nebo obrazovka infotainmentu. Digitální budíky jsou mimochodem dnes už standardem.

Právě multimediální systém také zaslouží pochvalu. Někdy sice reaguje pomaleji, to je ale asi jeho jediná slabina. Má krásnou grafiku a ovládání je přehledné. Plusem jsou služby Google, včetně navigace. Tu si mimochodem lze promítat i do přístrojového štítu. Výtečné rozlišení má pak parkovací kamera. I toto je důkaz, že malá auta umějí dnes nabídnout prvky mnohem větších vozů.

Vnitřní prostor odpovídá segmentu malých hatchbacků. Na zadních sedadlech je tak sice dostatek místa nad hlavou, dospělý ale musí počítat s omezeným místem pro kolena. U městského hatchbacku se nicméně nedá nic jiného očekávat. Kufr je v rámci segmentu nadprůměrný, s udávaným objemem až 391 litrů, u vozů se sadou na opravu pneumatik, místo rezervního kola.

Povedený základ

Renault Clio aktuální páté generace dnes pořídíte s jediným konvenčním motorem, v podobě přeplňovaného zážehového tříválce 1.0 TCe 90, o výkonu 67 kW, který je zároveň základní motorizací v nabídce. V nabídce ho doplňují 1.0 TCe 100 LPG s možností spalování zkapalněného ropného plynu a hybridní E-Tech full-hybrid 145 kombinující benzinovou šestnáctistovku s dvěma elektromotory.

Testovaný tříválec 1.0 TCe 90 je solidní základ. Při pohybu ve městě má slušný elán a ostudu neudělá ani na okreskách nebo na dálnici. Tam už je ale zkrátka cítit, že by to chtělo pár koní navíc. Při nutné akceleraci je dynamika zkrátka spíše průměrná, nutné je motor vytočit alespoň nad 3000 otáček pro zajištění elánu, plně však odpovídající výkonové kategorii.

Plusem je navíc hladce fungující start-stop, o spuštění motoru prakticky nevíte. A líbil se mi i šestistupňový manuál. Dráhy jsou příjemně krátké, kulisa je přesná.

Pochvalu zaslouží rovněž spotřeba. Se základním litrem se dá totiž běžně jezdit za nějakých pět až šest litrů na 100 km. K pěti se dostanete s lehkou nohou, k šesti při běžném tempu na okreskách nebo při 120km/h přesunu na dálnici. Popojíždění po městě však znamená spíše 7 l/100 km.

Jízdní schopnosti pak dokazují, jak mistrně Renault umí vyladit podvozky svých aut. Naladění Clia je totiž skvělé, optimálně kombinuje poskytovaný komfort s jistotou. V kombinaci s vcelku nízkou hmotností tak i toto základní Clio poskytne zábavný charakter. Při běžné jízdě je Clio na 17” kolech pohodlné i ve městě, jeho podvozek nijak nebouchá. Snad jen na dálnici už uslyšíte šum od kol. Při svižnějším tempu je pak auto naprosto jisté, navíc s komunikativním řízením, díky němuž víte, co se děje pod koly.

Kvituji i citlivě nastavenou elektroniku, která se prokázala jako výhodou při nedávné sněhové kalamitě. Na sněhu elektroničtí asistenti citlivě a čitelně zasahují, a tak jsou opravdu spolehliví pomocníci.

Renault Clio: Technická data

MOTOR1.0 TCe 90
Výkon (kW)67
Točivý moment (Nm)160
Převodovka6M
Maximální rychlost (km/h)174
Zrychlení z 0-100 km/h (s)12,2
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)5,2
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)118
Objem palivové nádrže (l)42
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1178/489

Renault Clio: Další recenze

Jekyll

Renault Clio je podle mého názoru dost možná v roce 2021 nejlepší malý hatchback na trhu. Možná vypadá stejně jako předchůdce, hezký je a navíc udělal velký skok kupředu z hlediska interiéru. Ten navozuje mnohem luxusnější dojem než minulá generace, díky pečlivějšímu výběru materiálů a jejich zpracování. Navíc poskytne dostatek prostoru. Plusem zůstává také dostupná cenovka a slušná výbava už v základu. Pozitivně hodnotím také hybridní derivát. Unikátní kombinace atmosférické šestnáctistovky, dvou elektromotorů a systému dvou převodovek v jednom těle se náramně povedla v praxi funguje mnohem lépe než konkurenční řešení Toyoty. Clio je s ním velice agilní, akceleraci však nedoprovází nepříjemné hučení, a to i díky skvělému odhlučnění. Sladění pohonu je dokonalé a nízká je též spotřeba, která se ve městě pohybuje kolem čtyř litrů a na dálnici kolem sedmi. V režimu B je pak silná rekuperace brzdné energie, a tak s trochou předvídání lze Clio ovládat jedním pedálem. V praxi mně na hybridu možná vadil jen zbytečný ukazatel stavu baterie v přístrojovém štítu a výrazně menší zavazadelník než u konvenčních verzí, s 299 litry. Podvozkově pak Clio působí neskutečně dospěle, se 17″ koly přehledem tlumí nerovnosti, bez zásadních ran. Celkově tak na Cliu lze kritizovat jen málo, snad jen mnohdy malá písmenka na infotainmentu zhoršující čitelnost nebo omezující vysoký středový tunel.

Chip_28

Auto v porovnání se staršími modely je komfortní, z venku vypadá dobře, interiér je pěkný, nevypadá vůbec lacině jako u předchůdců. Jízdní vlastnosti a pohodlí během jízdy se dá přirovnat jízdě ve Škodě Scala, podvozek není tvrdý. Kufr není úplně malý, interiér též prostorný. Fajn do města i na delší cesty.

Dominik Parajka

Renault Clio E-Tech osobne považujem za najlepšiu verziu nového Clia, a to nielen pre to, že je najvýkonnejšou verziou, akú si v aktuálnej dobe môžete kúpiť. Hybridný systém okrem úspory paliva a emisií prináša viacero používateľských benefitov. Počnúc rýchlou reakciou na zošliapnutie plynového pedála, možnosťou rekuperácie a šetrenia brzdových platničiek, cez tichú prevádzku a plynulé rozjazdy, až po potenciálne vysokú spoľahlivosť atmosférického motora. Clio E-Tech je fakt veľmi dobre vyladené. Áno, je drahšie ako verzie s čisto spaľovacím motorom. No ak pasuje do vášho rozpočtu, veľmi intenzívne by som nad ním uvažoval. Renault Clio ako taký ma prekvapil slušnými jazdnými vlastnosťami, skvelým interiérom a bohatou výbavou, ktorá nesklame ani náročných používateľov. Za všetko spomeniem napríklad fantastický kamerový systém pri parkovaní, ktorý považujem za jeden z najlepších v triede.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *