Mazda 2 Hybrid (2021-)

Mazda 2 je malý hatchback japonské automobilky, který se na konci roku 2021 představil ve své čtvrté generaci. Její verze pro Evropu vznikla ve spolupráci s Toyotou. Mazda 2 čtvrté generace je totiž přeznačkovaná Toyota Yaris generace XP210, jak se dopředu očekávalo. Automobil se na evropských trzích začal prodávat na jaře 2022. Nabízí se po boku stávající třetí generace Mazdy 2 (DJ).

Design vozu přímo navazuje na sesterskou Toyotu Yaris. Rozdíly mezi oběma vozy jsou minimální, týkají se hlavně použitých log. To se týká rovněž interiéru, který využívá shodnou koncepci.

Automobil vznikl v rámci snahy o snížení flotilových emisí Mazdy. Proto Mazda 2 čtvrté generace debutovala výhradně jako hybrid. Zkombinoval benzinový tříválec o objemu 1490 cm3 s výkonem 68 kW a elektromotor s 59 kW, které dohromady poskytly kombinovaný výkon 85 kW. Kombinované emise CO2 podle metodiky WLTP činí jen 87 až 93 gramů na 100 km. Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP pak činí jen 3,8 až 4,0 l/100 km.

O výrobu vozu se stará automobilka Toyota.

Mazda 2 Hybrid: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3940 x 1745 x 1500 x 2560 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 286 litrů
  • Výroba: 2021-

Mazda 2 Hybird

4.4

Design

4.3/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.3/5

Celkový dojem

4.5/5

2 komentáře: „Mazda 2 Hybrid (2021-)

  • 31 července, 2022 (22:39)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Auto jsem si pořídila jako náhradu za starého Yarise, na kterého jsem byla leta zvyklá. Musím říct, že to byla skvělá výměna, auta jsou podobně velká, rovněž vypadají obdobně. Ideální na jízdu do práce, rovněž po městě, a to nejen proto, že má díky hybridu spotřebu ve městě 3,5 l/100 km. Klidně bych toto auta nazvala autem pro ženu, ovšem kufr jako žena, bych na nákupy ocenila větší. Vřele doporučuji.

    Reagovat
  • 14 srpna, 2022 (22:17)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Mazda 2 Hybrid (2022)
    Emisní normy jsou dnes neúprosné, a to natolik, že se některým menším výrobcům už finančně nevyplatí vyvíjet auta pro méně výdělečné segmenty, a tak raději převezmou techniku od jiné automobilky. I to je důvod vzniku Mazdy 2 Hybrid, která je dvojčetem Toyoty Yaris.

    Poznáte to na první pohled, protože nejvýznamnější změnou je záměna log značky. Mazda 2 Hybrid tak v rámci nabídky značky značně vyčnívá, protože se nepodobá žádnému z větších modelů z aktuální řady. Za mě každopádně design k Mazdě sedí, vždyť výchozí Yaris zaujmul na poměry malých aut agresivní vizáží, která se ke sportovně laděné Mazdě hodí.

    Osobně se mně líbí také interiér, šmrncovně řešený, využívající poctivě zpracované materiály vysoké kvality. Snad by jen mohl být oživený nějakým zajímavým dekorem. A ten infotainment už dnes působí hodně notně zastarale. S nemoderní grafikou a pomalejšími reakcemi. Zase tu je ale na poměry malých aut až luxusní výbava, i pro 2 Hybrid lze objednat head -up displej nebo hlídání mrtvého úhlu, které funguje také při couvání. Standardem je pak adaptivní tempomat. Líbí se mně pak poctivé sedačky, pohodlné, s příkladným bočním vedením.

    Co se však týče vnitřního prostoru, platí, že Mazda 2 Hybrid je ryze městské auto. Vzadu je tak prostor pro nohy omezený, a to bych si dal se svojí výškou 185 cm sedačku řidiče klidně ještě o chlup dále, zavazadelník pak není nijak velký, byť pro týdenní nákup nebo víkend ve dvou stačí. Pro leckoho to ale ve výsledku může být výhoda, 2 Hybrid si uchovává i kompaktní vnější rozměry, zatímco mnohé jiné městské hatchbacky v poslední době značně vyrostly.

    Městskému zaměření odpovídá také pohonné ústrojí. Jak z názvu vyplývá, jedinou volbou je hybrid. Konkrétně jde o řešení Toyoty s atmosférickým tříválcem. Ve městě nemá toto řešení chybu. Přepínání pohonů je naprosto hladké. Je dostatečně agilní a hlavně neskutečně úsporné, díky časté jízdě na elektřinu. Ve městě jsem se tak pochyboval s průměrem 3,6 l/100 km, a to i bez větší snahy.

    Mimo město nebo na dálnici už uslyšíte jadrné tóny tříválce. Pořád se však i v takovém případě dá jezdit za šest litrů. Na dálnici každopádně počítejte s lehkým šumem větru kolem karoserie.

    Podvozek je pak dostatečně poddajný, díky 16″ se od zadní nápravy neozývají žádné rány a větší nerovností nejsou nijak zvlášť cítit. Řízení je pak komunikativní, což oceníte i díky slušným jízdním vlastnostem, které i v případě hybridu umožní jistou zábavu za volantem. Pro to je tu i jízdní mód Power, který méně často vypíná spalovací motor.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.