Mazda 2 je malý hatchback japonské automobilky, který se na konci roku 2021 představil ve své čtvrté generaci. Její verze pro Evropu vznikla ve spolupráci s Toyotou. Mazda 2 čtvrté generace je totiž přeznačkovaná Toyota Yaris generace XP210, jak se dopředu očekávalo. Automobil se na evropských trzích začal prodávat na jaře 2022. Nabízí se po boku stávající třetí generace Mazdy 2 (DJ).
Design vozu rovněž s interním označením XP210 přímo navazuje na sesterskou Toyotu Yaris. Rozdíly mezi oběma vozy jsou minimální, týkají se hlavně použitých log. To se týká rovněž interiéru, který využívá shodnou koncepci.
Automobil vznikl v rámci snahy o snížení flotilových emisí Mazdy. Proto Mazda 2 čtvrté generace debutovala výhradně jako hybrid. Zkombinoval benzinový tříválec o objemu 1490 cm3 s výkonem 68 kW a elektromotor s 59 kW, které dohromady poskytly kombinovaný výkon 85 kW. Kombinované emise CO2 podle metodiky WLTP činí jen 87 až 93 gramů na 100 km. Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP pak činí jen 3,8 až 4,0 l/100 km.
Úprava tváře pro rok 2024
Pro modelový rok 2024 se Mazda 2 Hybrid dočkala upraveného designu, který vůz konečně výrazněji odlišil od originálu. Auto dostalo novou oválnou masku, kterou se opticky přiblížilo ostatním modelům Mazda. Měnily se i zadní partie, které nově byly v barvě karoserie i v oblasti mezi koncovými světly. Uvnitř se pak dvojka dočkala úprav po vzoru dříve modernizovaného bratrského Yarisu, což konkrétně znamenalo třeba zvětšenou, 10,5″ obrazovku multimediálního systému u vyšších specifikací. Naopak nabídka motorů se nadále omezila na hybrid s kombinovaným výkonem 85 kW.
O výrobu vozu se stará automobilka Toyota.
Mazda 2 Hybrid (XP210) : Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 3940 x 1745 x 1500 x 2560 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 286 litrů
- Výroba: 2021-
Auto jsem si pořídila jako náhradu za starého Yarise, na kterého jsem byla leta zvyklá. Musím říct, že to byla skvělá výměna, auta jsou podobně velká, rovněž vypadají obdobně. Ideální na jízdu do práce, rovněž po městě, a to nejen proto, že má díky hybridu spotřebu ve městě 3,5 l/100 km. Klidně bych toto auta nazvala autem pro ženu, ovšem kufr jako žena, bych na nákupy ocenila větší. Vřele doporučuji.
Mazda 2 Hybrid 2022
Plusy
štýlový dizajn
vzhľadom na veľkosť auta dobre využiteľný kufor
príjemný posed na zadných sedadlách
nízka spotreba
veľmi dobrá svietivosť svetlometov
stabilné a hravé jazdné vlastnosti
skvelé fungovanie hybridného pohonu
Mínusy
menší uhol otvorenia zadných dverí
nepodsvietené tlačidlo odomykania dverí
Více na: https://dominiccars.sk/test-mazda-2-hybrid/