Suzuki Swift s interním označením RS je malý hatchback vyráběný japonskou automobilkou mezi lety 2004 až 2010. Jméno bylo převzato z malého modelu pro Japonsko z let 2000 až 2006, který se na evropských trzích prodával jako Suzuki Ignis. Zbrusu nový model opustil různorodost názvů a po celém světě vsadil na jednotné označení, a to právě Suzuki Swift.
Automobil se světu poprvé představil v roce 2002 ve formě designové studie Concept-S. Sériový model vsadil na umírněnější design, převzal však hlavní rysy konceptu: svisle orientovaná přední i zadní světla, černé sloupky dveří a rovnou, na pohled plovoucí střechu, která navazuje na strmé čelní sklo.
Pod kapotou vozu uvedeného do prodeje v roce 2005 se nacházely zcela nové čtyřválcové motory 1,3 l / 68 kW a 1,5 l / 75 kW. V nabídce byl i pohon všech kol, nově se přidal i turbodiesel vyvinutý ve spolupráci General Motors a Fiatu. Na vrchol nabídky se zařadil třídveřový Swift Sport, ideový nástupce Swiftu GTi. Tentokrát byl ale pod kapotou motor 1,6 l o výkonu 92 kW, design byl výrazně přiostřen a maximální rychlost dosáhla rovných 200 km/h. Vedle sériové verze vzniklo i závodní provedení S1600 s 216 koňmi, které se úspěšně účastnilo juniorského mistrovství světa v rally (JWRC).
Od základů nově navržený Swift přinesl celou řadu zajímavých novinek ve výbavě. Nejvyšší provedení dostalo například bezklíčové odemykání, rádio s vestavěnou navigací a šestici airbagů, tedy prvky, které v té době nebyly v dané třídě zdaleka běžné.
Nabídka karoserií se omezila pouze na dvě verze hatchbacku, původně se ale počítalo i s odvozeným kabrioletem. Ten se dostal do stadia designové studie s názvem Concept-S2, plány na výrobu však byly nakonec z obav o malý odbyt zrušeny. Méně atraktivní varianta sedan se naopak pro Indii a okolní trhy do výroby dostala.
Suzuki Swift (RS): Základní technická data
- Rozměry: Délka x šířka x výška x rozvor: 3695 x 1690 x 1500 x 2380 mm