Mazda 2 DJ (2014-)

Mazda 2 (DJ) je třetí generace malého pětidveřového hatchbacku z dílny japonské automobilky, která se vyrábí od roku 2014. Jedná se o nástupce Mazdy 2 s interním označením DE, která zase nahradila vůz dříve známý jako Mazda 121. Pro automobilku je vůz důležitý jakožto lákadlo nových klientů.

V době uvedení na trh výrobce shrnoval hlavní lákadla auta do tří bodů – dynamický vzhled zvenku i uvnitř, kombinace skvělých jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva a pohodlí na dlouhých cestách. Ty se ostatně odrazily i v modernizaci v roce 2020. Tehdy zůstal design prakticky zachován, auto se však dočkalo úspornější mildhybridní verze, která se navíc stala jediným dostupným provedením, a lepšího odhlučnění.

Design vznikal pod vedením týmu Rya Janagisawy, který využil prvků jazyka Kodo, čímž navázal na předcházející vozy tohoto stylu. Mazda 2 (DJ) se stala pátým představeným sériovým modelem navrženým podle tohoto designérského jazyka. Tvary vycházejí z konceptu Mazda Hazumi z roku 2014. Mezigeneračně Mazda 2 se natáhla 140 mm, rozvor se prodloužil o 80 mm. Použitá architektura snížila hmotnost proti předchůdci navzdory větším rozměrům asi o 100 kilogramů.

Mazda 2 (DJ) je pro evropské trhy vyráběna v japonském závodě Hofu. Jinde ve světě je známá jako Mazda Demio, existuje i její přeznačkovaná verze Toyota Yaris, nabízená v Americe. V Evropě je auto nabízeno výhradně jako pětidveřový hatchback, pro mimoevropské trhy se ale vyrábí též sedan.

Mazda 2 (DJ): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4060 x 1695 x 1495 x 2570 mm
  • Objem zavazadlového prostoru:  280 litrů
  • Výroba: 2014- (Hofu, Japonsko)

Mazda 2

3.9

Design

4.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.0/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Mazda 2 DJ (2014-)

  • 7 října, 2021 (18:17)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Mazdu 2 generace DJ jsem si vyzkoušel krátce po vstupu na trh, kdy zaujala velice svěžím stylem, který patřil mezi nejsportovnější na tehdejším trhu malým hatchbackům. A musím uznat, že i po letech dvojka dobře vypadá, byť je pravda, že design Kodo obecně více sluší větším modelům. Právě design souvisí se sportovním charakterem auta, který se nese od přední masky po koncová světla. Už samotný posaz za volantem je na poměry segmentu parádní, sedí se nízko, ovladače jsou po ruce a tenké sloupky A usnadňují výhled do stran. Místa ale uvnitř moc není, hlavně na zadních sedadlech. Stejně tak jízdní vlastnosti stojí za to, řízení je přesné, byť lehčí, skvělé je řazení, s poctivou mechanickou vazbou. Auto jsem pak zkoušel pro malá auta dnes už netradičním turbodieselem 1.5 Skyactiv-D (77 kW). Neměl ale chybu, byl kultivovaný, s okamžitými reakcemi na pokyn, slušným zátahem a nízkou spotřebou. Mazda 2 se bohužel za ta léta na trhu zrovna nerozšířila, i kvůli vyšší cenovce, rozhodně je ale více než zajímavou alternativou k zavedeným a prodávanějším modelům segmentu.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.