Nový Nissan Leaf pro rok 2025 kompletně odhalen. Mění se doslova revolučně, už to není hatchback

Nissan Leaf EV 2025

Nissan patří mezi průkopníky elektromobilů, vždyť jeho Leaf na trh dorazil už v roce 2010, už s ambicí být globálně prodávaným vozem, v době, kdy ostatní výrobci elektrovozy teprve leda tak nesměle zkoušeli. I proto nyní debutuje už třetí generace Leafu (ta druhá debutovala v roce 2017), kterou provází zásadní změna. Nový Nissan Leaf se začne prodávat ještě v roce 2025.

Jestliže dosavadní dvě generace Leafu byly kompaktními hatchbacky, ta třetí se proměňuje v crossover. Britskému magazínu Auto Express to už před premiérou potvrdil šéf Nissan Europe Guillaume Cartier. Důkazem následně byl i první zveřejněný snímek auta.

Leaf se tak ještě více přizpůsobuje zákazníkům. Už druhá generace (interně ZE1) změnila svůj styl, aby zaujala více klientů. První Leaf (ZE0) byl hodně netradičně pojat, až futuristicky, aby nalákal milovníky nových technologií. Leaf II naopak působil už vcelku konvenčně, aby oslovil nejen technické nadšence. Proměna do módního crossoveru pak má přilákat ještě více klientů.

Design se inspiroval u dřívějšího konceptu Chill-Out, což znamená vcelku minimalistický styl. Díky koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,25 optimalizuje design proudění vzduchu a zvyšuje tak výkon i dojezd. Konkrétně tomu napomáhají takové prvky jako zapuštěné kliky dveří, plynulá linie střechy nebo celoplošné krytí podvozku.

Vnitřek nově sází na infotainment s funkcemi Google, k dispozici jsou hned dvě 14,3″ obrazovky.

Technický základ poskytuje platforma Ampr Medium (dříve nazývaná CMF-EV) vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi pro potřeby elektrovozů. Používá ji i větší crossover Nissan Ariya. V praxi to znamená třeba využití vzpěr McPherson vpředu a víceprvkového zavěšení vzadu.

V době uvedení na trh bude nový Leaf dostupný ve dvou variantách. Standardní má baterie a využitelnou kapacitou 52 kWh pro dojezd až 436 km dle kombinovaného cyklu WLTP. Ta s rozšířeným dojezdem má pak 75 kWh pro až 603 km na jedno nabití. Do budoucna pak není vyloučena ani verze s dvojicí elektromotorů pro pohon všech kol.

Sázka Nissanu na elektrovozy

Nový Nissan Leaf pro rok 2025 se má stát totiž klíčovou součástí evropského portfolia značky, která se na starém kontinentu hodlá primárně zaměřit na elektrifikované automobily. Cílem je mít všechny vozy na evropském trhu nějakým způsobem elektrifikovaná, tedy že jsou nabídnuty i jako hybrid nebo elektromobil. Do konce desetiletí pak dle dříve odhalených plánů mají 80 % prodejů Nissan tvořit elektromobily. Na druhou stranu, podobnou strategii jiní výrobci aktuálně mění, v souvislosti s tím, že zájem o takové modely není takový, jaký se předpokládal.

„Pokud investujeme do Euro 7, odhadované náklady jsou zhruba polovina marže na auto, zhruba 2.000 eur (cca 51.000 Kč) bychom tak museli přenést na zákazníka,“ vysvětluje tento krok šéf evropské divize značky Guillaume Cartier s tím, že cenu elektromobilů má snížit postupně zlevňující technika pro ně.

Pro Nissan je to navíc logická volba kvůli tomu, že se na evropských trzích specializuje na takový druh vozidel. Do budoucna bude jen Micra klasický model v evropském portfoliu Nissanu, ostatní vozy budou SUV a crossovery, pokud nepočítáme dodávky.

Na bližší detaily si počkáme

I třetí generace Leafu se bude pro starý kontinent vyrábět v britském závodě značky v Sunderlandu. Předobjednávky budou spuštěny na podzim 2025, první vozy se však k zákazníkům dostanou na jaře 2026.

Třetí generace Nissanu Leaf je součástí dříve oznámené masivní investice do této továrny, ve výši jedné miliardy liber (cca 30 miliard korun).

Více o budoucích autech:

Fiat SUV concept 2024

Jaká nová auta dorazí v roce 2026? Leccos už víme

Automobilové prostředí je v některých aspektech neúprosné. V centrálách se často pracuje na nástupcích modelů, které nedávno teprve vstoupily na …
Škoda Combi EV 2026

Jaká nová auta dorazí v roce 2027? Už teď známe mnohé chystané novinky, od BMW, Škody, VW i Dacie

Rok 2027 se jeví ještě poměrně daleko, v automobilovém prostředí je to ale blízká budoucnost, a tak v ústředích automobilek …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *