Nový Nissan Leaf dorazí v roce 2025. Už to nebude hatchback

Nissan patří mezi průkopníky elektromobilů, vždyť jeho Leaf na trh dorazil už v roce 2010, už s ambicí být globálně prodávaným vozem, v době, kdy ostatní výrobci elektrovozy teprve leda tak nesměle zkoušeli. I proto je v přípravách už třetí generace Leafu (ta druhá se prodává od roku 2017), kterou však čeká zásadní změna. Nový Nissan Leaf dorazí v roce 2025.

Jestliže dosavadní dvě generace Leafu jsou kompaktními hatchbacky, ta třetí se promění v crossover. Britskému magazínu Auto Express to potvrdil šéf Nissan Europe Guillaume Cartier. Leaf se tak ještě více přizpůsobí zákazníkům. Už druhá generace (interně ZE1) změnila svůj styl, aby zaujala více klientů. První Leaf (ZE0) byl hodně netradičně pojat, až futuristicky, aby nalákal milovníky nových technologií. Leaf II naopak působil už vcelku konvenčně, aby oslovil nejen technické nadšence. Proměna do módního crossoveru pak má přilákat ještě více klientů.

Sázka Nissanu na elektrovozy

Nový Nissan Leaf pro rok 2025 se má stát totiž klíčovou součástí evropského portfolia značky, která se na starém kontinentu hodlá primárně zaměřit na elektrifikované automobily. Do roku 2023 má být 75 % modelů značky nějakým způsobem elektrifikovaných (tedy hybridy i elektroauta), do roku 2025 to mají být všechny modely značky. Do konce desetiletí pak mají 80 % prodejů Nissan tvořit elektromobily.

„Pokud investujeme do Euro 7, odhadované náklady jsou zhruba polovina marže na auto, zhruba 2.000 eur (cca 51.000 Kč) bychom tak museli přenést na zákazníka,“ vysvětluje tento krok šéf evropské divize značky Guillaume Cartier s tím, že cenu elektromobilů má snížit postupně zlevňující technika pro ně.

Pro Nissan je to navíc logická volba kvůli tomu, že se na evropských trzích specializuje na takový druh vozidel. Vždyť Leaf a Micra jsou jediné klasické hatchbacky v jeho evropském portfoliu. Jinak je tu malé SUV Juke, kompaktní crossover Qashqai, rodinné SUV X-Trail, k nimž má brzy přijít elektrické crossover Ariya.

Na bližší detaily si počkáme

Jinak toho ale o příštím Nissanu Leaf nevíme. Šéf evropské centrály Nissanu pouze potvrdil, že i třetí generace Leafu se bude pro starý kontinent vyrábět v britském závodě značky v Sunderlandu. Budoucí Leaf je součástí v červenci oznámené masivní investice do této továrny, ve výši jedné miliardy liber (cca 30 miliard korun). Právě tehdy Nissan zveřejnil také přiloženou upoutávku. Není však zatím jasné, nakolik má blízko skutečnému vozu.

Technický základ pak podle všeho poskytne platforma CMF-EV vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi pro potřeby elektrovozů. Bližší informace o výkonech nebo dojezdu však budou teprve zveřejněny. Naznačuje je však Renault Mégane E-Tech Electric, který tuto architekturu už používá. Nabídne dvě výkonové verze, s 96 kW a 160 kW, respektive dvě různé sady baterií, s kapacitou 40 kWh nebo 60 kWh.

Stejně tak se teprve dozvíme, zda si Leaf uchová své jméno, nebo zda nástupce kvůli změně tvarů také přejmenuje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.