Nissan Leaf ZE1 (2017-)

Nissan Leaf s interním označením ZE1 je druhá generace kompaktního pětidveřového elektromobilu z dílny japonské značky, která se začala vyrábět v roce 2017. Zatímco technický základ byl evolucí předchůdce, design auta se zásadně změnil, v rámci proměny zákaznických preferencí. Z globálního hlediska jde opět o jeden z nejžádanějších elektromobilů světa.

Design Leafu druhé generace nechal zcela zapomenout na předchůdce. Místo futuristicky tvarovaného auta přišel vlastně konvenčně tvarovaný hatchback inspirovaný konceptem IDS z roku 2015, který stylisticky navázal na menší Micru páté generace. Nissan to vysvětloval změnou zákaznických preferencí, kdy se klientela elektromobilů za ty roky stala mnohem větší a nechce se tak odlišovat vzhledem jako v dobách Leafu první generace. Cílem designérů byla také skvělá aerodynamika, součinitel aerodynamického odporu se nakonec i díky optimalizované podlaze zastavil na hodnotě 0,28.

Délka se mimochodem mezigeneračně prodloužila o 35 mm. Rozvor byl naopak zachován na hodnotě 2.700 mm, což dokazuje shodný technický základ jako u první generace. Podvozek nadále tvoří vzpěry McPherson vpředu a torzní příčkou s vlečenými rameny vzadu. Auto se nicméně dočkalo o 15 % tužšího skeletu.

Samotná technika v útrobách pak dokázala rychlý vývoj v oblasti elektromobility. Výkon použitého elektromotoru vyrostl o 38 % na výsledných 110 kW, nové lithium-iontové baterie pak místo 30 kWh nabídly kapacitu 40 kWh. Později debutovalo posílené provedení Leaf e+ s výkonem 160 kW a bateriemi s kapacitou 62 kWh.

V době premiéry vůz zdůrazňoval funkci e-pedál, která díky silné rekuperaci brzdné energie při sundání nohy z plynu umožňovala auto ovládat jedním pedálem. Intenzita zpomalení totiž v tomto případě dosahuje hodnoty až 0,2 G.

Nissan Leaf ZE1 je globálním modelem vyráběným v několika továrnách po celém světě, v Japonsku nebo USA. Vozy pro Evropu aktuálně vznikají ve Velké Británii.

Nissan Juke: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4480 x 1790 x 1535 x 2700 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 435 litrů
  • Výroba: 2017- (Sunderland, Velká Británie)

Nissan Leaf

3.9

Design

4.0/5

Technika

3.5/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

One thought on “Nissan Leaf ZE1 (2017-)

  • 29 července, 2020 (15:52)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Druhá generace Nissanu Leaf dobře ukazuje, jaký vývoj elektromobily v uplynulých letech prodělaly. Už to není futuristicky tvarované auto pro pár nadšenců, kteří jím na první pohled dali najevo svoji filozofii, ale konvenčně vypadající hatchback, který umí svými křivkami zaujmout širší veřejnost. Dokonce Leaf neváhám nazvat hezkým vozem.

    Krok dopředu udělaly také baterie. Jestliže akumulátor původního Leafu měl kapacitu 24 kWh nabízející dojezd 175 kilometrů podle cyklu NEDC, v dnešní generaci už najdeme 40kWh baterie pro normovaný dojezd 350 kilometrů (dle NEDC).

    Některé chyby ale autu zůstaly, ať už podivný posaz vzadu, v dnešní době nepochopitelné zachování jen výškově nastavitelného volantu nebo stařičký multimediální systém, který zvlášť u vozu s tak moderním pohonem zarazí. Vždyť chtě nechtě si elektromobil budou pořád chtít koupit hlavně milovníci moderních trendů, pro něž tenhle systém bude zastaralý jako nějaká CRT televize. Jako by chtěl Nissan ušetřit, aby mohl elektromobil nabídnout co nejlevněji, jenže s jeho cenovkou některé laciné prvky vypadají až nedůstojně.

    Celkově ale musíme uznat, že Leaf udělal v druhé generaci velký krok kupředu. Pro každého elektrovůz v dnešní době ještě stále určitě není, rozhodně ale nový Leaf zaujme širší spektrum zákazníků než předchůdce.

    Více na: https://www.auto.cz/nissan-leaf-zase-o-krok-bliz-normalnim-lidem-126198

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít