Mitsubishi upozaďuje Evropu. Nových modelů se už nedočkáme

Aliance RenaultNissanMitsubishi se v uplynulé době i vlivem zatčené dlouholetého šéfa Carlosa Ghosna a spory mezi jednotlivými členy dostala do finančních problémů, které dále umocnila letošní pandemie koronaviru. Jednotliví členové skupiny tak musejí rozsáhle šetřit. Po Nissanu a Renaultu své budoucí plány oznámilo také Mitsubishi, jehož razantní škrty počítají také se zmrazením uvádění nových modelů na evropské trhy.

Takové řešení znamená, že se v Evropě už nedočkáme nové generace SUV Outlander, jehož premiéra se přitom očekávala již v následujících měsících. Firma krok vysvětluje negativními finančními výsledky a také přísnými emisními pravidly v EU.

Mitsubishi nicméně v Evropě nekončí, tedy minimálně prozatím. Evropské prodeje současných modelů pokračují bez omezení, po dobu, kdy budou splňovat místní emisní předpisy. Nic se nemění ani pro současnou klientelu. Zachovány zůstávají služby servisů i další poprodejní služby.

Střednědobá strategie nazvaná Malé, ale krásné počítá s konsolidací a zaměřením se na perspektivnější trhy, na nichž Mitsubishi hraje větší roli. V tomto směru jde konkrétně o jihovýchodní Asii, kde chce firma zvýšit svůj tržní podíl z 10,6 % na více než 11 %. V Evropě se přitom podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) drží tržní podíl Mitsubishi kolem procenta. Tři diamanty se ale také chtějí více zaměřit také na Afriku, Střední východ, Jižní Ameriku nebo Oceánii.

Úspory i novinky

Šetření přitom počítá se snížením fixních nákladů o pětinu. To má zajistit nejen zastavení vývoje nových modelů pro náročný evropský trh, ale také efektivnější výroba nebo rozsáhlejší využití aliančních zdrojů. Mitsubishi tudíž bude více spolupracovat s Renaultem a Mitsubishi a více využívat jejich techniku. Nadále však chce zdůrazňovat svoje charakteristické prvky, ať už pohon všech kol nebo plug-in hybridní pohon.

Pro mimoevropské trhy pak Mitsubishi počítá hned s několika zajímavými novinkami. Již za dveřmi je již zmíněný nový Outlander, později opět doplněný také o plug-in hybridní derivát. Verzi s dobíjením do zásuvky má nově dostat také Eclipse Cross. Pro Čínu se počítá s novým elektromobilem vyvinutým ve spolupráci s tamější automobilkou GAC. Japonsko se zase dočká nového kei caru vyvinutého s Nissanem. Pro jihovýchodní Asii zase přijde hybridní verze MPV Xpander, nová generace pick-upu Triton (u nás známého jako L200), nová generace Pajera Sport a další dvě blíže nespecifikované novinky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít