Nissan Micra s interním označením K14 je pátá generace takto pojmenovaného malého hatchbacku japonské automobilky, poprvé představená v roce 2016. Stejně jako předchozí Micra (K13) je nabízena výhradně jako pětidveřový hatchback. Tentokrát však byla navržena primárně pro evropské trhy.
V době premiéry na pařížském autosalonu 2016 Nissan nazýval tuto Micru jako revoluční automobil. I s ohledem na postupně klesající prodeje předchůdce se tento malý hatchback rozhodl kompletně proměnit.
Revoluce už je patrná na designu, místo boubelatých, roztomilých tvarů čtvrté generace nastupující Micra (K14) vsadila na ostřejší rysy, inspirované konceptem Sway z roku 2015. Originálním prvkem se staly kliky zadních dveří ukryté v C-sloupcích karoserie, osobitost zdůraznila bohatá nabídka různých individualizačních prvků, jako byly různé polepy, barevné lišty nebo kontrastní kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř byl specialitou příplatkový hudební systém Bose s dvěma reproduktory v hlavové opěrce sedadla řidiče pro vytvoření prostorového zvuku.
Micra se navíc mezigeneračně zvětšila. Délka se natáhla o neskutečných 174 mm, aby auto reagovalo na trend v segmentu B. Samotný rozvor se prodloužil o 75 mm, výška však kvůli sportovnějším proporcím klesla o 55 mm.
Technický základ poskytla platforma V, neboli upravená architektura B z Renaultu Clio IV, sdílená například se soudobým Nissanem Note. Podvozek tvoří vzpěry MacPherson vpředu a jednoduchá torzní příčka vzadu.
Do českého prodeje automobil vstoupil s nabídkou tří motorů. Ty benzinové zastoupily výhradně tříválce, atmosférický litr (54 kW) a přeplňované 0.9 Turbo (70 kW), které doplnil turbodiesel 1.5 dCi (66 kW). Všechny přitom pocházely z dílny Renaultu.
Nové motory
Rok 2019 pak znamenal příchod faceliftu. Zatímco z hlediska designu byl hlavní novinkou příchod sportovně laděné varianty N-Sport, velké změny se udály pod kapotou. Na tehdy nové emisní normy, Euro 6d-TEMP, totiž automobilka reagovala nasazením zcela nových motorů, které později dostal i Renault Clio V.
Místo devítistovky dorazil přeplňovaný tříválec 1.0 IG-T (74 kW), který doplnil konstrukčně odlišný, rovněž tříválcový turbomotor 1.0 IG-T (86 kW). Ze stávající nabídky zůstal nakrátko jen základní atmosférický tříválec IG 71 (52 kW), splňující normu Euro 6c, zatímco turbodiesel 1.5 dCi (66 kW) zcela skončil. Časem se však česká nabídka omezila jen na 1.0 IG-T (74 kW).
Nissan Micra (K14) se vyrábí ve francouzské továrně Flins patřící Renaultu, aliančnímu partnerovi japonské automobilky. Tam se výroba Micry kvůli logistice přesunula z Indie. Ve stejném závodě vzniká i Renault Clio.
Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 3999 x 1743 x 1455 x 2525 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 300 litrů
- Výroba: 2016- (Flins, Francie)
Nissan Micra v páté generaci prošel revoluční proměnou, která se v mnoha ohledech povedla. Design už možná není tak roztomilý jako u předchůdce a z některých úhlů připomíná Renault Clio nebo třeba Ford Focus, své fanoušky si ale jistě najde. Navíc auto působí dospěle, ať už nabízenou výbavou ve stylu mnohem větších vozů nebo poctivě zhotovenou kabinou. I přes nárůst vnějších rozměrů je však vnitřní prostor omezený, a to hlavně na zadních sedadlech – Micra je zkrátka více auto pro dva než pro více osob. Otázkou je pak nabídka motorů – benzinový tříválec nás už moc nenadchnul v Cliu a o moc lépe se nejeví ani v Micře, alespoň že je dobře odhlučněn. Naopak vznětová patnáctistovka se jeví pohodově.
Více na: https://www.auto.cz/projeli-jsme-revolucni-nissan-micra-jak-jezdi-nova-generace-a-proc-ma-reproduktor-v-sedacce-102717
Nissan Micra IG-T 92 Xtronic 2021
Plusy
štýlový, športovo ladený dizajn
hodnotne pôsobiace spracovanie celého interiéru auta
dobré predné sedadlá
vyvážené jazdné vlastnosti
dobre fungujúce spojenie motora a CVT prevodovky
živý prejav motora
CVT prevodovka má charakteristiku klasického automatu
príjemná spotreba aj na diaľnici
Mínusy
menej priestoru na hlavu na zadných sedadlách
pomalšie reakcie infotainmentu
Více na: https://dominiccars.sk/test-nissan-micra-ig-t-92-xtronic/
Nissan Micra
Nissan Micra je dnes trochu zapomenutým vozem, v široké nabídce malých hatchbacků se na něj zapomnělo, přitom je to dnes zajímavý tip na ojetinu. Díly jsou dostupné, díky obdobné technice jako u rozšířenějších Dacií či Renaultů. Motory jsou navíc spolehlivé, nejvíce tříválec 0.9 s nepřímým vstřikováním, díky němuž v pohodě zvládá i krátké trasy. Jen dodržujte servisní intervaly a používejte kvalitní olej. Navíc je živější než atmosférický tříválec, který se hodí vyloženě jen do města. Snadnosti oprav pomáhá i jednoduchý podvozek, který vyžaduje minimum nutných investic, stejně jako spolehlivá elektronika.
Micra má ale i další výhody. Oproti předchůdci Micra generace K14 nejenže vyrostla, ale je také uvnitř prémiovější.