Citroën hraje v rámci skupiny Stellantis roli cenově dostupné značky, podobně jako Fiat. Do budoucna se to plně projeví v jeho modelové řadě, která se zaměří spíše na menší segmenty, v nichž nabídne cenově dostupná auta. Tato strategie se už podepsala na prvních modelech, do budoucna bude dle ní navržena také nová generace Citroënu C4. Ta má dorazit v roce 2027 a bude jakousi alternativou k Dacii.
Novinka má být reakci na vlažně přijatou aktuální generaci C4, která nikdy neuspěla tak, jak automobilka doufala. Letos to zkouší ještě hodně avantgardní facelift, přesto už výrobce vyhlíží nástupce, od něhož si slibuje vyšší prodejní úspěchy. Pomoci má tomu sázka na stavbu crossoveru a odvážný styl inspirovaný konceptem Oli. Šéfdesignér Citroënu Pierre Leclerq dokonce tvrdí, že Produkční verze Oli bude ze 70 % blízká konceptu. Lišit se má hlavně přední partie, aby splnila aerodynamické požadavky a bezpečnostní normy. Inspirace nezvyklým konceptem může být překvapivá, nicméně designéři Citroënu mají volnost experimentovat a nabízet nevšední řešení, kterými značka ostatně proslula už v minulosti.
Spíše než kompaktním hatchbackům má tak C4 do budoucna konkurovat kompaktním SUV, konkrétně třeba Dacii Duster. Podobně jako dílo rumunské značky má být nová C4 cenově dostupným automobilem, s cenovkou okolo 500.000 Kč. Ostatně, aktuální generální ředitel Citroënu Thierry Koskas razí strategii stavět jednoduchá a praktická auta, která mají být levnější než konkurence v segmentu B a C, což je strategie využitá právě i při vývoji nové C4.
Toho se konkrétně u kompaktní C4 podaří zajistit třeba i použitím platformy primárně určené pro malé automobily. Základem nového kompaktního modelu se stane architektura Smart Car, použitá už v Citroënu C3 nebo Opelu Frontera. Auto s délkou zhruba 4,3 metru, jakým nová C4 bude, tento technický základ zvládne bez potíží.
K dispozici bude spíše jednoduchá technika. Elektromobil nabídne výkon 83 kW a baterie jen s kapacitou 44 kWh, zatímco z hlediska spalovacích motorů tu bude jen hybridní benzinový tříválec.
Snížit cenu pomůže také místo výroby. Jestliže dnešní generace C4 se vyrábí ve španělském závodě Villaverde, o výrobu nástupce se má postarat závod Kenitra v Maroku. Ten se má do budoucna specializovat na produkci aut s platformou Smart Car, má se tu proto vyrábět třeba i spekulovaný Fiat Multipla s touto technikou.
Citroën už postupně najíždí na strategii cenově dostupných automobilů s avantgardním stylem. Prvními zástupci jsou letos uvedené nové generace malého hatchbacku C3 a městského SUV C3 Aircross. V roce 2025 pak bude debutovat nová generace rodinného SUV C5 Aircross. Nový směr má pak znamenat, že třeba dnešní crossover střední třídy C5 X se podle všeho nedočká přímé náhrady.
Konečně někdo pochopil že spoustu zákazníků chce jednoduché a levné auto .Nechtějí auta kde je samej asistent který zvětšuje poruchovost vozu Zákazník chce jednoduché a spolehlivé auto
Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly, ale to progresivisti jaksi nepochopí. A až budou v Paříži demonstrace, že firma následuje VW, opráší zase diesel ?