Nissan hodlá v následujících letech na evropských trzích vsadit výhradně na elektromobily. Všechny nově představené vozy značky v Evropě budou od nynějška plně elektrické a do roku 2030 bude řada osobních vozů Nissan v Evropě 100% elektrická. S tím souvisí i nedávno odhalené plány na přípravu hned tří nových elektroaut. Jedním z nich bude také nový Nissan Qashqai. Co o něm automobilka odhalila?
Zatím jen kusé informace. Jednou z nich je ta, že se Nissan Qashqai i ve své čtvrté generaci bude vyrábět v britské továrně Sunderland, kde vůz pro Evropu vzniká už dnes.
Výrazné tvary
Design pak využije motivů z konceptů Hyper Urban, Hyper Punk a Chill-Out. Podobně jako dnes tak půjde o výrazně tvarovaný automobil. Prakticky jisté je zachování koncepce crossoveru, díky níž Qashqai tak prorazil. Podle informací magazínu Autocar za návrhem stojí stylistické centrum Nissanu v Londýně. Jedním z cílů je perfektní aerodynamika, která pomůže spotřebě i dojezdu.
Jistotou je také nabídnutí elektrického pohonu, na který se Nissan hodlá na evropských trzích do budoucna zaměřit. Základem proto bude nová platforma CMF-EF pro větší modely. Navzdory tomu dnešní šéf Nissanu Makato Učida zdůrazňuje, že cena bude na stejné úrovni jako dnešní generace se spalovacím motorem. Zároveň však Učida přiznává, že to pro automobilka bude výzva, s ohledem na nutnost vývoje nové techniky a zajištění její produkce.
Informace o zahájení prodeje naopak budou teprve zveřejněny. Vzhledem k typickým životním cyklům aut se však očekává, že nový Qashqai dorazí nejdříve v roce 2027. Dnešní Qashqai (generace J12) byl představen v roce 2021, a tak je ještě množství času na příchod nástupce.
Budoucí plány Nissanu počítají s tím, že v jeho britské továrně Sunderland se v následujících letech budou vyrábět tři elektrovozy. Vedle nového Nissanu Qashqai půjde také o novou generaci malého SUV Juke a nástupce elektrického kompaktu Leaf. Bližší informace o datu uvedení na trh se teprve dozvíme, nový Leaf by nicméně měl být uveden v roce 2025, nový Juke by měl následovat o rok později.