Test: Peugeot e-Traveller Allure Standard (2023)

Peugeot e-Traveller Allure 2023

Osobní dodávky jsou v posledních letech stále oblíbenější alternativou ke klasickým MPV, což je trend dále urychlený postupným koncem mnoha MPV. Vlastně není divu, protože rodinám taková auta nabídnou ještě více prostoru a praktičnost než tradiční velkoprostorové vozy. Jenže i na ně dolehla nutnost snižovat flotilové emise, tak středně velká osobní dodávka Peugeot Traveller je dnes dostupná výhradně jako elektromobil. Jaký tzv. Peugeot e-Traveller je? A dává u takového vozu elektropohon dnes smysl?

Elegantní dodávka

Peugeot Traveller je tu s námi už nějaký ten čas a za dveřmi je již odhalený facelift, nutno však podotknout, že i dosavadní provedení vypadá i po letech dobře. Peugeot u této středně velké osobní dodávky vsadil na elegantní styl s motivy předcházející 308 či 2008, který působí nadčasově. Rozhodně Traveller po stylistické stránce hodnotím kladněji než jeho sourozence, Opel Zafira Life nebo Citroën Spacetourer. Co se týče velikosti, jde o typickou středně velkou osobní dodávku, s délkou 4.956 mm v testované verzi Standard. K dispozici je i prodloužené provedení Long s délkou 5.306 mm, s prodlouženým zadním převisem. Plusem je pak výška 1.890 mm, díky níž se s vozem vejdete do většiny klasických podzemních garáží, což u osobních dodávek této velikosti není vždy samozřejmostí.

To interiér nezapře společný základ s užitkovým bratrem, modelem Expert. Použité plasty jsou tvrdšího ražení, působí však bytelně. Použitá obrazovka multimediálního systému má na dnešní poměry malou úhlopříčku (7″) a nízké rozlišení, což by však měl napravit připravovaný facelift. Infotainment je pak pomalejší a ani grafika není z nejmodernějších. Přístrojový štít zůstává analogový, plusem je však jeho přehlednost.

Výbava však umí být bohatá, zvyšuje tak poskytovaný komfort vozu. K dispozici je tak kožené čalounění, přední sedadla s masážní funkcí v oblasti beder nebo třeba elektricky ovládané boční posuvné dveře, pomocí tlačítka. Peugeot e-Traveller tak klidně může sloužit k přepravě VIP osob. Jen světlomety potvrzují starší základ – jsou totiž „jen“ xenonové. To ale nadcházející modernizace změní.

Bohatý prostor

Testovaná verze Allure standardně sází na konfiguraci 2+3+3, což znamená dvě samostatná sedadla vpředu a dvě trojmístné lavice vzadu. Obě lavice jsou navíc dělené v poměru 2:1, vyjmutelné, posuvné v podélném směru a sklopné do podoby šikovného stolku. Komu by to nevyhovovalo, může si pořídit konfiguraci 2+2+3, potažmo 2+2+2, což znamená dvojici samostatných sedadel v druhé, potažmo i třetí řadě. V takovém případě je tu i skládací posuvný stolek, sedačky v druhé řady jsou pak otočné proti směru jízdy.

V druhé řadě mají dospělí bohatý prostor všemi směry, mluvíme přitom o Travelleru verze Standard s délkou 4.956 mm. Místa přitom umí být dostatek i v třetí řadě. V takovém případě je však už zavazadlový prostor poměrně krátký. Navíc musíte počítat i s nutným prostorem pro dobíjecí kabely, což využitelnost kufru dále snižuje.

Spíše na jízdu kolem komína

Peugeot Traveller při příchodu na trh sázel hlavně na turbodiesely, tedy typické motory pro tento typ automobilu. V roce 2020 však nabídku doplnil elektrický e-Traveller, který se od roku 2022 stal na evropských trzích dokonce jedinou dostupnou volbou. Peugeot v tom viděl jedinou možnost, jak snížit své flotilové emise, aby splnil evropská nařízení.

Bohužel se tím však značně omezila klientela tohoto vozu. Peugeot e-Traveller sice nabízí dvě sady baterií, s kapacitou 50 kWh a 75 kWh, ani s větším akumulátorem testovaného exempláře však není ten univerzál pro dálkové trasy jako někdejší Traveller se vznětovým motorem pod kapotou.

Dojezd na jedno nabití totiž i v případě verze se 75kWh baterií je zkrátka omezený. Peugeot sice v praxi slibuje kombinovaný dojezd 329 km dle metodiky WLTP, v praxi ale počítejte spíše s nějakými 200 km bez nutnosti dobíjení. I ve městě se za chladnějšího počasí spotřeba pohybuje okolo 30 kWh/100 km, v některých případech navíc klidně roste k 40 kWh/100 km. Přes hranici 30 kWh/100 km pak spotřeba roste i na dálnicích nebo okresních silnicích, což znamená, že na dálkové trasy třeba za dovolenou k moři to věru není.

I při rychlonabíjení stejnosměrným proudem totiž baterie nabijete za 48 minut, a to na 80 % jejich kapacity, což je poměrně dlouhá doba. Peugeot e-Traveller totiž zvládá nejvýše nabíjecí výkon 100 kW, což je na dnešní poměry už trochu málo. Z domácího (třífázového) wallboxu baterie nabijete za sedm hodin.

Sází na pohodlí

Dojezd je tak jasnou slabinou tohoto auta, jinak ale e-Traveller umí jízdně zaujmout. Elektromotor s výkonem 100 kW je už dostatečně silný. Ve městě se dočkáte slušného elánu a agility, která je až překvapivá vzhledem k velikosti. A to i ve výchozím jízdním režimu, kdy je výkon omezen na 80 kW, udávaných 100 kW se vztahuje na sportovní režim. Na dálnici však auto už začne ztrácet dech, už kolem 120 km/h se elektrickému Travelleru nechce moc zrychlovat. Ostatně maximální rychlost je limitována na 130 km/h.

Plusem je také poskytovaný komfort. Naladění podvozku je houpavé, na poměry osobních dodávek vůz příkladně tlumí nerovnosti. Od podvozku se neozývají ani žádné rány. Na dálnici se vůz nejlépe cítí do 120 km/h, kdy je šum vanoucího větru kolem vysoké karoserie nízký.

Peugeot e-Traveller Allure Standard 75 kWh: Základní technická data

VERZEStandard 75 kWh
Výkon (kW)100
Točivý moment (Nm)260
Převodovka1A
Maximální rychlost (km/h)130
Zrychlení z 0-100 km/h (s)12,1
Spotřeba energie – kombinovaná dle WLTP (kWh/100 km)24,4
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)0
Dojezd na jedno nabití – kombinovaný dle WLTP (km)329
Hmotnost provozní/užitečná (kg)2140/960

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *