CeedRecenzeTesty Kia

Test: Kia Ceed SW 1.5 T-GDI DCT GT-Line (2023)

Kompaktní kombíky jsou na českém trhu nadále pro větší část klientely volbou číslo jedna. A není divu, pořád to jsou ti nejlepší univerzálové, které ocení jak tátové od rodin, tak správcové firemních flotil. Nabídka je opravdu široká, čítá různě koncipované vozy, různých cenových hladin. Pokud bych si já měl v tomto segmentu vybrat, určitě bych se ohlížel po modelu Kia Ceed SW. Po týdenním testu sportovně laděné verze GT-Line s motorem 1.5 T-GDI pod kapotou jsem si opět potvrdil, jak skvělé je auto.

Zdůrazněná sportovní vizáž

Kia Ceed SW dlouhodobě sází spíše na sportovní styl, což dále zdůrazňuje testovaná verze GT-Line. Ta sází na šmrncovní nárazníky nebo stylová 17″ kola, což podtrhuje celkový styl. Přední maska je díky doplnění o dnešní minimalistické logo Kia snad ještě výraznější než dříve, po dřívějším faceliftu jsou nápaditější i hlavní světlomety. Celek zkrátka stojí zato, a to i po letech prodeje tohoto vozu, což je obzvlášť patrné v nějakém výrazném laku, třeba právě v oranžové Fusion testovaného kousku, která je vyhrazená právě jen modelu GT-Line.

To interiér už tak sportovně laděný není, podobně jako u nižších specifikací je spíše obyčejný. Nějaké oživení by se tu zkrátka nabízelo. Na druhou stranu samotná koncepce nemá chybu. Za volantem se sedí příjemně, široký rozsah nastavení znamená, že si optimální pozici snadno najdou řidiči různých postav. Ovládání je přehledné, i neznalý se uvnitř okamžitě zorientuje. Výhodou je v tomto směru zachování klasických ovladačů, doplňujících obrazovku multimediálního systému. Jeho 10,25″ obrazovku doplňují dotykové plošky, pro přímý vstup do vybraných částí menu.

Právě u infotainmentu je znát, že už má dnešní Ceed přece jen pár let za sebou. Třeba parkovací kamera kvalitou obrazu na konkurenci dnes už ztrácí. Podobně digitální ukazatele teploty klimatizace s červeným podbarvením působí dnes poněkud zastarale. Na přímém slunci navíc nejsou moc dobře čitelné. Nastavení hlasitosti pak zůstává zbytečně jemné, kvůli čemuž trvá hodnou chvíli, než zvolíte hlasitosti podle svých potřeb. Digitální přístrojový štít pak nenabízí moc zajímavé grafiky, ta výchozí s kulatými je ale hezky přehledná, a tak jsem ani neměl potřebu ji měnit.

To z hlediska vnitřního prostoru Ceedu SW není co vytknout. V rámci kategorie má i dospělý na zadních sedadlech dostatek místa všemi směry. Pochvalu zaslouží i objemný kufr, s udávaným objemem 625 litrů. Velkorysý je jak základní prostor s pravidelným tvarováním, tak objemné, šikovné schránky pod podlahou, umožňující oddělit jednotlivý náklad. Pod nimi je navíc ještě i prostor pro dojezdovou rezervu.

Povedený motor 1.5 T-GDI

Nabídka motorů pro Ceed SW zůstává pestrá. Čítá benzinový tříválec 1.0 T-GDI dvou různých výkonových verzích, mild-hybridní turbodiesel 1.6 CRDi, plug-in hybrid a zážehový čtyřválec 1.5 T-GDI, který je předmětem tohoto testu. Patnáctistovka s výkonem 118 kW a točivým momentem 253 Nm stojí na vrcholu benzinové nabídky Ceedu a za mě jde o optimální motor pro tento model.

Díky svým parametrům jde už o slušně silné auto, které se na poměry kompaktních kombíků umí hezky rozpohybovat. Navíc je kultivovaný a dostatečně odhlučněný. A za svoji práci nežádá mnoho. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje okolo 6 l/100 km. Na dálnici jsem jezdil spíše za 7 l/100 km, ve městě při častějším popojíždění spotřeba rostla k osmi litrům.

Zkoušený motor 1.5 T-GDI je možné pořídit s šestistupňovým manuálem nebo testovanou dvouspojkovou převodovkou se sedmi stupni. Při běžné jízdě řadí logicky a hladce, na manuální pokyn poctivými páčkami pod volantem hbitě reaguje. Při městském popojíždění si však občas všimnete lehkého cukání, tak už to ale u dvouspojek bývá. Celkově ale 7DCT mohu doporučit.

Ceed SW pořád skvěle jezdí

Výtečné jsou pak i po letech jízdní vlastnosti. Kia Ceed SW totiž optimálně kombinuje jistotu s komfortem. Podvozek je tak dostatečně poddajný, zároveň je však kombík korejské značky vyráběný v Žilině více než dostatečně jistý při rychlém průjezdu obloukem. V tomto směru se pak 17″ kola testovaného kousku potvrzují jako optimální volba.

Snad jedinou pihou na kráse je spíše průměrné odhlučnění. Na dálnici už práci podvozku, respektive šum od valících se kol, zkrátka uslyšíte. Samotná zadní náprava, víceprvková (u všech variant kromě základní 1.0 T-GDI se 74 kW) je však tichá a o její práci málokdy víte. Zvyknout jsem si pak zpočátku musel i na spíše ostřejší brzdy, které však sedí k celkovému sportovnímu charakteru auta.

Zmínit musím i světla, přestože Ceed už dnes nabízí full-LED světlomety, svítivost není kdovíjaká. Konkurenční kombíky zkrátka svítí lépe. Na druhou stranu, přepínání tlumených a dálkových světel funguje na jedničku, rychle a spolehlivě, aniž by tak vůz osvětloval protijedoucí řidiče.

Celkově vzato je Kia Ceed SW povedeným vozem. Plusem je i atraktivní cenovka, která se i u plně vybavených verzí pořád drží v mezích. Za mě zkrátka v daném segmentu jasná volba číslo jedna.

Kia Ceed SW: Technická data

MOTOR1.5 T-GDI DCT
Výkon (kW)118
Točivý moment (Nm)253
Převodovka7DS
Maximální rychlost (km/h)210
Zrychlení z 0-100 km/h (s)8,8
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (kWh/100 km)5,8
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)131
Objem palivové nádrže (l)50
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1524/356

Kia Ceed: Další recenze

Martin

Výborné auto, nový motor 1.5 T-GDi poskytuje dostatek výkonu, chválím také kombinaci velkého dotykového displeje a zároveň zachování mechanických tlačítek. Rozhodně dobrý poměr cena/výkon.

jekyll

Kiu Ceed mnozí považují za takový korejský Golf. A ono tomu vážně tak trochu je. Ceed zkrátka nemá zásadních slabých stránek, to s sebou ale nese i to, že v ničem zásadně nevyniká. Je to zkrátka auto, které si vás získá až při každodenním životě než při prvním setkání. To pak zjistíte, kterak má dobře nastavený podvozek nebo jak je uvnitř prostorný. Už na první dobrou však oceníte atraktivní cenovku. Naopak vám asi bude chybět více šmrncu, o který Ceed v současné generaci přišel. I jeho interiér vypadá ve srovnání s konkurencí lacině. Jestli ale žádáte dělníka, ať už služební, nebo rodinné auto, které vás spolehlivě a pohodlně odveze z bodu A do bodu B, je to výtečná volba.

Dominik Parajka

Plusy: elegantný dizajn, veľký kufor s množstvom praktických riešení, pohodlné predné sedadlá, bezdrôtový Apple CarPlay, výborná ergonómia ovládania (hardvérové ovládače na všetky dôležité funkcie), nezávislé zavesenie zadných kolies, príjemné jazdné vlastnosti, skvelý prejav motora

Minusy: halogénové svetlomety svietivosťou neohúria, lakťová opierka sa v tejto výbave nedá nastavovať, je príliš krátka

David Bureš, ČSAKA.cz

Kia Ceed je v tom dobrém slova smyslu naprosto obyčejné auto, které však nabízí vše, co od auta potřebujete. V ničem vlastně nevyčnívá, nemá ale zároveň výrazných slabin, a tak svou práci skvěle odvede. V českém prostředí ale typická klientela bude volit praktičtější kombík.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *