Dacia je značka zaměřená na cenově dostupné automobily. Cenu přitom pomáhá snižovat strategie nabídnutí výhradně těch prvků, které si zákazníci opravdu pořizují, stejně jako přísné se přizpůsobení aktuálním trendům. I proto MPV Lodgy a osobní dodávku Dokker nahradil crossover Jogger, kompaktní model s prostorem až pro sedm osob, který je dnes zajímavou volbou pro leckterou rodinu. V duchu trendů vůz nově pořídíte i jako hybrid. Jak Dacia Jogger Hybrid 140 jezdí? A vyplatí se tato volba? Odpoví tato recenze vzniklá na základě týdenního testování.
Obsah recenze
Design: Zvýšené kombi
Jogger se v době představení prezentoval jakožto všestranné rodinné auto kombinující to nejlepší z různých segmentů – délku kombíku, prostornost MPV a vzhled SUV. A přesně takový Jogger je. Typický crossover kombinující v tomto případě siluetu kombíků, prostorný interiér velkoprostorových vozů a zvýšený podvozek SUV.
Dobrodružný styl typický pro dnešní Dacie zdůrazňuje maska s novým logem výrobce ve stylu nového Dusteru, u testovaného exempláře pak i osobitý zelený lak Cédre. Poznávacím znakem vrcholné výbavy Extreme jsou pak kryty vnějších zpětných zrcátek v měděné barvě.
Velikostně Jogger s délkou 4.547 mm odpovídá kombíkům nižší střední třídy, výškou 1.674 mm se však přibližuje spíše kompaktním SUV. Technika každopádně pořád vychází z malých automobilů, platformu CMF-B tento rodinný vůz sdílí s malým hatchbackem Sandero nebo Loganem třetí generace.
Hodně prostoru za málo peněz? Tohle jsou ta nejlevnější kombi v ČR. Nabídka se zužuje, kombíky za dobrou cenu ale pořád najdete
Interiér: Prostor spíše pro kufry než cestující
Právě technická spřízněnost se Sanderem se nejvíce projevuje uvnitř, díky shodně koncipované kabině. Vnitřek Joggeru tak dokazuje snahu o snížení pořizovací ceny, najdeme tu tak ostré vnější hrany dveří, tvrdé plasty nebo displej multimediálního systému s obyčejným rozlišením. Na druhou stranu, zpracování působí bytelně a nechybí tu ani oživující prvky snažící se zlepšit dojem a zakrýt nízkou cenovku auta. Konkrétně jde o poctivé otočné ovladače klimatizace jak z Renaultu nebo čalouněné obložení palubní desky. Testovaná verze pak sází i na digitální přístrojový štít, s jednodušší, ale přehlednou grafikou.
Infotainment je jednoduššího ražení, s pomalejšími reakcemi na pokyn, nechybí mu ale žádná podstatná funkce. Šikovný je pak držák na mobil s USB vstupem u displeje multimediálního systému, který je díky svému umístění hezky na očích.
Místo na zadních sedadlech pak dokazuje, že pořád mluvíme o autě se základem v segmentu B. Prostoru tu není přebytek, dospělý má omezené místo pro kolena, které dále omezují výklopné plastové stolky (jinak praktické). Nad hlavou je však místa habaděj, navíc se sedí poměrně vysoko. Druhá řada je každopádně snadno přístupná díky široce se otevíraným dveřím, které potažmo usnadňují nástup i do příplatkové třetí řady. Za ní se aktuálně připlácí 30.000 korun.
To zavazadlový prostor je i díky tomu doslova obří, s udávaným objemem 708 litrů dle metodiky VDA u pětimístné verze. I pro hybrid však můžete pořídit sedmimístné provedení. Kufr je dlouhý, s pravidelnými tvary, což dále zvyšuje jeho využitelnost. Navíc je přístupný rozměrným víkem, s nízkou nakládací hranou. V tomto směru je Jogger ukázkový praktik. Jediným omezením testovaného hybridu je snad jen fakt, že si nemůžete objednat rezervní kolo – k dispozici je pro tuto variantu výhradně sada na opravu pneumatik.
Motor: Nejsilnější nemusí být zároveň nejlepší
Nabídka motorů Dacie Jogger odpovídá dnešním trendům v dané velikostní kategorii a strategii značky. Základem je zážehový tříválec 1.0 Eco-G (74 kW) s možností spalování LPG jako dostupná ekologická verze, dále je tu benzinový tříválec 1.0 TCe (81 kW) a na cenovém i výkonovém vrcholu se usadila testovaná verze Hybrid 140 s dvojicí elektromotorů a benzinovou atmosférickou šestnáctistovkou o kombinovaném výkonu 104 kW. Turbodiesel v nabídce Joggeru nenajdeme.
Nejlepší kombi v roce 2025: Zaručené tipy pro oblíbenou kategorii
Dacia Jogger Hybrid 140 byl v době uvedení historicky první hybridní model této značky. Využívá přitom již osvědčenou techniku známou z Renaultů. Jde o „sériově-paralelní“ hybrid kombinující dva elektromotory (e-motor o výkonu 36 kW a startér-generátor o výkonu 18 kW) a zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 66 kW v kombinaci s inteligentní vícerežimovou převodovkou se zubovými spojkami a baterií o kapacitě 1,2 kWh. Převodovka má mimochodem čtyři převodové stupně pro benzinový motor a dva převodové stupně pro hlavní elektromotor.
Dacii Jogger Hybrid jsem testoval v zimních podmínkách, kdy vůz přece jen častěji volil pohon na benzinový motor, což ovlivňovalo výslednou spotřebu paliva. Často jsem tak jezdil za sedm litrů, ať už šlo o městské popojíždění nebo dálniční přesuny. Za ideálnějších podmínek a v době, kdy už si zvyknete na chování ústrojí, se však Jogger Hybrid zvládne v městském prostředí přiblížit klidně až k hranici 4 l/100 km. Díky vcelku velké 50litrové palivové nádrži navíc nemusíte tankovat tak často.
Sladění hybridního ústrojí pak žádá trochu zvyku, obecně mám pocit, že v nedávno testovaném Dusteru hybridní systém byl vyladěn hladčeji. Každopádně ústrojí nejlépe funguje při klidné jízdě, při ostřejším zmatkování převodovka umí zazmatkovat a měnit převod spíše pomaleji. To je způsobeno tím, že převodovka nemá klasické synchrony, ale o vyrovnávání otáček se při řazení stará elektromotor.
Častá jízda na spalovací motor v nízkých teplotách se pak projevovala i na vyšší hlučnosti, když šestnáctistovka pracovala ve vyšších otáčkách. Navíc jsou v tomto směru znát i jen čtyři převodové stupně pro benzinový motor. Dynamika pak odpovídá cílové zákaznické skupině.
Jízdní vlastnosti: Hlavně komfort
Při jízdě je přece jen znát, že je Jogger auto zaměřené na nízkou cenu. V některých ohledech se zkrátka nevyhnul některým kompromisům, které jsou však právě dostupnou cenovkou omluvitelné. Podvozek je měkčeji naladěn, v oblouku se karoserie naklání, na větších nerovnostech jsou však zároveň celkem slyšet rány od kol.
Odhlučnění pak má jisté mezery, při rychlosti 120 km/h je ještě vše v pořádku, při 130 km/h však už uslyšíte lehký šum kolem karoserie. Při akceleraci je pak slyšet spalovací motor, projeví se i jen čtyři kvalty.
Sdílet článek:
Dacia Jogger Hybrid 140: Základní technická data
Motor | Hybrid 140 |
---|---|
Rok | 2025 |
Objem motoru (ccm) | 1598 |
Kombinovaný výkon (kW) | 104 |
Točivý moment (Nm) | 205 |
Převodovka | 4A + 2A |
Maximální rychlost (km/h) | 167 |
Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 9,8 |
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km) | 4,7 |
Teoretický dojezd (km) | 1063 |
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km) | 105 |
Hmotnost provozní/užitečná (kg) | 1432/468 |