acia kompletně modernizovala svoji modelovou řadu, když všechny své modely více či méně upravila dle nového stylistického jazyka s motivem nového loga značky. Úprav se dočkala také teprve nedávno uvedená Dacia Jogger, kterou jsem otestoval v rámci týdenního testu.
Stylovější než dříve
Změna tváře Joggeru po vzoru dalších modelů dokazuje, že Dacia chce sázet na stylovější, lifestylovější design. Nová příď definovaná novým logem s motivem řetězu se povedla, Jogger dělá drsnějším. Moc se mně líbí také nový lak, který má být novým poznávacím znakem Dacie.
Interiér už takovou změnou neprošel. Nebylo to ale potřeba, protože v rámci cenové relace Joggeru je na vysoké úrovni. Použité plasty jsou sice tvrdé, ale neskřípou a působí bytelně. Zajímavým oživením je pak zdobení textilem, byť z dlouhodobého hlediska to asi není zrovna ideální řešení co do údržby.
Ovládání je přehledné, Dacia si uchovává klasické ovladače. Infotainment a jeho navigace jsou sice jednodušší, svoji práci však zastanou a nechybí ani funkce zrcadlení chytrého telefonu. Podobně parkovací kamera plně postačuje. Vadí mně tak jen otravné pípání varující před rychlostními radary, které však lze naštěstí vypnout.
Překvapení v třetí řadě
Co se pak týče vnitřního prostoru, tak v druhé řadě sedadel není místa nijak nazbyt. Nad hlavou je tedy více než dostatečná mezera, prostor pro kolena však dospělému ubírají sklopné stolky integrované do předních sedadel.
Prostorností však mile překvapí třetí řada. Dostatek místa je tu jak před koleny, tak nad hlavou, což v této kategorii nebývá zvykem. Nástup sem navíc usnadňují široké dveře, které se navíc doširoka otevírají, pravda na úzkých parkovacích místech to úplně nevyužijete. Plusem je i bohaté osvětlení, díky velkorysému prosklení, zadní okénka lze navíc v případě potřeby vyklopit.
Místo v třetí řadě logicky znamená, že prostoru pro kufry už moc nezbývá, v sedmimístné konfiguraci objem zavazadelníku činí jen 160 litrů. Jogger nicméně zaujme svou variabilitou. Třetí řadu lze nejen sklopit, ale také překlopit, aby byl kufr praktičtěji využitelný. A když sedm míst zrovna nepotřebujete, lze zadní dvě sedačky zcela vyjmout s nechat třeba v garáži.
Litr v Joggeru postačí
Pod kapotou testované verze pracoval motor 1.0 TCe 110 s 81 kW. Přeplňovaný benzinový tříválec si umí poradit i s takto velkým autem, dává však najevo, že si musí pomoci turbodmychadlem. Kolem 2000 otáček se zkrátka projeví silný zátah.
Šestistupňový manuál je poněkud tužší, při pohybu pákou v kulise se občas zadrhává. Spotřeba paliva se pak obvykle pohybuje kolem sedmi litrů. Na okreskách se dá dostat na šestilitrovou hranici, ve městě však apetit roste k osmi litrům, na dálnici si pak Jogger v rámci rychlostních limitů řekne o 7,5 l/100 km.
Jízdní vlastnosti odpovídají koncepci auta. Řízení je lehké (možná až moc), podvozek je laděný hlavně na komfort. Je vcelku měkký, zároveň si však kola na nerovnostech občas bouchnou. Jadrný zvuk motoru je při akceleraci celkem slyšet, podobně se na dálnici dočkáte lehkého šumu. Vzhledem k cenové kategorii to však není nic neobvyklého. Výbava nicméně umí být bohatá, testovaná verze Extreme čítá vedle navigace také třeba hlídání mrtvých úhlů.
Dacia Jogger: Další recenze
Tomáš Devera, Roadblog.cz
Pokud člověk zvolí variantu pro pět cestujících, získá opravdu obří zavazadelník o objemu 708 dm3 dle metodiky VDA. A ten největší objem je 1819 dm3. Takže kufr parádní. Pokud však využijete možnost mít sem míst, tak sedačky z třetí řady můžete pohodlně vyndat. Když píšu pohodlně, tak myslím opravdu pohodlně, protože jsou lehké a nedá to moc práce.
Sedačky z druhé řady vyndat nejdou, dají se ale sklopit a vyklopit nahoru, takže zabírají minimum místa. A pro cestující v třetí řadě pak vznikne tolik prostoru, že si mohou dát nohu přes nohu.
Jaké je ale tohle auto při jízdě? Slušně odhlučněné a pohodlné. Verze pro sedm pasažérů má jiné brzdy a tlumiče a já se tak obával, že bude bez naložení méně pohodlná. Opak je pravdou a s touto verzi se mi jezdilo ještě příjemněji. Silnější brzdy jsou samozřejmě příjemným bonusem. Sedačky jsou celkem měkké a pohodlné, jen opora nohou by mohla být lepší. To platí pro všechna sedadla.
Ve druhé řadě není tolik místa, jak to na první pohled může vypadat. O to je větší překvapení, že v třetí řadě je vlastně téměř stejně místa, jako v té druhé, což je skvělá informace. Mohou tam cestovat i dospělí lidé bez nutnosti odoperování čéšek. To jsem ostatně i vyzkoušel, vyrazili jsme v šesti (sedmého jsem nesehnal) a vyrazili jsme. V takovém množství lidí se osvědčilo, když sedí vždy ve dvou – pokud si do druhé řady sedli tři, již to byl až moc intimní kontakt.
Silnější a čistě benzínový má papírově jen o 10 koní navíc, pocitově jich má však o dost více. Jízda z ním je moc příjemná, má kultivovaný projev a dobrý zvuk. Jen na volnoběh je poznat počet válců, který je lichý a není jich pět. Ano, je to tříválec. A podle mě to naprosto ničemu nevadí. S tímto motorem jsem jel v téměř plném obsazení a ani dálniční rychlosti (a zrychlení na ně) nebyl problém.
Na Dacii Jogger se mi líbí, že ačkoliv je levná, tak tak nepůsobí. Jasně, plasty jsou tvrdé a výkon reproduktorů dostatečný, ale tohle není prémiová značka. Hlavní však je, že toto není žádný lowcost, ale moderní a praktické auto, které nabídne neskutečně dobrý poměr ceny a výkonu.
Adam Václavek, Wikicars.cz
Dacia Jogger s benzinovým motorem TCe 110 a v sedmimístné verzi je sympaťák. V některých ohledech sice nezapře, že jde o levné auto, ale jako celek je to povedený stroj. Jezdí dobře, je v něm hodně místa a má ucházející spotřebu. Co víc by člověk od rodinného auta s cenovkou 411-548 tisíc Kč mohl chtít? Defacto nemá žádnou konkurenci.
Tamara K
Auto k poměru cena/výkon hodnotím jako dobré, interiér je poměrně dost prostorný, manuální řazení je přesné, podvozek je dostatečně měkký. Velké plus dávám rozměrnému kufru. Na druhou stranu bych vytkla způsob otevírání kufru, víko kufru je poměrně těžké, zavřít jednou rukou ženy téměř nemožné. Na dálnici se zdá býti motor hlučnější, ale spotřeba je velmi příznivá, kolem 6,2. Ocenila bych automatická sklopná zrcátka a lepší rozlišení multimediálního systému (působí zastarale).
Dominik Parajka
Dacia Jogger TCe 100 ECO-G (2022)
Plusy
veľký a praktický kufor
vzdušný interiér
výborná ergonómia ovládania
príjemný infotainment
bezdrôtový Apple CarPlay
veľké palivové nádrže
dobrý komfort podvozka
Mínusy
citeľnejšia turbodiera motora
lakťová opierka vo dverách vyrobená z drsnej látky
Filip Suchomel, Autodays.cz
Upřímně, čekali jsme za tu cenu mnohem méně. Mnohem méně všeho. A zároveň jsme čekali mnohem více kompromisů. Ale to se nestalo a to je v dnešní době překvapující. Dacia ukazuje, že i dnes se dá vyrobit slušné auto, s velmi vysokým poměrem cena/výkon. Navíc poměrně dobře vypadající a s prvky komfortní výbavy jako LED světla, bezklíčový vstup, vyhřívaná sedadla nebo tempomat.
Zároveň se drží hesla, že v jednoduchosti je krása a vyhýbá se přílišné centralizaci funkcí a ovládání do infotainmentu. Naprosto eliminuje i další zbytečné dotykové elementy, které se mnohdy velmi špatně ovládají. Nabízí vysokou variabilitu interiéru, spoustu místa a užitné hodnoty i pro větší rodiny a to vše za stále ještě slušné peníze. Jen tak dál Dacia!