RecenzeTesty Peugeot

Test: Peugeot 3008 GT Hybrid4 (2022)

Plug-in hybridy jsou dnes klíčové modely pro snížení flotilových emisí, a tak se jejich nabídka za poslední léta značně rozšířila. Mnohdy dokonce dnes hrají roli vrcholných verzí, což konkrétně platí třeba i pro Peugeot 3008.

Povedený design

Jeho druhá generace je na trhu už od roku 2016, i díky faceliftu z roku 2020 však auto nadále působí svěžím dojmem. Napomáhá tomu i dnešní nezvyklá maska, která postupně prochází ve světlomety. Za tímto autem se zkrátka s radostí otočíte!

Hezká je též kabina. Zvolené materiály působí až nečekaně luxusně, není divu, že Peugeot v rámci nabídky koncernu Stellantis stojí na horní hranici mainstreamu. Dojem tak nekazí ani některé přece jen levnější materiály nebo pomalejší načítání infotainmentu. Na rozdíl od jiných Peugeotů i dobře vidím na vysoko umístěné budíky i-Cockpitu.

Přední sedačky jsou nadmíru komfortní. Místa je každopádně uvnitř tak akorát. Na zadních sedadlech si budou hovět hlavně děti, dospělí už tu mají jen lehkou rezervu před koleny. Místo nad hlavou zase omezí panoramatická střecha. Řešení ale existuje, v podobě rodinného modelu 5008, většího bratra 3008. Zato zavazadelník plně postačuje, byť u plug-in hybridu už není moc prostoru pod dvojitou podlahou.

Sázka na komfort

Testovaný plug-in hybrid díky kombinaci benzínového čtyřválce 1.6 PureTech a hned dvou elektromotorů dosahuje kombinovaného výkonu 220 kW a hraje tak roli vrcholu nabídky tohoto modelu, přesto mám podobně jako u DS 7 Crossback s tím samým ústrojím pocit, že tohle PHEV je hlavně pohodář, s nímž si užijete spíše klidnější přesuny nebo městské úseky při jízdě na elektřinu než sportování na okreskách. Nic na tom nemění ani slušný odpich, který neplatí jen při spolupráci všech motorů, ale i ve výchozím režimu. Elektromotory totiž umějí vykrývat fáze, v nichž se turbomotor teprve nadechuje. Vysoký výkon je tu tak každopádně hlavně pro bezproblémové předjíždění, což, co si budeme povídat, cílové klientele plně postačuje.

Pohodlí zdůrazňuje už obecně lehčí řízení bez zpětné vazby, kvůli němuž auto nemusí při ostré jízdě působit tak jistě jako některá sportovní SUV. Komfortní charakter naznačuje i houpání karoserie při prudce projetém oblouku nebo při prudkém brzdění. Hladká je i v naprosté většině případů příkladná spolupráce motorů. Na dálnici nicméně uslyšíte lehký šum větru vanoucí kolem vozu, způsobený vyšší stavbou karoserie, spalovací motor je pak slyšet o chlup více než v Peugeotu 508 s obdobnou plug-in hybridní technikou. A 19″ kola jsou na českých silnicích zkrátka už moc, na nerovném povrchu se ozvou bubnováním od vozovky. To však neznamená, že by auto z posádky vytřásalo duši, to naopak, podvozek sám o sobě je dostatečně poddajný.

Na elektřinu ve městě mimochodem v praxi ujedete zhruba 30 km bez nutnosti dobití, při spotřebě okolo 26 kWh/100 km. Na benzin auto takový úsek zvládá asi za osm litrů. Za sedm až osm auto jezdí i na okreskách či dálnici. Baterie pak při objednání silnější nabíječky (za mě povinnost) dobijete za nějaké dvě hodiny.

Další recenze Peugeotu 3008

Pan tajemný

+ Originální design, hezké materiály uvnitř, vcelku pohodlný podvozek, objemný zavazadelník, úsporný turbodiesel 1.5 BlueHDi s pečlivým odhlučněním a slušnou manuální převodovkou
– Řešení i-Cockpit nevyhoví všem, průměrné zpracování některých detailů uvnitř, průměrný prostor vzadu, nízko otevírané víko zavazadelníku, tupé rány od kol

Dominik Parajka

Peugeot 3008 HYBRID4 2022

Plusy: štýlový dizajn, luxusne a prémiovo pôsobiaci interiér, vynikajúce predné sedadlá, príjemné naladenie pohonu, skvelá dynamika, výborný virtuálny prístrojový štít, solídne svietiace LED svetlomety, príjemne naladený podvozok

Mínusy: absencia možnosti rýchlonabíjania, slabšie rozlíšenie parkovacích kamier, chýba funkcia auto-hold automatickej prevodovky

Tomáš Devera, Roadblog.cz

Peugeot 3008 mám rád. Dobře se totiž řídí, nabídne kvalitní materiály, dost prostoru, pohodlí, podvozek, který je rychlejší, než auto. Super světla a kvalitní audiosystém i pokud si nepřiplatíte za lepší Focal. Tento hybrid nebude pro každého. Ale ze své zkušenosti vám mohu prozradit, že i s motorem 1,2 PureTech 130 se jedná o super auto. 

Adam Václavek, Wikicars.cz

Plusy: Dynamika v přímce, Luxusně působící interiér

Mínusy: Neochota zatáčet, Ovládání klimatizace, Vyšší spotřeba při vybité baterii, Vysoká cena

Filip Suchomel, Autodays.cz

Na první pohled sklízí pochvalné pohledy od kolemjdoucích, jak je hezký, futuristický a přitom vkusný, s tímto očekáváním jde člověk do interiéru, kde úplně žasne, jak je okouzlující a nabitý všemi chytrými systémy. Pokud vše, co obsahuje bude dokonale fungovat, je to úžasné auto, pokud ne, tak ztrácí těžce vydřené body u potencionálních zákazníků mladší věkové skupiny! Přesně kvůli podobnému nepředvídatelnému chování (občas to funguje, občas ne), mají lidé takový odpor vůči technice.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *