BMW poodhaluje novinku, na kterou všichni jeho fanoušci čekají. První fotky však přinášejí více otázek než odpovědí

BMW iM3 Neue Klasse prototyp

BMW M3 je pro mnohé fanoušky značky tou pravou esencí mnichovské automobilky. Každá nová generace je tak vyhlížena s obřím napětím, zda nová M3 překoná svého předchůdce. A právě nyní se rýsuje nejnovější generace BMW M3, která bude v mnoha ohledech přelomová. Přestože je její premiéra ještě relativně daleko, už tu jsou první oficiální snímky maskovaného prototypu. Nové BMW M3 vyvíjené jako projekt ZA0 je chystáno pro rok 2027.

První oficiální snímky nové M3 zveřejnila na svém Instagramu přímo divize BMW M. Fotografie doplnila krátkým komentářem „Na cestě k novým standardům.“ Dirk Häcker, šéf vývoje v BMW M, pak příspěvek okomentoval slovy: „Elektrifikace nám otevírá zcela nové stupně volnosti při vytváření typické dynamiky M.“

Nová generace M3 totiž bude v lecčems přelomová. Dorazí také jako elektromobil, a to na bázi chystané nové generace vozů mnichovské značky, tzv. Neue Klasse. Konkrétně má být elektrická M3 odvozena od připravovaného sedanu i3 s interním označením NA0, připravovaného pro rok 2026.

BMW M novinku zatím označuje jako HP BEV, tedy High-Performance Battery Electric Vehicle. Zatím totiž není vůbec jisté, jak se novinka bude jmenovat. Spekulované označení iM3 bylo automobilkou odmítnuto, nabízí se tak třeba M3 EV, nebo dokonce zcela nové označení.

BMW M3 s elektrickým pohonem si každopádně uchová karoserii sedanu, stejně jako hodně svalnatou karoserii. Tu u maskovaného prototypu dále zdůrazňuje neobvyklá kamufláž. Celkové ztvárnění se však proti dnešní M3 hodně změní, snímky potvrzují, že design naváže na dříve odhalené koncepty Neue Klasse. To konkrétně znamená zcela nově pojatou příď, zatímco elektrický pohon dokazují chybějící koncovky výfuku nebo výsuvné kliky dveří pro lepší aerodynamiku a tím i vyšší dojezd.

Bližší informace o technice zatím neznáme. Spekuluje se však o nabídnutí jak verze s pohonem zadních, tak všech kol, s dokonce se čtveřicí elektromotorů. To v kombinaci s pokročilou elektronikou má zajistit precizní chování a neskutečnou agilitu. Čtyřkolka by dokonce mohla nabídnout výkon vysoko přes 735 kW (1.000 koní). V základu by auto mělo mít nějakých 493 kW (670 koní).

Nebude to přitom rozhodně jediné „eMko“ s elektrickým pohonem. Očekává se i příchod ostrého elektrického kupé „iM4“, stejně jako vrcholného SUV iX3 M.

BMW každopádně pracuje i na nové M3 s konvenčním pohonem. Její technický základ ale bude zcela jiný, vycházející patrně z platformy dnešní řady 3. I v tomto ohledu se dočkáme zásadní změny, nová M3 (G50) se podle všeho stane mild-hybridem. Elektrifikace je zkrátka trend, který rozvíjí i BMW M.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *